Skip to main content

Hoi sinds ik mijn mobiele netwerk op mijn gsm op 4 g heb gezet  worden de gesprekken over de telefoon afgekapt ( geen bereik)k heb soms maar 1 streepje of 2 of helemaal niks. Nu weer op 3 g gezet en weer goed bereik.

Dat is toch niet de bedoeling. 

Hi @eiberhofje! Dat moet inderdaad niet de bedoeling zijn. Zou je aan kunnen geven welk mobiel toestel je hebt? Zou je daarnaast ook aan kunnen geven of je dit probleem op een specifieke locatie hebt of overal? Zou je als laatste nog aan kunnen geven welke stappen je gebruikt om te wisselen tussen 3G en 4G te wisselen in je toestel?


@Bram_  Hoi ik heb een Samsung galaxy A32 enterprise edition dat zelfs geschikt is voor 5g. In mijn wijk in de stad slecht ontvangst    Bij mijn ouders in andere wijk in dezelfde stad betere ontvangst.

Bij instellingen mobiele netwerken heb ik aangetikt: automatisch verbinding 5g 4g 3g 2 g. Simkaart is wel geschikt voor 4g


@eiberhofje ik snap heel eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit werkt gezien het 3G netwerk uitgezet zou moeten zijn. Zou je om die reden toch even je mobiele klantnummer en de postcode en het huisnummer waar de verbinding slecht is in je profiel kunnen zetten en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Wellicht dat er een probleem met de dekking is en daar iets aan kunnen doen. 


@Bram_ nou naar mijn weten wordt toch het 3 g netwerk in maart 2022 uitgezet dat stond in de email. Ik bel sinds 2 dagen op 3 g dat lukte wel. Toch maar weer vandaag 4g aangezet

Maar nu op dit moment heb ik wel verbinding maar af en toe hoort hoort degene mij niet als ik hun bel of gebeld wordt en ik hoor degene aan de andere kant wel duidelijk. En ik heb het in beide toestellen. Heb de Samsung  A 50 ook al geprobeerd; hetzelfde probleem.

Misschien simkaart kapot?

 


@eiberhofje de kans dat je simkaart kapot zou zijn is gelukkig vrij klein. Het zit vaak eerder in instellingen. Dat kan binnen de instellen van je telefoon zitten maar ook de instellingen van onze kant. Zou je om die reden je profiel in willen vullen zodat ik dat voor je na kan kijken?


@Bram_ voor nu gaat het nog goed. Mocht het weer gebeuren dan reageer ik weer


@eiberhofje goed om te horen! Mocht het terugkomen hoor ik graag van je. :relaxed: