Skip to main content

Van 6-13 augustus ben ik op vakantie geweest naar Kos. De laatste dag (maandag 12 augustus) heeft mijn telefoon verbinding gemaakt met een paal in Turkije waardoor ik € 60,50 over mijn bundel heen ben gegaan, zonder dat ik daadwerkelijk in Turkije ben geweest. Gelijk contact opgenomen met klantenservice en medewerker gaf aan terug te bellen zodra mijn factuur binnen is, dan kunnen ze een creditatie in gang zetten. Dus ik bellen toen factuur in mijn mail zat (vorige week) en medw. geeft aan klacht indienen op de site en dan kunnen zij dit regelen. Dit kon ik toen niet vinden op de website dus weer gebeld en de andere medewerker verteld mij doodleuk dat ze dit niet kunnen crediteren. Waarom in hemelsnaam vertellen 2 medewerkers mij dan iets anders? Nu heb ik afgelopen vrijdag (23 aug) een klacht ingediend via de site (na lang zoeken) nog steeds geen reactie (!) en morgen wordt mijn factuur al afgeschreven. Ik wil graag reactie en een creditatie van de kosten die ik niet heb gemaakt, maar wel worden doorbelast!

Je gaat dat geld ook niet terug krijgen. Helaas komt het vaak voor dat een mobiel contact maakt met een provider buiten de eu en dan gaat de meter lopen.  Om dit te voorkomen sms je nu meteen  BESCHERMING AAN naar 1266. Nu doen!! Hier vind je meer info.


Dan moeten ze dat ook niet beloven. Dus nogmaals, ik wil dit opgelost hebben.


KPN (en alle providers) waarschuwt al jaren in hun maandelijkse nieuwsbrief voor het begin van de zomervakantie mbt onverwachte roamingkosten en Kos is daarin een vaak genoemd voorbeeld. KPN belooft niets om dit tegen te gaan, zij hebben slechts de plicht vanuit de EU om dit af te stoppen op die €60,50. Dat zij niet pro-aktief bij alle sim-kaarten een blokkade aanzetten is hun goed recht (als dat überhaupt nog mag).

Jij als gebruiker behoort jezelf te informeren hoe dit zit bij jouw provider en zelf actief dingen te doen. En een van die dingen is om manueel een provider op KOS vast te zetten. En een tip, Vodafoon is een goeie daar. En als je dat doet, zie je in de lijst ook Turkse providers. En voor KPN is Turkije een niet-EU land.

Mijn collega heeft ook een duur roaming vakantie-uitstapje naar kennissen in Zwitserland mogen beleven.


Dan ALSNOG hebben twee medewerkers mij een credit toegezegd.


Dan ALSNOG hebben twee medewerkers mij een credit toegezegd.

Je mag van geluk spreken als je klacht gehonoreerd wordt, maar de komende rekening is inclusief die roamingkosten. Daar kom je niet onderuit. En hoop maar dat je medereiziger(s) niet eenzelfde rekening krijgen. 


Hoi @BW93, welkom op onze community, via het forum kan ik je met zaken als deze niet echt goed helpen.
Ik hoop dat je snel reactie op je klacht hebt. Een correctie bij een mobiel abonnement zal altijd op de factuur van de volgende maand komen te staan.

Mocht je hier verder nog vragen over hebben kun je ons het snelst telefonisch bereiken op 0800-0402


Ik heb dit ook gehad, maar dan alleen op Corfu. Telefoon maakte kort verbinding met Albanië, terwijl ik daar niet ben geweest.

Ik heb het geld wel teruggekregen. Ik zou nog een keer bellen als ik jou was totdat je een medewerker krijgt die wel wilt helpen.


Reageer