Skip to main content

Sinds juli heb ik slecht internet met mijn iPhone 11 Pro Max. Vergelijkbaar met onderstaand topic:

Klachten zijn:

  • Slecht bereik binnen en buiten (4G met een streepje of soms zelfs EDGE)
  • Slecht bereik onderweg (auto en trein)
  • Slecht bereik in het buitenland
    • Mijn partner heeft een iPhone 13 Pro Max met KPN en zodra we een landgrens passeren of met een vliegtuiglanden in een ander land heeft hij direct verbinding en ik heel lang geen service. Vliegtuigmodus herhaaldelijk doen helpt niet.
  • Soms geen service

Mijn partner met een iPhone 13 Pro Max en KPN heeft die problemen niet. Ik heb een iPhone 10 met Vodafone voor werk en die heeft bereik waar ik geen bereik heeft.

Ook zijn mijn huis en werkadres volgens de dekkingskaart van KPN goed gedekt, echter is dit niet het geval.

Ik maak gebruik van een e-sim. Mijn modelnummer is A2218.

Volgens deze website, moet dit modelnummer de volgende banden ondersteunen.

  • GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
  • UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)
  • FDD-LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 66)
  • TD-LTE (Bands 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48)

Ik heb mijn toestel al:

  • Herstart
  • Naar fabrieksinstellingen hersteld

Mijn toestel draait op de laatste iOS. Vertoont geen mankementen en is nooit gevallen o.i.d. 

Heb reeds contact gehad met Apple en de hardware en software is in orde bevonden.

Ik lees in het andere topic dat de iPhone 11 Pro buiten scope van jullie vervavingsprogamma valt, echter lijkt het me te toevallig, gezien ik ook andere iPhone 11 Pro gebruikers zie met dit probleem.

 

 

Hoi @Marshall, wat ontzettend balen zeg dat je verminderd bereik ervaart. 

Ook sinds juli al? Je ervaart dus slecht bereik. 

Houdt dat in dat je geen mobiel internet hebt? Of is het juist langzaam?

En bellen? Hoe gaat dat? Wat ervaar je dan? 

Welk type iPhone 11 Pro Max heb je precies? Hoeveelheid GB en kleur?

Want dit zou los moeten staan van de andere klachten, maar kijk graag wat ik er in kan betekenen. 


Hi @Bart_Z ,

dank voor je reactie.

Ik heb vaak geen of slecht internet. Twee streepjes 4G. Vaak ook geen bereik (op drukkere plekken), zoals stations, onderweg. Waar dit voorheen allemaal werkte. Ik ben vaak samen met mijn partner met een iPhone 13 Pro Max met KPN e-sim en die heeft nergens last van. Dit speelt binnen en buiten. Ook wanneer ik bereik heb is het internet traag en gaat streamen van Spotify e.d. al slecht.

Bellen gaat prima en nergens last van. 

Mijn iPhone 11 Pro Max is een modelnummer A2218. Met 64GB geheugen in de kleur Midnight Green.


Gaat dus vooral om slecht internet. Bellen gaat gelukkig goed. 

Ik wil je vragen om eens een fysieke simkaart aan te vragen. Hoe gaat het dan? 

Werkt het daar nog niet mee, kun je die kaart dan in de iPhone 13 testen? Gaat het dan wel goed?


@Bart_Z Ik zal dit proberen en kom er op terug. :-)


Ik ben erg benieuwd. 


Hi @Bart_Z ,

 

een week getest. Bereik is net zo slecht. In de iPhone 13 doet de simkaart het goed.

 

 


Dus in een ander toestel wel goed. Dan wil ik je aanraden om langs een van onze winkels te gaan. Dan kan daar het toestel opgestuurd worden ter reparatie.Â