Skip to main content

14 augustus verhuizing en aansluiting op KPN. Beneden prima via superwifi. Boven zou bekabeld worden maar toen de monteur een week later terug kwam met collega, want kabel naar boven zou via de kruipruimte gaan, adviseerden ze boven ook superwifi. Was wel duurder, maar dan had je dezelfde mogelijkheden als beneden.  Hebben  niet meer gecontroleerd of het werkte. 

Sindsdien boven geen tot nauwelijks internet. Voortdurend geen verbinding; signaal te zwak.

Een mail en drie telefoontjes (van de zes die doorkwamen) leverde niets op. U hebt internet, we kunnen geen gratis monteur sturen. Uw klacht wordt behandeld. Gratis monteur zou voor een kleine mkb’er ook teveel gevraagd zijn. Wel heeft KPN de aansluitkosten van mijn rekening afgeschreven. Dat valt wel onder hun verantwoordelijkheid.

Als u storing had, zouden we het meteen oplossen. Ik heb maar zes weken storing.

Doorverbinden maar mensen die de klacht zouden moeten behandelen, is onmogelijk.

Misschien weet iemand een mogelijkheid om tot KPN door te dringen.

Ja... die SuperWiFi moet boven ook gewoon bekabeld aangesloten worden. Die kabel had er sowieso gewoon moeten komen. Maar ja, werk in een kruipruimte, dat doen de meeste mensen niet graag. Ze hebben u omgepraat en het er gemakkelijk vanaf gebracht.

Heeft de SuperWiFi boven een groen lampje?


Het idee achter super wifi is toch dat je geen kabels hoeft te trekken. Natuurlijk is de super wifi boven bedraad aansluiten een betere optie. Het blijft draadloos en storingsgevoelig door muren en plafonds een signaal versturen.


Het lampje brandt veelal groen, af en toe geel. Speedtest kpn : beneden ongeveer 100Mbps, boven 10 tot 15. Soms ook lager.

Verhoogd naar 100Mbps, omdat ik boven werk met twee laptops naast tv. Kan een van de drie gebruiken en dan nog valt de verbinding vaak weg.

Het zal bekabeld moeten worden, maar hoe bereik je kpn die de klacht ,naar ze zeggen, in behandeliing heeft.


Hi @Wessel123, Welkom hier op ons KPN Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt en bedankt voor je vraag. Zo te lezen is de verhuizing niet helemaal volgens plan verlopen. Dat is jammer om te horen. Als er twee monteurs bij je op de stoep staan, dan komen ze (meestal) om kabels te trekken. Het trekken van kabels wordt gedaan tegen meerprijs. Er is uiteindelijk besloten om een extra SuperWifi-punt te installeren. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd. Je geeft aan de klachtenafhandeling te willen bereiken? heb je al een klacht ingediend? Dan wordt je binnen 3 werkdagen teruggebeld. 

 


 


Hoi Lisa,

als hierboven gesuggereerd wordt dat de monteurs de superwifi geïnstalleerd hebben omdat dat goedkoper zou zijn, dan is dat onjuist. Integendeel, die extra superwifi kostte me wel een 40 euro meer dan het trekken van kabels, maar dan had ik hetzelfde als beneden waar ik tevreden over was. Uw “uiteindelijk” was wel in heel korte tijd. En wat hetzelfde inhoudt weet ik nu.

Er overigens 228 euro afgeschreven voor “extra kosten monteur zoals bezoek, meerwerk en materiaal”.

Zonder specificatie, ben er wel benieuwd naar.

De klacht heb ik 31 augustus al ingediend. Binnen drie dagen zou ik bericht krijgen. Geen bericht, Verschillende keren gebeld, driemaal contact gehad, de zaak was in behandeling.

Afgelopen donderdag eindelijk iemand aan de lijn die iets doortastender was, toegaf dat er weliswaar een klacht lag, maar door degene  die het behandeld had niet officieel was doorgestuurd.. Zij heeft er een officiële klacht van gemaakt, Alle informatie doorgestuurd  naar afdeling klachten. Zelf heb ik een sms ontvangen dat ik binnen drie dagen teruggebeld zou worden. Hier heb in dan ook alle vertrouwen in. We wachten af.

 

 

 


Hi Wessel! We zijn inmiddels bijna één week verder. Ik ga ervan uit dat mijn collega's van de afdeling klachtafhandeling contact met je hebben opgenomen. Hopelijk zijn jullie er onderling uitgekomen! Laat je het weten als ik nog iets voor je kan betekenen?


 

Iets te optimistisch. De vierde dag, 30 september,  een mail dat mijn reactie van24 september?? was doorgezet naar een andere afdeling. Zij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Hopelijk betreft dat ook mijn klacht. Nu dus al een weer een paar dagen geleden

Dus maar weer wachten. Misschien dat je de kpn eens wakker kunt schudden?

 


Yes! Ik schud graag collega's en afdelingen wakker:sunglasses: . Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met je meekijken.


gegevens ingevuld


Dankjewel, Wessel! Veel collega's hebben hun vingers al gebrand aan jouw klacht zie ik:sob: . De laatste update was 1 oktober. De afdeling klachtenafhandeling heeft de klacht overgedragen aan de monteursorganisatie. Komende week hoor je van deze afdeling. Zo niet, dan hoor je van mij en lossen we het samen op! 


Reageer