Skip to main content

Ook ik heb een zeer slecht bereik zowel binnen als buitenshuis. De dekkingsgraagmeter geeft voor mijn postcodegebied licht groen aan, maar het is echt ondoenlijk. Ik heb het merendeel van de dag geen enkel bereik. Ik betreft verschillende telefoons (Iphone en Samsung) en aan/uitzetten werkt ook niet 

Omdat het me niet slim lijkt om mijn adresgegevens hier achter te laten, svp graag contact.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Kuiperh, welkom op het forum!
Ik kan hier een dekkingsmelding voor aanmaken maar heb daarvoor wel gegevens van je nodig. De privé velden in je profiel zijn alleen voor moderators van KPN zichtbaar. Als je die in wilt vullen kan ik voor je aan de slag!
Als je dat liever niet doet kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen je dan verder helpen.

Los hiervan wil ik je aanraden Wifibellen áán te zetten op je toestellen. Zo heb je bereik ook waar het 4G netwerk niet kan komen. Op deze pagina vind je daar meer informatie over!


Ingevuld


Bedankt voor je gegevens @Kuiperh, ik zie op dit adres alleen geen mobiel abonnement staan. Kan het zijn dat die (nog) op een ander adres staat? Zit deze wel bij KPN?
Zou je die kunnen vullen onder “Persoonlijke opmerkingen”?


Ik zie inderdaad dat deze nog op mijn vorige adres staat. Ben een maand geleden verhuisd.

Ik heb het klantnummer toegevoegd.  Kunt u tevens aangeven hoe ik mijn adres kan veranderen? 


Ik ga het meteen voor je doorzetten. Had je Bellen via Wifi al aangezet? (edit; ik zie net dat Vowifi nog niet aan stond aan onze kant. Ik heb dit net aangezet. Als je het op je toestel ook ingesteld hebt kun je over 24 uur bellen via Wifi!)
Je adres kun je wijzigen door in te loggen in je MijnKPN >producten > mobiel > Persoons- en betaalgegevens > hier kun je zowel je het normale adres en factuuradres wijzigen! 


Ik beschouw bellen via Wifi als een noodgreep die niet nodig zou moeten zijn en zie dit dus ook niet als een echte oplossing. Verder zou ik niet weten hoe ik dit moet instellen.

Adres is overigens inmiddels gewijzigd. 


Bereik binnenshuis is helaas niet echt te garanderen, al helemaal met moderne huizen die goed geisoleerd zijn is dit helaas vaak een lastig probleem. De kans is aanwezig dat Wifibellen de enige optie gaat zijn in je huis. Mijn collega's zullen je hier sowieso nog even over terugbellen. Zij kunnen je daar meer over vertellen!


Okay dan wacht ik dat af, dank voor je hulp/service

 


Beste Thomas,

wil je nog even aangeven hoe ik bellen via Wifi kan aanzetten op een samsung Galaxy A50 (gekocht via KPN bij mijn abonnement)? Op mijn Iphone is het inmiddels gelukt maar op de Samsung zie ik de mogelijkheid niet.

 


Ah fijn dat het werkt op de iPhone!
Op de samsung gaat dit via de Phone app > meer opties (drie puntjes) > instellingen en daar dan wifibellen aan.
Als dat nog niet werkt kan het zijn dat er bij je provider nog iets aangezet moet worden. Als dit op het klantnummer is uit je profiel heb ik het gisteren aangezet en moet het om een uur of 4 vanmiddag werken 🙂 (mogelijk moet je het toestel dan nog wel even herstarten)


Daar was ik zelf ook al op uit gekomen maar ik heb uberhaupt de keuzeoptie "wifibellen” niet als ik jouw “route” volg.

 


Excuses, volgens mij had ik een oud stappenplan bij de hand. Kun je deze eens doorlopen? Als ook dat niet werkt zou je het dan vanmiddag na 16:00 nog eens kunnen kijken (na het herstarten van je toestel?). Als ook dat niet werkt zou het nog aan de Telfort simkaart kunnen liggen. Het wordt aangeraden deze ook om te ruilen. Ook dit kan je via je MijnKPN doen!


Dankjewel, is uw advies dan om een duo of NFC simkaart aan te vragen? 


De NFC simkaart is eigenlijk gewoon de standaard simkaart. De DUO simkaart is voor als je vaak van toestel wisselt, je hebt dan twee identieke kaarten (die niet tegelijk op het netwerk kunnen).


Hallo @Kuiperh , en als je voor de duo-somkaart kiest werkt NFC ook niet meer, voor het geval je dat gebruikte.


@JanD NFC gaat tegenwoordig niet meer via de Simkaart maar via het toestel zelf! De nieuwe simkaarten worden straks ook zonder NFC geleverd.


@JanD NFC gaat tegenwoordig niet meer via de Simkaart maar via het toestel zelf! De nieuwe simkaarten worden straks ook zonder NFC geleverd.

Hallo @Thomas , dat zou kunnen, maar dan moet de website wèl aangepast worden, want nu staat er nog gewoon duo-kaart is geen NFC en een gewone wèl, zie onderstaande schermafdruk van mijn account:

singe NFC-sim en non-NFC duo-sim

En daar was mijn antwoord op gebaseerd, op bovenstaande info.


Ik ga het doorgeven! Bedankt voor je feedback :) 
Op https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm is het gelukkig al wel aangepast/verwijderd.