Skip to main content

Ik heb al een paar maanden heel slecht bereik in huis. Ik heb een iphone 11 mijn dochter een

iphone 12. beide hebben 1 á 2 streepjes bereik in huis. 

Kpn hierover gebeld. Ik ben netjes terug gebeld maar moet nu bijhouden wanneer mijn gesprekken wegvallen of wanneer ik de melding krijg: slechte verbinding.

Dat heb ik niet zo heel vaak dus dat is eigenlijk geen doen. Ik wil gewoon dat het opgelost wordt. Er werd gezegd dat er aan de masten werd gewerkt. Daar heb ik dan begrip voor. Maar dat is nu al lang niet meer. Nooit eerder problemen gehad met KPN en altijd vol bereik. Dus ik vind dit mateloos irritant.

Vraag me af hoe het kan dat dit nooit eerder een probleem was. Mijn andere dochter heeft T mobile en die heeft vol bereik. 

Ik woon in Weesp en vraag me af of andere mensen dezelfde klachten hebben.

Hallo @Catja1960 , zijn jouw toestellen geschikt voor bellen over wifi, dan zou je dat eens aan kunnen zetten ter ondersteuning.

 


Hallo @Catja1960 Welkom hier op het KPN Forum. Als je al contact met ons en gevraagd bent om zaken bij te houden, vermoed ik dat je hebt gesproken met onze Technische Dienst? Zij kunnen trouwens ook goed bekijken hoe het precies staat met het bereik bij jou thuis. 

In algemene zin kan ik je ook wel iets vertellen. Het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. 

Een goede oplossing is, zoals Jan al aangeeft, bellen via wifi. Hier lees je er alles over. Kun je eens kijken of dat helpt? We lezen het graag hier.