Skip to main content

Sinds een paar dagen is het bereik in mijn woonplaats sterk afgenomen. Het is zoeken naar 1 streepje zowel binnen als buitenshuis.

we hebben dit probleem met meerdere telefoons die allemaal gebruik maken van het KPN netwerk. Er staan geen storingen vermeld maar het bereik is nooit zo slecht geweest.

het betreft woonplaats Kamperland in Zeeland.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid 

Hoi @patrene, welkom op het forum! Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder. Heb je dit probleem nog steeds?
Ik kijk graag met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Profiel is aangepast.

 


Bedankt voor je gegevens! Ik zie dat je hierover twee weken geleden ook contact hebt gehad met mijn collega's. Zij hebben een dekkingsklacht voor je ingediend. Deze is op 17-06 ook opgepakt en daar is een incident voor aangemaakt. Ik heb de status opgevraagd en ze zijn daar momenteel nog steeds mee bezig. Er lijkt iets goed mis te zijn in de mast. 
Sorry voor het ongemak!


Bedankt voor je reactie.

ik hoop dat het spoedig is opgelost want het is niet echt fijn wanneer je niet bereikbaar bent.


Dat hoop ik ook! Ik kan me goed voorstellen dat dit niet fijn is!
In de tussentijd zou je trouwens ook VoWifi kunnen gebruiken. Daarmee gebruik je je wifi om te bellen met je mobiele telefoon. Zo ben je in ieder geval bereikbaar!


Ondersteunt je phone geen VoWifi (bij Samsung blauw / grijze knop ‘Bellen via Wi-Fi’.


Natuurlijk kan dat, en dat doe ik al 2 weken, maar dat is geen oplossing.


In en om het huis heb je dus i.i.g. goed bereik (wifi).

Werkt het met 2G (of 3G/H+) ook niet buiten in je woonplaats?

Een defect met de mast is een defect met de mast. Het is duidelijk bekend, dus laten ze het niet op z’n beloop.


 In het hele dorp is het slecht. Thuis via WiFi en gewoon afwachten. KPN is altijd goed geweest hier dus heb Ik vertrouwen dat het opgelost wordt.


Veel winkeliers, snackbars, restaurants hebben vaak wifi beschikbaar. Meestal wel met code. Meldt je op zoveel mogelijk aan, zodat je op veel plekken toch goed ‘bereik’ (wifi dus) hebt. Die VoWifi werkt niet alleen via je eigen wifi thuis.

Die wifi reikt ook buiten hun pand.

Kamperland, Zeeland dus, zal een regio zijn met lagere zendmastdichtheid. Waardoor je bij een defecte mast verder van een andere zit dan in dichtere regio's.