Skip to main content

goedendag, ik kan al de hele middag niet mobiel bellen (zeist ,postcode 3708). Zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Wat is de status van de storing? Is al bekend wanneer deze wordt opgelost?

Wij hebben ook zeer slecht mobiel bereik, al ruim een week, in postcode gebied 3708

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Waar kunnen we de slechte dekking melden?


Hallo @Boschbereik, welkom op het forum! Je kunt problemen met bereik hier melden, zoals je gedaan hebt. Je kunt ook bellen (0800-0402) of via de servicepagina een chat starten. Ik zie hier op het moment geen bekende problemen met bereik in jouw regio. Heb  je hier nog steeds last van? Zo ja, herstart je telefoon, dit kan helpen. Als dat niet zo is, dan hoor ik graag wat meer informatie. Heb je dit in huis, buitenshuis, of beide? En wat betreft buitenshuis, is dat dan rondom je huis, of in een groter gebied? Ben jij de enige hier hier last van heeft, of huisgenoten ook? Om wat voor toestellen gaat het? De abonnementen die hier last van hebben, zijn die KPN of voormalig Telfort?


De problemen zijn minder maar nog niet weg. Het gaat inderdaad om twee toestellen met een voormalig Telfort abonnement. Binnenshuis slechte dekking en daarnaast slechte upload.


Dank voor je aanvullingen, @Boschbereik. Binnenshuis slecht bereik kunnen we over het algemeen niet echt iets aan doen. Dit is te zeer afhankelijk van je huis, en de directe omgeving van dat huis. Wat nog wel kan helpen is simkaart wisselen als je dat nog niet gedaan hebt sinds Telfort KPN is geworden. Je kunt dan via je MijnKPN gratis een nieuwe simkaart aanvragen. Ik ben dan benieuwd of het daarmee beter wordt.

 

Als je al wel een nieuwe simkaart hebt gekregen sinds de overgang, dan hoef je het natuurlijk niet nog een keer te doen. Waar ik in dat geval dan nog benieuwd naar ben zijn de toestellen zelf. Zijn dit dezelfde? Zo ja, heb je nog een ander toestel in huis of die je even kunt lenen om dan daar je simkaart in te doen. Als het dan met dat toestel wel goed gaat, dan zit het probleem hem in je huidige telefoon. Test ook, als je een hoesje om de telefoon hebt, of het zonder hoesje beter gaat. Sommige hoesjes kunnen de interne antenne wat blokkeren waardoor signaal minder goed binnenkomt.