Skip to main content

Wij verblijven reeds jaren op het strand van Castricum. Bereik van KPN eigenlijk altijd goed. Sinds 2020 echter een drama. Zowel 4G als mobiel bellen is vaak niet mogelijk. Lopende verbindingen vallen plots weg. Wat is er gebeurd in de afgelopen periode dat de dekking zo is teruggelopen? Alle toestellen zijn gelijk aan vorig seizoen, dus daar zit geen verschil.

Ik merk dit niet alleen, alle strandbewoners kampen met hetzelfde probleem.

Bij de strandtoegang staat wel een mast, maar doet KPN daar wel iets mee?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @P.deBoer, welkom op het forum!
Ik kijk graag even met je mee!
Zou je me een postcode en huisnummer (of coordinaten als dat makkelijker is) kunnen sturen van de locatie waar je de slechte dekking ervaart?


Beste Thomas,

 

Op Facebook is inmiddels ook al een actie gaande, bericht van dinsdag hieronder.

inmiddels lijkt duidelijk dat er al geruime tijd een storing is, die kennelijk slecht oplosbaar is, zie het whatsapp  bericht onder deze tekst.

wij wachten in spanning af wanneer deze storing is opgelost!

Facebook KPN:

STRANDHUISJES IN CASTRICUM HEBBEN GEEN VERBINDING MET HET KPN NETWERK MOBIELE TELEFONIE
Op het Castricumse strand staan rondom postcode 1901 NZ zo'n 220 strandhuisjes. Die strandhuisjes zijn sinds half mei weer open. De huisjes hebben eigen sanitaire voorzieningen, vandaar. De eigenaren van de huisjes zijn vaak langdurig in hun strandhuisje en in de Corona crisis nog veel meer, want ze werken er ook. KPN stond jaren garant voor uitstekende verbindingen voor mobiele telefonie en data verkeer op het strand. De mensen nemen dure KPN abonnementen om op het strand via hun tablet de krant te lezen of TV en films te bekijken. Maar sinds twee weken is het hommeles op het strand: ER IS GEEN ENKELE VERBINDING MET KPN MOGELIJK EN DE MENSEN ERGEREN ZICH KAPOT. Natuurlijk hebben we klachten ingediend, maar dat helpt niet, want elke KPN klant die dat doet wordt niet geregistreerd. Telkens is het antwoord:" We weten niet van storingen daar" . Of "We kennen geen klanten op dat postcode adres". Ja, nogal wiedes, die klanten wonen allemaal elders in Nederland, maar zijn veel op het strand op de LOKATIE 1901NZ en hebben DAAR geen verbinding. We worden er behoorlijk gefrustreerd van.
 

whatsappbericht:

 


Bedankt voor je toelichting @P.deBoer, wat je beschrijft klinkt inderdaad als een groter issue. 
Ik voeg daar graag een aparte melding voor jou aan toe. Daarvoor heb ik nog wel wat meer gegevens van je nodig.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Beste Thomas,

 

Bij deze gedaan.

krijg ik bericht als de boel weer normaal draait? Deze week??

 

mvg

Peter de Boer


Bedankt voor je gegevens Peter,
ik zie dat je nummer een zakelijk nummer is. Ik moet je dan ook vragen je te wenden tot mijn zakelijke collega's op 0800-0403 of het zakelijke forum 


Beste Thomas,

Is er dan een verschil in dekking cq storing van een zendmast in zakelijk vs particulier? Lijkt me niet toch? 


De dekking is hetzelfde maar ik voor zakelijke klanten helaas geen tickets aanmaken of inzien.