Skip to main content

Op ons woonadres in Almere, ********, hebben we zowel buitenshuis als binnen slecht tot geen bereik. Wanneer wordt er iets gedaan aan de verbetering van de vlek rond ons woongebied waar het bereik slecht tot minimaal is?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Goedemorgen @pschey en welkom hier op ons forum!

Is er de afgelopen periode wellicht iets veranderd in je omgeving, in je huis of heb je een andere telefoon? Ik vraag dat om de volgende reden: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. Daar is gelukkig wel een oplossing voor en dat is bellen via de wifi. Wat betreft de problemen buitenhuis; kun je deze nader toelichten? Is het overal buitenhuis of gaat het om specifieke locaties? En is dit in het verleden bijvoorbeeld wel goed geweest? En zijn er meer mensen met een KPN aansluiting in jouw omgeving die hetzelfde ervaren?


Beste JanZ. Binnenshuis kunnen we inderdaad alleen gebruik maken van de mobiele telefoon via “Bellen via Wifi”.

Echter buitenshuis is het bereik ook slecht. Dat kun je ook wel zien in het overzicht. Ja het maakt wel uit waar je buiten staat. Maar je zou buiten toch overal bereik moeten hebben? 

Denk dat het zinvol is als er door KPN eens een goed onderzoek plaats vindt m.b.t. bereikbaarheid van mobiele telefonie omdat er veel meer slechte / blinde plekken zijn in een gebied met veel (nieuwe) woningen!


In welk opzicht maakt het dan uit waar je buiten staat @pschey? Begrijp ik daaruit dat het bereik op sommige plekken buiten dus wel goed is maar dus niet overal? Ook voor buiten geldt wat ik in mijn eerdere bericht aangaf (het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing). Daarom ben ik in eerste instantie vooral benieuwd om wat voor plekken het buiten precies gaat; gaat dit bijvoorbeeld ook altijd om dezelfde plekken? En zijn er meer mensen in je omgeving (met een KPN mobiel aansluiting) die soortgelijke problemen ervaren?


Beste JanZ.

Het bereik buiten (op postcode 1349 CP - 156) is meestal niet meer dan 2 streepjes. Als je aan de verkeerde kant van de woning staat t.o.v. een/de mast dan heb je maximaal 1 streepje of geen verbinding. Onze elektrische auto heeft met een mobiele 4G aansluiting bijna geen / geen bereik als we deze naast het huis parkeren! Dit is kennelijk / ongeveer de zijde die afgedekt wordt door het huis.

Rondom in de omgeving zijn bosstroken die kennelijk het signaal tegenhouden!

Ja er zijn ook andere mensen met KPN mobiel aansluiting die geen goede verbinding hebben. Zie onderstaande kopie van jullie dekkingskaart.

 

 


Bedankt voor de toelichting @pschey.

Zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook vanaf hier eens kijken. 


Heb e.e.a. aangevuld. Hoop dat dat genoeg is.


Heb e.e.a. aangevuld. Hoop dat dat genoeg is.

Dankjewel @pschey. Ik heb net een ticket aangemaakt voor onze technische dienst en zij zullen binnen enkele dagen contact met je opnemen, wacht dat even af!


Prima. Dank.


Beste JanZ,

We zijn nu 15 dagen verder en er heeft nog niemand van de Technische Dienst contact opgenomen of langs geweest.

Zou je kunnen navragen wanneer er contact opgenomen word?


Hoi @pschey, dat duurt langer dan gebruikelijk waarvoor excuses. Ik sta niet met deze afdeling in direct contact maar heb voor de zekerheid ook nog een nieuw ticket ingeschoten met het verzoek hier (nogmaals) dieper in te duiken. Mocht je in de loop van volgende week nog steeds niks hebben vernomen, laat me dit dan vooral weten!