Skip to main content

Goeiedag

 

Ik ben sinds 5 jaar lid bij kpn 

 

En heb de laatste paar maanden last dat ik slecht internet (5G) heb in Duitsland heb België niet

Dit is enorm traag en is altijd van toepassing

Zelfde geld als ik mobiel bel dan heb ik ook een trage internet verbinding, soms net h+ dit zowel in Nederland als waar dan ook  

 

Gebruik een Xiaomi mi10t pro

Roaming heb ik aanstaan

 

Meer mensen met dit probleem?

 

Heb verder alles onbeperkt

 

Mvg Robbie

Hallo @Robbie2020 ,

Er was inderdaad een probleem met mobiel internet in Duitsland. Het probleem is nu opgelost. Mogelijk wel even je toestel opnieuw starten voordat je er weer gebruik van maakt in Duitsland. 

Meer info vind je in dit (inmiddels gesloten) topic: 

 

 


Oke thnx dat is Duitsland 

 

Het slechte internet in Nederland tijdens bellen blijft dan nog helaas 


Hi @Robbie2020, welkom! Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent door @Noordzee  :)

Dan speelt alleen nog dat je verbinding traag is wanneer je aan het bellen bent binnen Nederland. Gaat het bellen op zich goed? En werkt je internetverbinding ook goed wanneer je niet belt? De instellingen van je toestel zijn heel belangrijk, daarom raad ik je aan om ze voor de zekerheid te controleren, eventueel met hulp van onze Toestelhulp.  Daarnaast ben ik ook benieuwd naar of je hetzelfde ervaart als je jouw simkaart test in een ander toestel. Laat je weten wat daar uit gekomen is?


Dat gebeurt helaas in binnen en buitenland 

Zonder bellen heb ik gewoon een snelle 5g verbinding

 

Gebruik een xiaomi mi10t pro maar in mijn pocophone-f1 had ik hier geen last van 

 

Een maatje van mij heeft een Samsung galaxy s20+ en die ervaart precies het zelfde als ik 


@Robbie2020 Dat is goed om te weten. Ik heb dit tijden geleden eens eerder gezien, dat had met het mobiele toestel te maken. Ik heb intussen wat onderzoek gedaan. 

Als je van snel internet gebruik wilt maken tíjdens het bellen, is het nodig dat je via de 4G verbinding belt (oftewel VoLTE). Als je toestel dat niet kan of niet op ingesteld is, ga je tijdens het bellen terug naar de 3G verbinding, waardoor de verbinding minder snel wordt. Onze Toestelhulp kan je helpen met het instellen van 4G bellen, als je toestel daarvoor geschikt is. De instellingen van je toestel zijn dus heel belangrijk voor een goede verbinding.