Skip to main content
Vraag

Slechte bescherming KPN tegen extra kosten op veerboot

• May 8, 2026
  • 7 reacties
  • 100 keer bekeken

Ben ik de enige die het zeer zwak vindt van de KPN dat het zijn klanten niet kan beschermen tegen hoge extra kosten?

Ik ben op 3 april met de ferry van Dunkerk naar Dover gevaren. Je doet een dutje op de boot omdat je moe bent. In je broekzak je telefoon waar een smsje op binnenkomt: hoi je gaat nu gebruik maken van satelliet verbinding. Vervolgens maak je binnen no time 60,50 euro extra kosten en dan pas sluit KPN de verbinding af.

En nu lees ik dat je een bescherming kan aanzetten via een SMS naar 1266 met bescherming aan.
Mosterd na de maaltijd! Een trouwe klant op deze manier extra kosten aansmeren. Je had ook gelijk de bescherming aan kunnen zetten!!!! of mij als klant de optie geven om niet buiten mijn abonnementskosten te gaan.
Mijn zoontje heeft een super goedkoop abonnementje bij Simpel, en die schakelen niet over op satelliet, en beschermen hem wel. kosten abonnement: 7 euro in de maand.
Kosten van mijn abonnement: ruim 40 euro, nul bescherming voor mij.

Mij zijn jullie kwijt KPN, ik zet alle abonnementen over zo snel mogelijk.

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 13, 2026

Goedemiddag ​@MarcodeG , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder :(

Heel erg zuur dat er €60,50 in rekening gebracht vanwege buitenbundelkosten. Op onze website op de buitenland-pagina waarschuwen we er ook specifiek voor dat op een veerboot extra kosten kunnen ontstaan maar ik begrijp ook dat dit voor jou mosterd na de maaltijd is. 

Wel blijft het zo dat je zelf verantwoordelijk bent om je vooraf goed te informeren over datakosten in het buitenland. Vaak wordt je op de boot nog eens extra gewaarschuwd wat de consequenties kunnen zijn van het verbinden met het mobiel netwerk van de boot.

Neemt niet weg dat ik goed begrijp dat het leed al is geschied en ik het betreur dat we je hierdoor als klant kwijt zullen raken! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2026

Hoi Jan, natuurlijk kun je er als KPN zijnde een mooi indekkend verhaal van maken voor jullie zelf. En de schuld volledig bij mij als “onwetende” “domme” klant leggen. Maar als je even goed zoekt op dit forum kun je zien dat ik bij lange na niet de enige klant ben die hierdoor onaangenaam verrast is. Jullie kunnen in plaats van je klanten te “beroven” de service ook omdraaien door de data zodra je op een veerboot gaat te vergrendelen en daarna een sms te sturen met het bericht: Wilt u data gebruiken op de veerboot, dat kan, dit is wel via satelliet en verrekkes duur! wilt u dit? sms dan: bescherming uit naar 1266.

Hoe vinden jullie dit? een stuk vriendelijker en veiliger voor de klant, maarja daar verdienen jullie natuurlijk niks aan :D

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2026

want ik heb overigens geen toestemming gegeven voor het maken van een verbinding met die satelliet. Dus ook dit vind ik behoorlijk vervelend van KPN

• Wijsgeer
  • May 13, 2026

@MarcodeG, ik vind het ook heel jammer dat de “bescherming aan” naar “1266” optie niet de standaard is bij KPN. Elke vakantieperiode, al jarenlang , krijg je hierdoor weer teleurgestelde en/of boze klanten. Waarschijnlijk levert deze strategie KPN, ondanks dat ze een deel moeten afdragen aan de lokale provider, toch extra opbrengsten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2026

Kijk dit bedoel ik! Ben je er nog ​@Jan van KPN ?

• May 17, 2026

Ja, ongelofelijk !
Zie dit :
https://community.kpn.com/search?q=60%2C50
Geeft momenteel 950 meldingen.
Hoeveel klanten wil KPN kwijtraken op deze manier ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

@KeesYagi Ik ga het doorzetten naar Kassa!