Skip to main content

door corona had ik als zzp’er even geen inkomsten. Hierdoor had ik een achterstand op de betaling van mijn mobiel abonnement. Echter vorige week, 24 februari jl,  heb ik contact gehad met de klantenservice met de mededeling dat ik het achterstallig bedrag betaal. Duidelijk gevraagd of dit consequenties heeft op mijn mobiel abonnement en deze niet wordt beëindigd. Dit was niet het geval. Er is mij wel verteld dat als ik via mijn kpn zou betalen het abonnement eerder actief zou zijn anders gebeurt dit pas na vijf werkdagen. Ik heb verteld dat ik handmatig zou betalen omdat ik geen internet had en niet bij mijn mail en mijn kpn kon op dat moment .(op 24 februari heb ik dat ook gedaan) . Dit was geen probleem echter zou mijn abonnement dan pas na vijf werkdagen weer actief zijn.  Op  26 februari is er nog contact geweest met KPN en gevraagd of alles in orde was met mijn abonnement. En of deze niet wordt afgesloten / beëindigd Nogmaals verteld dat ik op 24 februari betaald heb. “Nee hoor, alles komt goed. Abonnement is uiterlijk donderdag 3 maart weer actief. Gisteren kreeg ik bericht van KPN dat mijn mobiel abonnement is afgesloten en dat ik het restant bedrag in één keer moet betalen. Vandaag hierover gebeld en is mij medegedeeld dat hier niets meer aan te doen is. Verteld dat collega mij anders heeft geïnformeerd. Hoe kan dit? En nu wordt verwacht dat ik het restant bedrag wel betaal. Door verkeerde / onjuiste informatie is dit probleem gekomen.  Ik heb mijn telefoonnummer nodig voor mijn werk en ben niet te bereiken !

Ik wil dan ook een klacht indienen !  

door corona had ik als zzp’er even geen inkomsten. Hierdoor had ik een achterstand op de betaling van mijn mobiel abonnement. Echter vorige week, 24 februari jl, heb ik contact gehad met de klantenservice met de mededeling dat ik het achterstallig bedrag betaal. Duidelijk gevraagd of dit consequenties heeft op mijn mobiel abonnement en deze niet wordt beëindigd. Dit was niet het geval. Er is mij wel verteld dat als ik via mijn kpn zou betalen het abonnement eerder actief zou zijn anders gebeurt dit pas na vijf werkdagen. Ik heb verteld dat ik handmatig zou betalen omdat ik geen internet had en niet bij mijn mail en mijn kpn kon op dat moment .(op 24 februari heb ik dat ook gedaan) . Dit was geen probleem echter zou mijn abonnement dan pas na vijf werkdagen weer actief zijn. Op 26 februari is er nog contact geweest met KPN en gevraagd of alles in orde was met mijn abonnement. En of deze niet wordt afgesloten / beëindigd Nogmaals verteld dat ik op 24 februari betaald heb. “Nee hoor, alles komt goed. Abonnement is uiterlijk donderdag 3 maart weer actief. Gisteren kreeg ik bericht van KPN dat mijn mobiel abonnement is afgesloten en dat ik het restant bedrag in één keer moet betalen. Vandaag hierover gebeld en is mij medegedeeld dat hier niets meer aan te doen is. Verteld dat collega mij anders heeft geïnformeerd. Hoe kan dit? En nu wordt verwacht dat ik het restant bedrag wel betaal. Door verkeerde / onjuiste informatie is dit probleem gekomen. Ik heb mijn telefoonnummer nodig voor mijn werk en ben niet te bereiken !


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Ilona Nana ,

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Verder kan het ook telefonisch of per chat: 

KPN is dus gewoon hiervoor bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 


Hallo @Ilona Nana, welkom. 

Wat vervelend dat je hier helaas tegen aan bent gelopen. Ben jij momenteel wel of niet bereikbaar? 

Het lastige van een handmatige betaling, is dat deze handmatig door een medewerker gekoppeld moet worden aan jouw abonnement. Wanneer je handmatig betaald kan het dus zijn dat de blokkade en de betaling elkaar kruizen, waardoor je alsnog (tijdelijk) geblokkeerd kan worden. Als betalen niet lukt kan je heel veel online zelf regelen, je kan bijvoorbeeld zelf de betaling tijdelijk uitstellen. Mocht je echt in de problemen komen, neem dan contact op met de afdeling betalingen. Mijn collega's zijn ook te bereiken via 0800-0402 van maandag t/m vrijdag van 8:00-17:30. 


Hallo Hanna,

ik ben helemaal niet te bereiken. Mijn abonnement schijnt afgesloten en beëindigd te zijn. Hier kan niets meer aan gedaan worden. de betaling en beëindiging heeft elkaar gekruist. Ik ga ervan uit dat ik voortaan het maandelijks bedrag voor mijn abonnement kan betalen. Ik wil alleen dat mijn abonnement en telefoonnummer weer opnieuw geactiveerd wordt. Dit moet toch mogelijk zijn?

Ik ben niet te bereiken, moet bij vrienden vragen of ik de computer mag gebruiken voor internet, klanten kan ik niet bellen. Al met al een zeer lastige situatie. Op 24 februari wordt mij verteld dat handmatig betalen geen invloed heeft op beëindiging / blokkade van het abonnement. 26 februari hier nog over gebeld met de vraag of alles in orde is. En dan enkele dagen later een factuur krijgen dat ik het restant bedrag van het abonnement wil betalen want het abonnement is beëindigd. Hoe kan dit ? 

 


het gaat hier om telefoonnummer : ****

admin: privé gegevens onzichtbaar gemaakt


Hallo @Ilona Nana

Dat is helemaal een lastige situatie. Als een abonnement is beëindigt wegens wanbetaling valt dit vaak niet te herstellen. Ik ga kijken of ik nog iets voor jou kan betekenen maar ik schat het somber in. 


Hoi Hanna, het is al opgelost door KPN. Telefoonnummer is weer in gebruik. 

Alle credits voor Ralph van de klachtenservice !!

Hij snapt tenminste wat een klant bedoeld en komt met een helder en duidelijk verhaal en komt zijn afspraken na. Daar kunnen veel medewerkers van de klantenservice wat van leren. 


Hoi @Ilona Nana! Wat fantastisch om te horen! Ik zal de complimenten naar Ralph doorsturen!