Skip to main content

Hoi, ik heb ondertussen al ongeveer 3 jaar problemen met mijn mobiele data in Castricum, specifiek op camping bakkum. Wanneer het druk is op de camping (denk aan meivakantie, hemelvaart, pinksteren etc) en dus de camping/strand vol mensen zit heb ik (en anderen) geen mobiele data. Er staat dat dat ik 5g hoort te hebben maar dan kan ik niet eens een appje versturen. Uiteindelijk is het probleem bekend geworden bij KPN en is mij vertelt dat er iets aan gedaan zou worden (het versterken van de paal bij het strand van Castricum of een nieuwe paal plaatsen). Aangezien ik nu al merk dat mijn 5g het af en toe beroerd doet neem ik aan dat er nog niets aan gebeurd is. Ik wil graag een update over wanneer jullie van plan zijn om er iets aan te doen.

Ik heb daar helaas geen concrete informatie over beschikbaar Antoinette vrees ik. Ik weet wel dat het in de praktijk lastig kan zijn en het lang kan duren voordat een dergelijke verbetering gerealiseerd kan worden. Er hangt een heel proces aan vast, vaak met inspraak en vergunningen e.d. En in een natuurgebieden zijn er vaak nog weer andere zaken die een rol spelen. Heeft de camping geen eigen netwerk waar je gebruik van kunt maken?


Nee helaas niet. De camping heeft alleen internet bij de toeristen en receptie waar ik niet bij in de buurt zit. Daarnaast werkt dat internet ook niet als het druk is op de camping. Maar ik hoop wel dat er ondertussen wat aan gedaan gaat worden want de eerste twee jaar werd ik steeds een beetje als leugenaar uitgemaakt, want het probleem kon niet in kpn zitten maar het zat toen in apple volgens jullie. Ik heb laatst andere mensen gesproken die het ook al 3 jaar geleden hebben aangekaart en die kregen wel toen te horen dat het probleem bekend was. Ik vind het wel erg slecht dat het probleem al 3 jaar speelt en er nogsteeds niets aan veranderd is. Dat het een “lang proces” kan zijn snap ik, maar heb ook vorig jaar via de telefoon gehoord dat ze er iets aan zouden doen van de winter. Ik zou op zijn minst een tijdsindicatie willen van wanneer er wat aan gedaan kan worden want ik blijf bij kpn want iedere keer wordt mij beloofd dat het of niet aan jullie ligt of dat jullie er iets aan gaan doen, maar ik heb tot nu toe nog geen daadwerkelijk resultaat gezien. Als jullie zeggen dat het nog 10 jaar duurt, wat mij niet zal verbazen met jullie “snelheid”, dan kan ik tenminste nog overstappen naar een bedrijf wat wel werkt.


Ik begrijp volkomen dat het frustrerend kan zijn, zeker als dit al zolang duurt. Ik heb daar zelf als moderator helaas niet direct invloed op vrees ik. Mochten de problemen aanhouden dan zou ik je toch willen adviseren om nogmaals te bellen met 0800-0402. Zij kunnen dan de dekking ter plaatse beoordelen en een ticket voor je aanmaken voor onze technische dienst. 


Reageer