Skip to main content

hallo. 

We zijn in februari 2021 verhuist. In het dorp waar we nu wonen is de mobiele netwerkverbinding heel slecht. Postcodegebied 8406. Volgens de vele bewoners die ik heb gesproken is dit normaal met KPN hier. De meesten zijn daarom overgestapt naar Vodafone. 

Mijn klachten zijn dat in huis bijna geen goede verbinding is. Je moet in het uiterste hoekje van de bank zitten om een normaal gesprek te kunnen voeren. Als je buiten een verbinding hebt moet je blijven staan. Als je enkele stappen verplaatst kan het zo zijn dat de verbinding weg is of dat je zeer moeilijk verstaanbaar bent. Als je 112 moet bellen kan het dus zo zijn dat de verbinding wordt verbroken. Ik vind dit een slechte zaak. Heb een nieuwe telefoon: samsung A21. Door een telefoonreparateur is deze gecontroleerd of het aan de telefoon kon liggen. Deze werkt uitstekend. Hij gaf aan dat hij al meerdere mensen gesproken heeft die dezelfde klachten met kpn hebben in ons dorp. Toen we in het huis kwamen wonen heeft de installatiemonteur aangegeven dat bekend is dat de mobiele verbinding hier slecht is. Ze waren ermee bezig. Helaas gaat dit traag. In het vorige dorp hadden we totaal geen problemen. Postcodegebied 8401. Zijn advies was om netwerkbeheerder aan te spreken om de antenne beter in te stellen

Afgelopen vrijdag geprobeerd om dit via klantenservice proberen op te lossen. Ondanks de korte wachttijd en de heel vriendelijke en behulpzame medewerkers lukte dit niet. Ze hebben me 3 maal doorverbonden met de afdeling die gaat over de mobiele netwerkverbinding. Je kreeg dan weer een keuzemenu. Het probleem over de mobiele netwerkverbinding kwam niet in de keuzes voor. Geprobeerd om een andere keuze te maken die dichtbij het probleem lag. 3 maal werd de verbinding verbroken en verwezen om dit digitaal op te lossen. Oorzaak digitaal ook niet te vinden. Gezocht naar mailadres om probleem uit te leggen. Helaas is dit ook niet aanwezig. Dus tot slot probeer ik het nog eens op deze manier om probleem op te lossen. 

Hier kan je jouw positie tov de zendmasten zien. Ziet dat er gunstig uit?


Hallo @DT58 , heb e een nieuw lint in de typemachine, ziet er ‘vet’ uit om in de jongerentaal te spreken.


Hier kan je jouw positie tov de zendmasten zien. Ziet dat er gunstig uit?

Zendmast staat ongunstig. Bijna iedereen klaagt in het dorp over de slechte netwerkverbinding. Denk zelf dat mobiele netwerkverbinding niet goed staat ingesteld. In vorig dorp was afstand gelijk. Nooit problemen gehad. Maar dorp van meer dan 8000 inwoners tegen nu 1500. Misschien is dat het verschil. 


Hallo @DT58 , heb e een nieuw lint in de typemachine, ziet er ‘vet’ uit om in de jongerentaal te spreken.

Dank je. Misschien krijgt het dan wat meer aandacht. 


Zijn er alleen maar rode pijlen te zien?


Zijn er alleen maar rode pijlen te zien?

 

 


Dat is niet de site die ik bedoel. Deze site gebruiken idm https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten


Dat is niet de site die ik bedoel. Deze site gebruiken idm https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Verder kom ik niet. Geeft geen pijlen weer. 


Dat is niet de site die ik bedoel. Deze site gebruiken idm https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Verder kom ik niet. Geeft geen pijlen weer. 

 


Je hebt vast zelf al gezien dat het er slecht uit ziet. Een extra mast plaatsen is kostbaar denk aan een paar ton en vergunningplichtig. Dat kost veel tijd. Kijk of een andere provider betere dekking heeft en zoja dan snel overstappen. 


Je hebt vast zelf al gezien dat het er slecht uit ziet. Een extra mast plaatsen is kostbaar denk aan een paar ton en vergunningplichtig. Dat kost veel tijd. Kijk of een andere provider betere dekking heeft en zoja dan snel overstappen. 

Dank je voor het antwoord. We zitten er aan te denken om over te stappen. 


Dag @DT58 Van harte welkom hier. Het KPN Forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies. Onze leden hebben veel kennis in huis en denken heel graag met je mee. Hoe meer je vertelt, des te makkelijker wordt het voor onze community om je te helpen. De gesprekken worden begeleid door medewerkers van KPN actief, zoals ik. Wij zorgen ervoor dat gesprekken goed verlopen en dat de juiste informatie snel te vinden is. Mocht je er onderling echt niet uitkomen, dan kunnen we ook inhoudelijk mee denken. Dat kan echter niet direct en je bent ook niet sneller aan de beurt als je je topic in vette letters schrijft. ;-) 

Dan inhoudelijk. Bereik kan soms een lastige kwestie zijn. We beroepen ons er altijd op dat in praktisch heel Nederland goed bereik bieden, maar je zult maar net tot die paar procent horen waar het even iets minder is. In algemene zin: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Als ik het bovenstaande lees, zit je redelijk ver van de zendmast af. Dat heeft zeker invloed. Wat ook meespeelt: hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. (Een noodnummer is overigens altijd bereikbaar). 

Je zult begrijpen dat we als telecomprovider geen invloed hebben op externe omstandigheden zoals bebouwing en dat we niet zomaar zendmasten kunnen plaatsen: dat loopt altijd via gemeentes en grondeigenaren. Om die redenen is optimaal bereik binnenshuis niet 100% te garanderen. Gelukkig zijn er wel oplossingen. Tegenwoordig kun je bellen via wifi en dat lost vrijwel alle problemen met bereik binnenshuis op. In dit artikel over bellen via wifi lees je er alles over. 


 


Dag @DT58 Van harte welkom hier. Het KPN Forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies. Onze leden hebben veel kennis in huis en denken heel graag met je mee. Hoe meer je vertelt, des te makkelijker wordt het voor onze community om je te helpen. De gesprekken worden begeleid door medewerkers van KPN actief, zoals ik. Wij zorgen ervoor dat gesprekken goed verlopen en dat de juiste informatie snel te vinden is. Mocht je er onderling echt niet uitkomen, dan kunnen we ook inhoudelijk mee denken. Dat kan echter niet direct en je bent ook niet sneller aan de beurt als je je topic in vette letters schrijft. ;-) 

Dan inhoudelijk. Bereik kan soms een lastige kwestie zijn. We beroepen ons er altijd op dat in praktisch heel Nederland goed bereik bieden, maar je zult maar net tot die paar procent horen waar het even iets minder is. In algemene zin: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Als ik het bovenstaande lees, zit je redelijk ver van de zendmast af. Dat heeft zeker invloed. Wat ook meespeelt: hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. (Een noodnummer is overigens altijd bereikbaar). 

Je zult begrijpen dat we als telecomprovider geen invloed hebben op externe omstandigheden zoals bebouwing en dat we niet zomaar zendmasten kunnen plaatsen: dat loopt altijd via gemeentes en grondeigenaren. Om die redenen is optimaal bereik binnenshuis niet 100% te garanderen. Gelukkig zijn er wel oplossingen. Tegenwoordig kun je bellen via wifi en dat lost vrijwel alle problemen met bereik binnenshuis op. In dit artikel over bellen via wifi lees je er alles over. 

 

Bedankt Bart voor je antwoord. Vette letters was eerste keer per ongeluk. Wat externe omstandigheden betreft. Hemelsbreed staat de zendmast op ongeveer dezelfde afstand als onze vorige woning waar meer omstandigheden waren voor ruis. Kwaliteit was daar veel beter dan hier waar de omgeving vrijer is. In bijgevoegde kaart bij de topic van joep zie je al dat het signaal niet goed is. Ga de stappen voor bellen via WiFi doornemen. Maar dit veranderd nog niks aan het signaal voor buiten. Blijft het zo dan misschien naar andere provider. In ieder geval bedankt voor je reactie. 


 

(...)

 

Beste Bart,

Heb geprobeerd om wifi bellen te installeren. Mijn toestel de Samsung A21s staat er niet tussen. Dus wifi bellen installeren lukt dus niet. 


Dag @DT58 Da's jammer om te lezen. Ik zag dat het bij dit type (Samsung Galaxy A21s Dual-SIM SM-A217F) wél ondersteunt wordt. Maar jij hebt deze variant niet, begrijp ik? 

Ik vind het uiteraard bijzonder jammer, maar ik heb geen pasklare oplossing voor je. Je zou nog wel contact op kunnen nemen met onze Technische Dienst: zij kunnen meer in detail kijken naar het bereik bij jou in de buurt. Als uit zo'n onderzoek blijkt dat het echt onvoldoende is, kun je klacht laten indienen bij onze klachtenafdeling. De Technische Dienst bereik je het snelst door zelf contact op te nemen met onze klantenservice via 0800-0402 en te vragen naar deze afdeling. 


Dag @DT58 Da's jammer om te lezen. Ik zag dat het bij dit type (Samsung Galaxy A21s Dual-SIM SM-A217F) wél ondersteunt wordt. Maar jij hebt deze variant niet, begrijp ik? 

Ik vind het uiteraard bijzonder jammer, maar ik heb geen pasklare oplossing voor je. Je zou nog wel contact op kunnen nemen met onze Technische Dienst: zij kunnen meer in detail kijken naar het bereik bij jou in de buurt. Als uit zo'n onderzoek blijkt dat het echt onvoldoende is, kun je klacht laten indienen bij onze klachtenafdeling. De Technische Dienst bereik je het snelst door zelf contact op te nemen met onze klantenservice via 0800-0402 en te vragen naar deze afdeling. 

Hoi Bart, het is inmiddels gelukt om bellen via Wifi te installeren. Degene die telefoon heeft verkocht kon dit oplossen. Ik heb eerder voordat ik contact met het forum legde contact gehad met klantenservice. De vriendelijke telefonistes hebben tot 3 maal toe doorverbonden met de technische dienst. Kreeg dan weer een keuzemenu. Mijn Probleem stond hier niet tussen. Heb tot 3 maal andere keuzes aangegeven. Verbinding werd tot 3 maal verbroken. Als dit contact tot stand was gekomen had ik de hul van het forum niet ingeroepen. Helaas. Maar het is gedeeltelijk opgelost. Bedankt hiervoor.