Skip to main content

Bij mij zijn dezelfde problemen.

Het is als je met zowel mobiel als internet bij kpn zit.

Zit in de router ofzo..

Bellen via wifi staat uit.

Toen ik bij vodafone met mijn mobiel zat gaf dit geen probleem.

Kpn weet dit.

Het incasseren van de maandelijkse kosten gaat altijd goed.

Het oplossen van problemen van klanten niet.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

 

Wat heeft u en KPN tot nu toe vastgesteld en geprobeerd om het probleem op te lossen?


KPN zegt via de telefoon dat ze het niet weten.
Bij de KPN winkel zeiden ze dat Bellen via wifi uit moest staan.

Dit laatste gaf mij hoop maar ook dat helpt niks.


Bellen via Wifi helpt bij het bellen als het bereik thuis van je mobiele netwerk niet voldoende is. Natuurlijk moet je wifi sterk genoeg zijn om goed via wifi te kunnen bellen.

Ik begrijp dat u router slecht internet geeft en u mobiele verbinding ook?

 

Maakt u gebruik van een 4g modem icm sneller buiten beter gebied?


 een 4g modem icm sneller buiten beter gebied?

Heb een v9 modem


U eerste bericht is mij niet helemaal duidelijk.

Heeft u slecht internet op u mobiel? Waarschijnlijk ja.

Heeft u slecht mobiel bereik voor bellen? Waarschijnlijk ja.

Als u de mobiel via wifi verbind. Wat is dan de snelheid van u internetverbinding? Test deze is bij www.fast.com

 


@Judge Welkom op het forum. Ik begrijp dat ook voor jou de dekking in je woning minder goed is geworden? Welke problemen ervaar je precies? Want dat wordt mij uit je reactie niet direct duidelijk. 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Ik kan vanuit huis niet bellen.

Ik krijg dan het riedeltje en de melding dat de ander tijdelijk niet bereikbaar is.

Naar meerdere pogingen wil het dan uiteindelijk wel lukken.

Soms wordt echter dan de verbinding ineens verbroken.

Heb bellen via wifi aan en uit gehad maar het helpt in beide gevallen niet.

Anderen in huis hebben wel bereik via Vodafone.

Heb andere sim kaart gekregen. Helpt ook niet.

In de KPN winkel werd gezegd dat bellen via wifi uit moest staan.

Dit is echter geen oplossing.

Heb nu een jaar een mobiel abonnement bij KPN en vind bellen vanuit huis waardeloos.

De router is waardeloos m.b.t de wifi en de dure range extender van KPN helpt ook niet.

Router is zeer instabiel en verbreekt vaak verbindingen met diverse apparatuur zoals bv een 

beveiligingscamera, printer ed.

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Ook ben ik overgestapt naar KPN hussel omdat volgens een medewerker van jullie het maandabonnement dan goedkoper wordt.

Jammer is dat hij er niet bij gezegd heeft dat de MB verdubbelaar van mijn mobiel abonnement dan komt te vervallen.

Al met al doet KPN echt zijn best om mij naar een andere provider te laten overstappen.


@Judge Als ik het goed begrijp dan zijn er dus meerdere problemen. 

  1. Je hebt problemen met mobiel bellen, bellen op je thuis locatie lukt niet. Heb je dit probleem alleen thuis of ook buiten de deur? En bellen met of zonder wifi maakt dus geen verschil? 
  2. Je hebt problemen met je wifi verbinding, deze valt vaak weg en ook een wifi versterker biedt geen oplossing begrijp ik. Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de printer en de beveiligingscamera alleen werken op het 2.4 Ghz netwerk? 
  3. Je bent over gegaan naar een KPN Hussel abonnement maar bent hier niet tevreden over, je abonnement zou goedkoper worden maar ik begrijp dat dit niet het geval is?

Ik hoor graag van je om uit te zoeken wat ik in deze situaties voor je kan betekenen! 


Ik heb geen problemen met bellen buiten de deur.

Alleen in huis

Ander familieleden zitten bij vodafone en die kunnen gewoon alles binnen huis.

Wifi problemen hebben waarschijnlijk te maken met DHCP

Netflix op tv bijvoorbeeld doet het soms niet. Ligt aan de wifi

Abonnement is iets goedkoper maar als je je verdubbelaar kwijt raakt en dit er niet bij wordt vermeld dan is dat slordig.


@Judge Als de wifi problemen veroorzaakt worden door DHCP dan zou er een ander apparaat in het netwerk moeten zitten dat ip adressen uitdeelt. Mag ik vragen hoe het netwerk is opgebouwd? 

Wat geeft onze dekkingskaart overigens aan qua bereik? 


Er zit geen ander apparaat dat ip adressen uitdeelt.

Dat had ik natuurlijk wel geweten.

Ik weet bijna wel zeker dat de router kuren heeft.

De dekkingskaart geeft licht geel aan voor 4g voor ons adres.

 


@Judge Zou je mij dan wellicht kunnen uitleggen hoe het netwerk is opgebouwd? Dus welke apparaten er allemaal in het netwerk zitten? 

Ik begrijp in ieder geval dat er een versterker aangesloten is, is de verbinding rond deze versterker beter of minder goed? 


Er zitten af en toe mobiele telefoons op de wifi

Er zitten 2 tv's op de wifi

1 kpn versterker bedraad

1 playstation bedraad

1 beveiligingscamera bedraad

1 klik aan klik uit  ICS2000 bedraad

1 pc bedraad


@Judge Bedankt, er lijkt inderdaad geen apparaat bij te zitten dat een DHCP functie heeft. En is de wifi verbinding in de buurt van de aansloten versterker wel beter dan op andere plekken in de woning? 


Het houdt niet over.

Raar dat jullie voor van alles zorgen bij nieuwe klanten maar dat bestaande klachten maanden 

aan de praat gehouden worden zonder dat er een oplossing komt.

Ik zou zeggen stuur een nieuwe router of zoiets.


@Judge Ik wil je graag helpen, en op het moment dat ik een aantal zalken heb uitgesloten en het idee heb dat het aan de modem ligt dan zal ik ook zeker een nieuwe sturen. 

Daarvoor heb ik wel je medewerking nodig en moet ik een aantal vragen stellen om dingen uit te sluiten. Het zou namelijk ook kunnen zijn dat een nieuw modem niets oplost. 

Vandaar de vraag of de verbinding in de buurt van de Experiabox of de wifi versterker beter is dan op andere plekken in de woning? 

En ervaar je de wegvallende verbinding overal in de woning of is het op sommige plekken wel stabiel? 


De ene keer is er slechtere wifi op dezelfde plek als de andere keer.

Soms helemaal helemaal geen wifi.

Bellen via 4g lukt ook niet. Terwijl dat met Vodafone altijd prima ging.

 


@Judge Bedankt, en de versterker die je gebruikt. Mag ik vragen welke dit is? Is dit een witte vierkante, een witte ronde of een zwarte versterker? 


een witte rechthoekige. het is de v9 volgens mij.

En volgens mij is het ook bekend binnen KPN dat de V10 veel beter werkt.


@Judge Wat jij bedoelt is je Experiabox, dit is ook waardevolle informatie. 

Waar ik op doelde is je wifi versterker.  En zou je voor mij nog de Wifi Manager willen doorlopen om te kijken wat hier uit komt? Op basis hiervan kan ik dan vervolgstappen zetten. 

Ik verwacht dat zodra er een stabiele wifi verbinding is, het mobiel bellen (bellen via wifi) ook een stuk beter wordt. 


Dat zal ik doen, moet echter dan via mijn mobiel omdat deze pc bedraad is aangesloten.

Toch werken dingen die op dezelfde plek staan verschillend op de wifi.

Bij voorbeeld de tv in de woonkamer.

Deze heeft de ene keer goede wifi en de andere keer bijna helemaal niet.


@Judge Dit moet inderdaad sowieso op een mobiel apparaat, omdat er op verschillende plekken in de woning getest moet worden. 

Zou je mij kunnen laten weten wat het resultaat van de Wifi Manager geweest is?Â