Skip to main content

Beste KPN,

sinds een ruime maand woon in ik een nieuwbouw appartement in Almere Poort. Ik heb helaas hele slechte ontvangst met de mobiele telefoon. Ik werk als verloskundige en (godzijdank) komen de telefoontjes wel door, maar ik kan heel vaak de patiĆ«nten niet (goed) verstaan. Af en toe helpt hollen naar het balkon wel, maar vaak ook niet (dit is nu in de zomer nog wel te doen, maar met regen +laptop ook niet ideaal ā€¦..;)). Jullie begrijpen dat dat in een spoedsituatie waarmee ik in mijn werk nogal eens te maken krijgen absoluut niet wenselijk is.Ā 
Ā 

Is hier een oplossing voor te vinden?Ā 
Ā 

Hoor het graag,Ā 

Ā 

TessaĀ 

HalloĀ @Tessa0603Ā 

Ā 

Ik neem aan dat je thuis ook WiFi hebt omdat je een laptop noemt.

Ondersteunt jouw mobiel ook VoWiFi, dat is bellen via WiFi, daarmee zou je dan binnen ook weer zonder problemen moeten kunnen bellen.

Bij mijn Android 11 telefoon zit die instelling onder Netwerk en internet ā†’ Mobiel netwerk ā†’ Geavanceerd en dan WiFi Calling, die dan aanzetten.


Ja dat is mooi zoā€™n nieuw appartement, maar die zijn ook erg goedĀ geĆÆsoleerd. Prima voor de energierekening, maar ook de mobiele signalen komen er niet meer door.

Mocht je een Android 12 telefoon hebben dan vind je ā€œBellen via Wi-Fiā€ op een andere plaats.
Bij mijn Samsung staat die optie op de instellingen pagina van de ā€œTelefoonā€ app.


Hoi,Ā 

bedankt voor jullie antwoorden. Inderdaad heb ik WiFi en die werkt prima. De diensttelefoon is van Apple en daar kan ik helaas deze functie niet op vindenā€¦Apple gebruikers hier bekend mee ?Ā 


Hallo @Tessa0603Ā 

Even voor je gezocht:

BellenĀ viaĀ wifi vanaf de iPhone

Ga naar 'Instellingen'Ā > 'Telefoon'Ā > 'BellenĀ viaĀ wifi' en schakel 'BellenĀ viaĀ wifi' in.

bron:Ā https://support.apple.com/nl-nl/HT203032


Hoi @Tessa0603, slecht bereik is niet fijn, zeker niet als je als verloskundige bereikbaar moet zijn!Ā 

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is hier in je topic. Ben je er uit gekomen met de tips hierboven? Zo niet of als je vragen hebt, laat het gerust weten.


Bellen via WiFi werkt inderdaad een stuk beter ! Bedankt allemaal!Ā 


Er wordt wel makkelijk overheen gestapt dat de ontvangst op het KPN netwerk in grote delen van Almere Poort rampzalig is. Als je geluk hebt 3/5 balkjes buiten en 2 binnen, maar dan heb je al geen verbinding meer...