Skip to main content

Kpn had begin dit jaar aangekondigd om een zendmast te vernieuwen/verplaatsen eea zou tussen februari en 1mei plaats vinden. In die tijd hadden we dan ook slechte ontvangst op onze telefoons vaak zaten we op het netwerk van de Belgische collega's, na 1mei was er een verandering, de storing van het netwerk op de site van KPN bleek opgeheven, echter op

onze telefoons niet, bellen binnenshuis is vrijwel onmogelijk, internet staat hooguit op H en valt steeds weg, buiten halen we met moeite 3G, achter in de tuin, kortom de nieuwe mast werkt niet voor ons.

Hoi @Nol.S, welkom hier. 

Wat balen dat de verbinding nog niet beter is geworden. Ik wil graag eens meekijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik mee. 


Mijn gegevens heb ik aangepast in het profiel


Ik heb even naar het bereik gekeken. Volgens mijn gegevens is deze goed op het moment. Echter ervaar je dat nog niet zo. Heb je al eens een nieuwe simkaart aangevraagd? Maakt dat verschil? Toestel wordt wel regelmatig uit en aangezet? En met dezelfde simkaart in een ander toestel ervaar je hetzelfde?

Welk type heb je?


Ik heb al een nieuwe sim kaart gehad, is iets beter, kan nu overal in huis bellen, internet is heel slecht, op de begane grond, niet alleen bij mij, ook mijn echtgenote (samsung galaxy) en mijn schoondochter ( apple Iphone) ervaren dezelfde problemen, in de tuin gaan alle telefoons regelmatig op een belgische provider over, dus we hebben KPN maar vast geselecteerd. Ik heb mijn wifi naar de tuin versterkt, maar dat houdt ook op bij een tuin van 30m diep.


Dat is balen zeg. Ik begrijp in ieder geval dat bellen een stuk beter gaat, dat is fijn, maar mobiel internet niet. Maakt het dan nog verschil of je het toestel vastzet op 3G of 4G?

In ieder geval lijkt het alsof het Belgische Netwerk sterker is. Bij de grens is het vaak lastig. Het signaal mag eigenlijk de grens niet over.


3g of 4g vastzetten maakt niets uit meestal heb ik slechts een E in de display hooguit een H, als ik de telefoon uit en weer in schakel of in vliegtuigmodus en er weer uit, heb ik af en toe heel even (1-2 minuten) 3 of 4 G en dan weer helemaal niets, als ik de telefoon in mijn zak houd krijg ik een signaal dat er geen mobiel bereik is, komt weer als ik hem op tafel leg. Voor wat betreft de Belgische netwerken, voordat de oude mast weg ging, hadden we daar helemaal geen problemen mee en hun bereik in huis is ook maar hooguit E of H dus ook daarmee kunnen we niets, anders zou ik in huis gewoon roamen maar helaas ook dat is geen oplossing.


Dat is duidelijk. Ik heb melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder onderzoeken en zullen contact met je opnemen. Ik hoor graag van je als dat is gedaan. 


Is er al contact geweest? Is daar iets uitgekomen?


klantenservice heeft al gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is en wat en wanneer er iets aan gedaan wordt, inmiddels heb ik ook al enkele sms gehad en hopelijk word alles nog goed, de communicatie van de klantenservice is in elk geval positief.

 


Fijn dat er contact is geweest en dat iets aan gedaan wordt. Hopelijk wordt het snel beter. Ik ben benieuwd.