Skip to main content

Goedemorgen,

 

ik had een betalingsachterstand, toen heb ik gisteren gebeld met de KPN klantenservice, ik heb toen een betalingsregeling afgesproken, daarna heb ik meteen een bevestigingsmail gehad.

Ik heb toen meteen mijn eerste termijn bedrag van €65,50 betaald.

 

Vanmorgen zie ik dat mijn abonnement alsnog is geblokkeerd, toen heb ik meteen gebeld, en uitgelegd dat er gisteren een betalingsregeling is afgeproken en dat ik meteen heb betaald, na 20 minuten in de wacht krijg ik te horen dat er nergens in het systeem te zien is over de betalingsregeling, en er is nergens te zien dat ik een betaling van 65,50 heb voldaan. ik heb toen uitgelegd dat ik alle bewijs heb van mijn betaling en dat ik ook een bevestigingsmail heb ontvangen van KPN dat ik mijn eerste betaling heb voldaan. Ik werd alsnog geinformeerd om het totale belatingsacterstand te doen anders wordt mijn betalingsacterstand overgedragen aan de incasso bureau. Er werd absoluut niet geluisterd naar wat ik zei, er werd alleen gezegd dat ik het totale bedrag in 1x moest betalen, en toen vroeg ik wat gebeurt er met het bedrag van 65,50 wat ik al heb betaald volgens de betalingsregeling, daar kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord op, eerst werd er gezegd het wordt terug gestort, en toen werd er gezegd wordt verrekend met je volgende factuur. 

 

Ik ben al zeker 7 jaar klant bij KPN, ik heb meerdere abonnementen, en dan krijg ik zo een slechte service Altijd netjes op tijd betaald, en dan een keer een betalingsregeling aangevraagd, dan moet ik zelfs meer betalen dan mijn betalingsachterstand!!

 

Hoi @M1993 en welkom op het forum. Dat is inderdaad een gekke gang van zaken, zeker als je een bevestiging van de betaalafspraak hebt ontvangen. 😕 Ik ben erg benieuwd hoe dit zit en wil graag op onderzoek uit. Wil jij hiervoor je forumprofiel aanvullen met de naam en geboortedatum van de contractant, je adresgegevens en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? Als het om een mobiel abonnement gaat zie ik in plaats van de geboortedatum graag het 06-nummer waar het om gaat terug in je profiel. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik uitzoeken hoe dit zit. 

Overigens wordt teveel betaald geld eerst altijd verrekend met openstaande bedragen. Wanneer die er niet zijn krijg je het geld vanzelf binnen 2 weken weer terug. Het wordt dan dus niet met een factuur verrekend. 


Beste @Sanne_M,

 

als het goed is zijn mijn gegevens nu ingevuld.

 

Ik had met de laatste betaling dus alle facturen betaald, dus het bedrag van €65,50 is dus teveel betaald en tot heden niet terug gehad.

 

 


Ik mis de geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN nog. 🙂 Wil je deze er nog inzetten? Die IBAN kan bijvoorbeeld onder persoonlijke opmerkingen.


Overigens kan ik op dit adres geen vaste diensten vinden van KPN, dus ook graag het 06-nummer waar het om gaat in je profiel noteren indien het inderdaad om een mobiele factuur gaat. 


Beste @Sanne_M,

 

ik heb 3 abonnementen bij KPN, ik heb de telefoonnummer waarover het ging opgeslagen


Top! Ik zie dat er een betaalafspraak is gemaakt, deze stond op 19 september en is toen niet betaald. Daarom ben je afgesloten en wanneer dit gebeurt komt de betaalafspraak in termijnen ook te vervallen. Daarnaast zie ik ook dat een factuur op 24 september weer gestorneerd is. Als je een betaalafspraak maakt moeten facturen tussentijds wel betaald worden. Zodra dat niet gebeurt vervalt de betaalafspraak. Het afsluiten is in deze dus wel terecht geweest.

Het bedrag dat je teveel betaald hebt krijg je binnen 2 weken dus vanzelf weer terug. 🙂


Bedankt voor het checken !


Mijn dochter heeft m’n besteld op min telefoon, waardoor ik een rekening kreeg van 800 euro. Kan ik dit in termijnen betalen?


Hoi @Mariza 
 

Mijn dochter heeft m’n besteld op min telefoon, waardoor ik een rekening kreeg van 800 euro. Kan ik dit in termijnen betalen?

Je bericht is heel onduidelijk, wat is besteld ?
Afijn je kunt voor betaalafspraken bellen met de KPN 0800 0402 en vragen naar de afdeling Collections.

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten