Skip to main content

Goedemiddag,

 

Wij zijn een vakantiepark met vakantievilla's. Hiervan ook meerdere zorgvilla's, speciaal ingericht voor zorgvakanties.

Helaas is de telefonie ontvangst hier heel matig buitenshuis. Binnen is er helemaal geen ontvangst. 

Er is geen enkele ontvangst, dus ook niet met een andere provider. Ik zal zelf contact opnemen met de andere providers.

Maar bijvoorbeeld bellen met 112 lukt binnen compleet niet.

Op de dekkingskaart zie ik ook duidelijk een vlek met geen ontvangst. Dus dit klopt wel.

Wat zijn onze mogelijkheden om dit te verbeteren, en om onze gasten in ieder geval bij nood te kunnen laten bellen.

Aangezien het zorgvilla's zijn, betreft het ook vaak gasten die zelf niet of minder goed ter been zijn, en dus ook niet eenvoudig naar buiten kunnen om te bellen.

Is er misschien iets wat aangepast kan worden zodat de ontvangst beter wordt?

 

Alvast bedankt,

Welkom op het forum @erwin0710! Er zijn een aantal dingen die gedaan zouden kunnen worden. Heb je al gekeken naar de mogelijkheid om bellen via wifi aan te zetten op de mobiele toestellen? Dit zou, mits er wifi aanwezig is, moeten helpen. Daarnaast zijn er eventueel GSM versterkers te koop. Werking en effect hiervan is echter wel iets dat KPN niet kan garanderen. Als laatste zie ik in je profiel een postcode en huisnummer opgegeven. Als je aan zou kunnen vullen in het persoonlijke opmerkingen veld om welk mobiel nummer het gaat, en als deze als abonnement bij KPN bekend is kan ik een onderzoek laten instellen naar de mogelijkheden. 


Goedemiddag,

 

Wij zijn een vakantiepark met vakantievilla's. Hiervan ook meerdere zorgvilla's, speciaal ingericht voor zorgvakanties.

Helaas is de telefonie ontvangst hier heel matig buitenshuis. Binnen is er helemaal geen ontvangst. 

Er is geen enkele ontvangst, dus ook niet met een andere provider. Ik zal zelf contact opnemen met de andere providers.

Maar bijvoorbeeld bellen met 112 lukt binnen compleet niet.

Op de dekkingskaart zie ik ook duidelijk een vlek met geen ontvangst. Dus dit klopt wel.

Wat zijn onze mogelijkheden om dit te verbeteren, en om onze gasten in ieder geval bij nood te kunnen laten bellen.

Aangezien het zorgvilla's zijn, betreft het ook vaak gasten die zelf niet of minder goed ter been zijn, en dus ook niet eenvoudig naar buiten kunnen om te bellen.

Is er misschien iets wat aangepast kan worden zodat de ontvangst beter wordt?

 

Alvast bedankt,

Ik lees heel vaak het woord ‘villa’. Dat doet mij denken aan luxe en alles goed voor elkaar hebben. En helemaal als het ook nog zorg is. Als dat mobiel niet kan, wordt het volgens mij tijd om fatsoenlijke netwerkkabels aan te (laten) leggen, zodat er binnenshuis goed internet is en ook een vaste SIP/VoIP telefoorn waarmee men kan bellen en gebeld worden.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


@Bram_ Bedankt voor je vriendelijke reactie. Bellen via wifi ben ik mee bekend. Dit zijn we ook aan het proberen. Onze wifi in de villa’s werkt prima, via een snelle glasvezelverbinding.

Maar het zijn elke week weer andere gasten, met andere toestellen. We kunnen natuurlijk niet van onze gasten gaan verlangen dat zij de nieuwste toestellen hebben. Heel vaak zijn het ook oudere mensen die zorg nodig hebben, en die hebben (of willen) niet altijd het nieuwste toestel.

GSM repeaters hebben we ook geprobeerd, maar zoals je zelf al zegt kun je niks garanderen. Dit heeft een aantal maanden gewerkt, en toen plotseling niet meer.

Ik heb mijn mobiele nummer ingevuld, mocht je hier wat mee kunnen graag. Ik ben uiteraard niet altijd op de plekken met de slechtste ontvangst, maar kan hier op verzoek wel vaker naartoe gaan.

 

@tmoesel Onze wifi is prima in de villa’s, hier kunnen de gasten perfect mee internetten en ook internetbellen. Echter kunnen ze niet naar ons park bellen of naar bijvoorbeeld 112 bellen via whatsapp of een soortgelijk internetbellen.

Ook hebben niet alle gasten zo’n toestel waarmee dat kan, ik zie vaak genoeg de meest eenvoudige toestellen. Dit omdat mensen de telefoon enkel hebben om te bellen in geval van nood. Verder moet er niks moeilijks op zitten.

Een vaste telefoon is ook geen oplossing voor het probleem. Voorbeeld hiervoor is een ouder echtpaar, waarbij mevrouw afhankelijk is van de hulp van meneer. Als mevrouw in bed/bad/rolstoel zit, en er overkomt meneer wat, kan zij niet zelfstandig naar de vaste telefoon komen. Hetzelfde voorbeeld geldt voor een invalide persoon, die wel z’n eigen telefoon kan bedienen, maar niet naar een vaste telefoon kan komen.
Als ze naar een vaste telefoon kunnen komen, kunnen ze vaak ook wel naar buiten lopen naar een stuk met betere ontvangst.

Als oplossing hiervoor hebben we momenteel een Android telefoon met hierop een SIP client die verbinding maakt met onze eigen telefooncentrale. Maar voor veel mensen is het bedienen van een Android telefoon compleet anders dan de eigen telefoon. Vooral als er paniek is kunnen ze deze niet bedienen.

 

Het mooiste zou zijn dat de ontvangst van de mobiele signalen verbeterd zou kunnen worden, vandaar dit topic. Graag zouden we weten of hier mogelijkheden voor zijn, en of wij hier ook in kunnen meehelpen.

Alvast bedankt,

 

Erwin


Als oplossing hiervoor hebben we momenteel een Android telefoon met hierop een SIP client die verbinding maakt met onze eigen telefooncentrale. Maar voor veel mensen is het bedienen van een Android telefoon compleet anders dan de eigen telefoon. Vooral als er paniek is kunnen ze deze niet bedienen.

Als je een makkelijk te bedienen DECT handset opscharrelt en die middels een VoIP adapter met DECT ingebouwd aansluit op glasvezelinternet is de zorgvilla compleet. Je kan desnoods de bedijfsvariant van DECT nemen, ligt eraan hoeveel ruimtes/kamers of hoe groot het terrein is. Zoek op dit forum maar naar VoIP ATA DECT @wjb


Dat zou een oplossing kunnen zijn ja, maar ideaal is het nog niet.

De gasten zitten dan nog met het probleem dat ze niet bereikbaar zijn op hun eigen nummer. En dat ze niet met hun eigen toestel kunnen bellen.

We hebben momenteel zakelijke gasten van een buitenlandse ambassade. Die hebben een mobiele telefoon van de ambassade, waarmee ze bereikbaar willen zijn. Het zou een hoop geregel geven om een telefoonnummer speciaal voor deze gasten aan de DECT handset te koppelen. En nog meer gedoe als de mensen weer weg zijn, en er andere gasten in zitten.

We staan open voor andere opties, maar we zijn ook van mening dat de mobiele telefoon van de gast zelf de mooiste oplossing is. Zolang er nog opties zijn om hiernaar onderzoek te doen, zouden we dit graag als eerste proberen. Als dit uiteindelijk echt niet lukt, dan kunnen we bij de gasten aangeven dat de mobiele providers het echt niet beter kunnen maken. En dit zorgt ervoor dat ze meer begrip hebben voor de alternatieve oplossing.


Normaal sluit ik me er bij aan dat bellen via een vaste lijn, internet het allerbeste is, maar in dit geval begrijp ik de lastigheid daar van, maar zie dit :

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/bereik-binnen-appartementencomplex-520815?postid=1163327#post1163327

Lijkt mij best een leuk experiment, ik bedoel de binnen-buiten antenne, niet die schotel, wel leuk als grapje in de tuin.