Skip to main content
Beantwoord

Slechte verbinding 3 maanden oude Samsung Galaxy S24 Plus

  • 6 June 2024
  • 125 reacties
  • 2748 keer bekeken

Beste,

 

Ik schrijf u om een klacht in te dienen over mijn Samsung S24 Plus, die ik drie maanden geleden heb aangeschaft. Ik ervaar een aantal problemen met het apparaat, waaronder:

 

- Tijdens het bellen kan de ontvanger mij niet horen. Dit is een veelvoorkomend probleem en ik heb al contact opgenomen met de KPN-winkel, waar ik een nieuwe simkaart heb gekregen. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

- Het internet lijkt soms niet goed te werken. Dit kan liggen aan de telefoon.

 

 

Ik zou graag willen dat u deze problemen onderzoekt en oplost. 

 

Met vriendelijke groet

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

Lijkt me het beste inderdaad: massaal het klachtenformulier invullen. Het is gewoonweg een schandaal dat er zo met ons gespeeld wordt en dat noemt zich de #1 provider van NL. 

Ik snap inderdaad de hele tactiek ook wel. Tickets niet aanmaken of intrekken maakt dat het getal kunstmatig laag blijft liggen, waardoor men kan doen alsof er geen problemen zijn.


@Marcia van KPN,

Beste Marcia, 

Hier meldt zich een klant met een ingewikkeld probleem: 

Deel KPN-klanten heeft al weken last van slechte verbinding: 'Ingewikkeld probleem' | RTL Nieuws | RTL.nl

Ik heb meer dan een maand geleden contact gehad met de klantenservice, voor mij is een ticket aangemaakt. Mijn klacht is omvangrijker dan de slechte verbinding. Het toestel wordt ook gloeiend heet en de batterij vliegt er doorheen (ook hier staat het forum vol mee)

Ik heb al een paar gebeld voor de status, maar de vriendelijke medewerkers van de eerste lijn kunnen weinig voor mij betekenen. 

Is er al zicht op een oplossing? 

Gr Rick

 

 


Marcia is deze maand op verlof. Dus nog even 'n paar weekjes geduld. Er zal namelijk geen moderator zijn, die in haar plaats reageert.


Ja mijn telefoon word ook warm tijdens het laden, maar misschien komt het door de supersnel lader 45 w


Is erg stil de laatste tijd, onder de Samsung gebruikers. Zijn jullie problemen dus inmiddels opgelost of is er vanuit KPN goed contact geweest?


haha ze houden ons aan het lijntje, ik heb zo nu en dan nog wel bereik dat slecht is. ik ben het zat.. wat ik weet als me contract voorbij is dat ik ga  overstappen naar een ander provider, de manier hoe ze ons behandelen gaat werkelijk waar nergens over. Ik ben nog steeds niet gebeld door kpn hoe ze mij tegemoet kunnen komen voor de slechte diensten die hun hebben geleverd. Soms kom ik op plekken waar bereik van zich laat weten. KPN heeft in Utrecht regio houten hele slechte ontvangst dus vaak moet ik naar buiten lopen wil ik goede ontvangst hebben.

 

 


Is erg stil de laatste tijd, onder de Samsung gebruikers. Zijn jullie problemen dus inmiddels opgelost of is er vanuit KPN goed contact geweest?

Nee nog niks opgelost. Nog niet terug gebeld helemaal niks. Zolang die op 4g staat gaat het goed heb hem nu een week constant aanstaan. 5g gaat steeds weer fout. Zal nog 1 jaar en 7 maanden vol moeten houden en dan heeeeeel snel weg bij kpn


Dank voor je reactie. 

Ik ben ook nog steeds niet benaderd. Dus vandaag nog eens contact opgenomen, met het welbekende 0800 nummer. Op zich een aardige dame aan de lijn, die nog eens een ticket en klacht heeft aangemaakt. Ook heeft ze zelf geprobeerd de technische dienst te bellen (kan dus schijnbaar toch?) Wat ook erg jammer was, was de opmerking "Waarom wilt u per se 5G gebruiken?". Dat schoot mij in het verkeerde keelgat, als ik 4G wilde had ik wel een 4G abonnement afgesloten. Ik bestel ook geen auto met extra optie adaptieve cruise control, als ik een hekel aan dat systeem heb. 

Maar goed, ik ben nog geen stapje verder dan "Ja ze hebben het druk en u moet wederom 14 dagen wachten." Dus mijn volgende stap is komende week zelf een nieuwe klacht indienen met een termijn, waarin men het kan oplossen. Anders wil ik kosteloos het abonnement beëindigen, zoals de algemene voorwaarden bij dit soort gevallen, bij 13.2 voorschrijft. 


Dank voor je reactie. 

Ik ben ook nog steeds niet benaderd. Dus vandaag nog eens contact opgenomen, met het welbekende 0800 nummer. Op zich een aardige dame aan de lijn, die nog eens een ticket en klacht heeft aangemaakt. Ook heeft ze zelf geprobeerd de technische dienst te bellen (kan dus schijnbaar toch?) Wat ook erg jammer was, was de opmerking "Waarom wilt u per se 5G gebruiken?". Dat vond schoot mijn in het verkeerde keelgat, als ik 4G wilde had ik wel een 4G abonnement afgesloten. Ik bestel ook geen auto met extra optie adaptieve cruise control, als ik een hekel aan dat systeem heb. 

Maar goed, ik ben nog geen stapje verder dan "Ja ze hebben het druk en u moet wederom 14 dagen wachten." Dus mijn volgende stap is komende week zelf een nieuwe klacht indienen met een termijn, waarin men het kan oplossen. Anders wil ik kosteloos het abonnement beëindigen, zoals de algemene voorwaarden bij dit soort gevallen, bij 13.2 voorschrijft. 

Ze begrijpen het dus nog steeds niet. Als ze nou gewoon eens eerlijk waren en niet steeds leugens vertellen dan kon ik het nog een beetje waarderen. Maar terugbellen dat zit er bij hun ook niet in. Er zou bij mij spoed achter gezet worden er is inmiddels alweer een week voorbij. 


Ik kreeg deze sms vandaag

 


JFYI, I have the similar case

 


Allen,

Ik ben via de geschillencommissie een zaak gestart tegen KPN. Dat klinkt heel zwaar maar is een zeer lichte vorm van procederen. De geschillencommissie is special ontworpen voor consumenten en ik heb er in het verleden zeer goede resultaten mee bereikt. Het grote voordeel van een zaak via de geschillencommissie is dat zij een bindend advies/uitspraak kunnen doen. 

Ik heb goede moed!

Gr Rick


Okay, KPN net weer gesproken, nav. mijn laatste klachtenbrief. KPN speelt het er nu op dat ik mijn abonnement over zo'n 25 dagen kosteloos beëindig. Dit onder artikel 13.2 uit de algemene voorwaarden, omdat men niet kan leveren, wat ik afneem. Op geen enkele vraag kwam een antwoord. Alles was "De technische dienst dit, dat, zus, zo". Waarom er 0,0 communicatie plaatsvindt kwam ook geen antwoord op, op het riedeltje "Ja 2 weken wachten" na dan. Nu ken ik dat wel. Want na 2 weken heb je nog niets gehoord. 

Uiteindelijk was ik volgens de medewerker het gesprek compleet aan het oprekken en zeer bijdehand. Tja, ik wil toch echt de vragen uit mijn brief nog eens voorschotelen. Immers kom je er als klachtenafdeling niet mee weg om gauw te bellen met enkel de mededeling "Nog 2 weken wachten" en dat ik dan zeg "Oh fijn, dankje en een fijne dag!" 

Ik zit niet voor piet snot een brief te typen en alle feiten op een rijtje te zetten. 

Uiteindelijk kwam het er op neer, dat ik een totaal verkeerd beeld van de klachtenafhandeling heb en schijnbaar doen ze daar alles, behalve klachten behandelen. Op de vraag waarom de afdeling communicatie (want TD heeft het enorm druk) niet minstens een SMSje of mailtje in elkaar kan flansen, richting getroffen klanten, kwam het antwoord dat dat niet hun werk is en dat is enkel voor de TD. De TD zit schijnbaar ergens onder water in de stille oceaan, want enige communicatie tussen TD en KPN bestaat niet. Maar de klantenservice kan wel tickets naar de TD sturen.. 🤔

Uiteindelijk bleek de TD ook zéker niet overbezet met iPhone 11 klanten. Hmm.. yeah, right. 

Al met al is het vertrouwen in KPN nu nog dieper gezakt, dan het al was. Het is dat ik ze absoluut geen extra bonusje gun, anders kocht ik liefst het abonnement direct af en vertrok ik.

Ik hoop van harte dat de geschillencommissie @RickBoeli naar tevredenheid kan helpen in deze zaak!

 


Okay, KPN net weer gesproken, nav. mijn laatste klachtenbrief. KPN speelt het er nu op dat ik mijn abonnement over zo'n 25 dagen kosteloos beëindig. Dit onder artikel 13.2 uit de algemene voorwaarden, omdat men niet kan leveren, wat ik afneem. Op geen enkele vraag kwam een antwoord. Alles was "De technische dienst dit, dat, zus, zo". Waarom er 0,0 communicatie plaatsvindt kwam ook geen antwoord op, op het riedeltje "Ja 2 weken wachten" na dan. Nu ken ik dat wel. Want na 2 weken heb je nog niets gehoord. 

Uiteindelijk was ik volgens de medewerker het gesprek compleet aan het oprekken en zeer bijdehand. Tja, ik wil toch echt de vragen uit mijn brief nog eens voorschotelen. Immers kom je er als klachtenafdeling niet mee weg om gauw te bellen met enkel de mededeling "Nog 2 weken wachten" en dat ik dan zeg "Oh fijn, dankje en een fijne dag!" 

Ik zit niet voor piet snot een brief te typen en alle feiten op een rijtje te zetten. 

Uiteindelijk kwam het er op neer, dat ik een totaal verkeerd beeld van de klachtenafhandeling heb en schijnbaar doen ze daar alles, behalve klachten behandelen. Op de vraag waarom de afdeling communicatie (want TD heeft het enorm druk) niet minstens een SMSje of mailtje in elkaar kan flansen, richting getroffen klanten, kwam het antwoord dat dat niet hun werk is en dat is enkel voor de TD. De TD zit schijnbaar ergens onder water in de stille oceaan, want enige communicatie tussen TD en KPN bestaat niet. Maar de klantenservice kan wel tickets naar de TD sturen.. 🤔

Uiteindelijk bleek de TD ook zéker niet overbezet met iPhone 11 klanten. Hmm.. yeah, right. 

Al met al is het vertrouwen in KPN nu nog dieper gezakt, dan het al was. Het is dat ik ze absoluut geen extra bonusje gun, anders kocht ik liefst het abonnement direct af en vertrok ik.

Ik hoop van harte dat de geschillencommissie @RickBoeli naar tevredenheid kan helpen in deze zaak!

 

Misschien is @Marcia van KPN weer terug van vakantie en kan zij eens uitleggen hoe dit allemaal in elkaar steekt. Inmiddels heb ik een aantal weken geleden de klantenservice gebeld en de TD maar weer niet teruggebeld of een mail. Ik blijf niet bellen...  Je vraagt toch echt werkelijk af waar ze daar mee bezig zijn wat een amateuristisch bedrijf bij kpn. Als toch een leidinggevende of de ceo van dit bedrijf deze berichten allemaal leest dan zal die zich wel kapot lachen en op de bankrekening kijken en denken zo die heb ik weer lekker voor de gek gehouden. 


Waarom kan ik niet zonder irritatie en ergernissen gebruik maken van mijn internet, ieuww bahh zeg. Even serieus wat is dit voor nep provider... gaat helemaal nergens over. 


In mijn topic waar ik toch elke keer heengeschopt wordt door KPN moderators heb ik mijn laatste update gegeven, niet dat ik er blij mee ben en het verhaal is nog niet klaar, er komt een vervolg maandag als het goed is, hoe die gaat lopen durf het niet te zeggen,
Hoe ik behandeld gaat worden tja helaas is die wel te voorspellen.

1 ding is wel zeker en zal niet meer teruggedraaid worden na alle hel die ik van KPN heb meegemaakt, zodra ik in mei 2025 weg kan bij KPN zal ik alles wat er nog loopt weghalen en naar andere provider plaatsen.

Tot die tijd prepaid of telefoon op 3g zetten dan werkt het traag met internet (maar goed ik heb pc/chromebook op de wifi en gebruik internet op gsm alleen als ik saldo moet checken met boodschappen etc dus dat overleef ik wel) en 1 streepje netwerk om gebeld te worden of ergens heen te bellen.

Echter moet ik maandag even afwachten voor ik onze telefoons terug op 3g zet want dat mag nu niet van de mijnheer die achter de 2e lijn zit (god mag weten wat dat betekent) wegens testen vanuit de 2e lijn achter 1200 nummer (nooit gebeld naar 1200 maar het 0800 nummer maar zal wel goed zijn), mocht maandag voor mij goed lopen dan gaat het door naar de netbeheerder die moet dan gaan uitzoeken hoe of wat, echter moet ik dan weer appje met circuskunsten pelen en weer alles resetten bla bla bla… (en ik zei dat ik dat had gedaan en toen zei de man, nee hoor ik zie dat je dat niet hebt gedaan wat ik erg eng vond eerlijk gezegd wat kan KPN precies zien van wat ik wel of niet doe op en met mijn telefoon???), doe je het niet help ik je niet en wordt je  “ticket“ gesloten.

Alleen 4g werkt telefoon niet (getest), alleen 5gwerkt die niet (getest), wel op alleen 3g en dat is dan ook beperkt en blijkbaar erg onacceptabel en onwenselijk voor KPN, heb er een hele preek over gehad dat ik dat niet mag gebruiken, dat ik dacht rot op want dat is het enige waardoor ik beetje bereikbaar ben.


Dus dat, iemand anders met KPN nog wat bereikt of nog steeds rare reacties van KPN uit?


Hallo Chris en Fem

Helaas ook zelfde probleem met mijn s24 plus geen verbinding.
Kpn doet er niks aan alleen maar elke maand kosten afschrijven van product wat niet werkt.
Ga ook bij kpn weg bagger dit
Nog ff maandje wachten en dan is het doei kpn
Want je hoeft helemaal niks te verwachten van Kpn 


Inderdaad ook hier nog steeds niets veranderd. Rare gesprekken genoeg met KPN gehad, de klapper was de klachtenafhandeling vorige week: Die begon heel erg op de man te spelen en mij van van alles en nog wat te beschuldigen. Uiteindelijk had ik z'n hele gesprek opgerekt met onzin, wat hem zelf overigens niks interesseerde, hij had toch tijd zat die dag. De onzin waarmee ik oprekte waren overigens de vragen uit mijn brief, die hij zogenaamd voor z'n neus had en had doorgenomen. Maar geen enkele vraag werd beantwoord en alles wat er in de brief stond, moest ik uitleggen. Dus waarschijnlijk lezen ze helemaal niets. 

Volgens mij kom je via het 0800 nummer en 1200 uiteindelijk bij dezelfde telefoonlijn uit. En nee, ik denk dat er meer gebluft wordt, dan dat men kan zien wat jij met je telefoon doet. Uiteindelijk kan KPN wel zien wat voor sites en apps je (online) gebruikt en welke telefoongesprekken jij voert met wie en hoe lang. Maar dit is echt niet inzichtelijk voor iedereen bij KPN. Helemaal niet voor de klantenservice. Lekker trouwens dat het mes je zo op de keel gezet wordt, je doet wat we vragen of je zoekt het maar uit. Dat komt mij niet erg zuiver over... Ik denk dat velen na dit alles het hele vertrouwen kwijt zijn in KPN, dus ook al komt er ooit een oplossing. Veel zullen er toch overstappen. 


Mijn probleem na 3 maanden is nog steeds niet opgelost …

Ik ben nu weer met kpn aan de telefoon... zit de gesprek op te nemen

Ik ga dit gesprek met link hier gooien.. kunnen jullie horen hoe belabberd en slecht kpn is met z'n klanten

De mensen van kpn weten niet eens iets over deze probleem... maar werken wel voor kpn!

Ik ga stappen ondernemen tegen hun betaal rond 70 euro per maand abo... zonder goooe internet op me s24+


Bij mij hielp het om de Samsung update te installeren met de nieuwe One UI die sinds begin september beschikbaar is. Geen uitval meer op 5G. Wel even weer KPN aanvinken bij ‘namen toegangspunten’. Hier de S24.


Het is een hardware probleem. De s24 gebruikt de 5300 modem. Die de pixel 6,7,8 ook gebruiken. De pixel 9 gebruikt de nieuwe 5400 modem en die heeft geen problemen. Ga maar naar een winkel en vergelijk de s24 of de + model met de s24 ultra die de ( snapdragon 8 gen 3 gebruikt ) samsung gaat dit nooit erkennen trouwens. Maar de 5300 modem staat er bekend om. 


De S24 Ultra wordt ook meermaals benoemd met gelijke klachten, hier op het forum. En zelfs in een gat in Engeland, heb ik met hooguit 2 streepjes ontvangst; geen om de haverklap uitvallende 5G. En dat terwijl het beste netwerk ter wereld KPN heet. Zelfs naast de zendmast valt de 5G weg. Dus ook al is het modem wellicht niet het beste van het beste, er lijkt toch wel meer fout te gaan dan: 'mijn modem'. 

 


Heb zelf ook de s24 en ik heb vaak ook 2 streepjes. Ik woon zelf in Amsterdam, en als ik in een winkel sta heb ik vaak geen verbinding. Zelfs met een Lycamobile simkaart is de verbinding belabberd. 


Allen,

 

Het lijkt erop dat KPN zich niet meer mengt op dit forum. 

@Marcia van KPN,  ben je nog actief? En heb je iets van informatie voor al deze klagende klanten?

Gr Rick 

 

 


@Adzaan , volgens mij gebruikt Lycamobile, KPN als netwerk, dus dan ervaar je inderdaad dezelfde problemen. 

Ik ben helaas geen technicus, maar het lijkt alsof KPN (bij bepaalde zendmasten) iets van een band of apparatuur gebruikt, waar bepaalde iPhones en Samsungs niet mee om kunnen gaan. Rij ik hier de grens over naar België, dan is het probleem meteen opgelost met roaming. 


Reageer