Skip to main content
Vraag

Slechte verbinding in de grensstreek

• February 9, 2026
  • 8 reacties
  • 47 keer bekeken

Wat ik niet begrijp is dat de kpn niets aan deze problemen doet.

Het is in de grensstreek bijna onmogelijk om een telefoontje te ontvangen of te bellen. Ook bv sms  is niet mogelijk.

ONBEGRIJPELIJK. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

8 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 11, 2026

Hoi ​@Darlington en bedankt voor jouw bericht :)

Je had gereageerd in een wat ouder topic en daarom hebben we je bericht afgesplitst en hier een nieuw topic voor aangemaakt! Maar als ik het goed begrijp, woon jij in een grensstreek en ervaar je problemen met je mobiele verbinding, vat ik dat zo goed samen? Om welke grensstreek gaat het dan precies? En heb je hier altijd al problemen mee gehad of is het eerder wel goed (of beter) geweest? Houd er wel rekening mee dat we in een grensstreek het signaal niet te ver naar bijvoorbeeld Duitsland of België kunnen sturen omdat dit anders weer kan storen op de mobiele netwerken van Duitsland of België. 

JanD
Superuser
  • February 11, 2026

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

Beste Jan,

Dit heeft betrekking op de grensstreek van Hazeldonk, tot en met Poppel.

Ook om in te loggen moest ik naar buiten om ergens ontvangst krijgen voor een inlogcode via sms.

Als ik bankzaken moet regelen lukt dat niet ook niet omdat er geen ontvangst is.

Vanmiddag bij een landwinkel in Goirle boodschappen gedaan. Ook daar hebben ze het probleem dat ze slechte ontvangst hebben. 

Ik heb een afdeling van de overheid benaderd om dit probleem voor te leggen maar zij verwijzen weer naar de provider.

Een provider op de grens vastleggen lukt ook niet. 

Dit probleem moet toch opgelost kunnen worden. En ik ben niet de enige die hierover klaagt.

En er staat hier niet zover vandaag een zendmast. 

Het zou wel voor heel veel gebruikers handig zijn als je op de grens ontvangst hebt.

Hebben de Nedelandse en Belgische providers misschien onderlinge afspraken gemaakt? Of misschien moeten ze eens goede afspraken maken zodat mensen die op de grens wonen ook goede ontvangst hebben. We leven in de EU, dan moet dit toch op te lossen zijn.

De ontvangst was 1.5 tot 2 jaar geleden veel beter.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 11, 2026

Heb je kpn als provider geselecteerd? Dus niet automatisch provider kiezen? Het is het toestel wat verbinding maakt met de zendmast en niet andersom.

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

Beste Joep, nee ik en waarschijnlijk vele andere met mij doen dat niet. 

De ontvangst is gewoon niet werkzaam. Waarom wordt dat niet erkend door kpn en andere providers. Niet afschuiven op de klanten, wij betalen en verwachten een goede ontvangst, daar hoort de kpn en ook alle andere providers voor zorg te dragen.

Voor alle mensen die in de grensstreek wonen en of moeten werken!

• Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

Of ik nu kies voor automatisch kiezen of niet er is geen of geen ontvangst. Is toch niet normaal.

Misschien wordt het eens tijd om dit bij de EU in Brussel aan te kaarten. Wel betalen maar geen service of enige moeite om uit te zoeken of dit probleem kan worden opgelost. Lijkt je dat ook niet?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 17, 2026

Goedemorgen ​@Darlington en bedankt voor de toelichting. Ik heb inmiddels intern navraag gedaan over dit grensgebied en zodra ik meer weet, laat ik je dat via deze weg uiteraard meteen weten. Omdat ik verder (nog?) niet echt vergelijkbare signalen voorbij heb zien komen van mensen uit dezelfde regio, ben ik benieuwd of jij ook nog mensen in je omgeving kent met KPN mobiel die hetzelfde probleem ervaren. 

• Auteur
  • Topper
  • February 17, 2026

Waarschijnlijk hebben de meeste mensen de moed opgegeven nadat ze met de klantendienst contact hebben gehad.

Uiteraard gebruikt niet iedereen KPN maar ondervinden ze wel dit probleem.