Skip to main content

Ik heb sinds een week een andere telefoon, een Xiaomi Mi 11 Lite. Deze heeft dual-sim en ik gebruik hierin mijn simkaartje van KPN (Privé) en Simyo (zakelijk nr, geen internetbundel). Voorheen ook zonder problemen en naar volle tevredenheid Xiaomi dual-sim telefoons gehad (echter heeft de vorige zwemles gehad…) met hierin dezelfde simkaartjes.

De verbinding met het KPN simkaartje is behoorlijk slecht. Ik hoor de ander prima, maar zij mij amper, verbinding stoort erg. De verbinding als ik via Simyo bel is uitstekend. Ik heb uiteraard het spul allemaal al opnieuw ingesteld, geupdate, een nieuw KPN simkaartje aangevraagd, en de kaartjes onderling van plek verwisseld, maar alles zonder effect. Simyo prima, KPN flut. Terwijl ze toch in theorie op hetzelfde netwerk zouden moeten zitten, beiden prima bereik hebben en het er dus ook niet op lijkt dat alleen de sim in slot 1 het doet (want verwisselen verplaatst het probleem niet). 

Wat zou dit kunnen zijn, en is er een oplossing voor? De telefoon is verder heel fijn, maar als dit sowieso niet goed kan functioneren, dan kan hij beter retour…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welkom op het forum @LiekeK! Dat is een vervelend probleem. Ik wil je wel complimenten geven voor de dingen die je zelf al hebt uitgesloten. Dat scheelt een hoop! Heb je het probleem ook op het moment dat je 4G gebruikt via de KPN simkaart? Dus merk je bijvoorbeeld dat webpagina's of YouTube traag laden? Als laatste zou ik je nog willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kan ik vanuit onze kant in de systemen kijken of er iets geks aan de hand is. 


Hallo Bram!

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem zich voordoet als ik bij Instellingen simkaart > type voorkeursnetwerk “Voorkeur voor LTE” heb aangevinkt (dit was automatisch al zo). Maak ik er 3g van, dan is het opgelost, maar is het dan niet zo dat ‘ie ook niet via 4g internetverbinding maakt? Dat zou niet handig zijn omdat mijn databundel  via KPN loopt. Heb dit geprobeerd na wat gegoogle waarbij ik tegenkwam dat sommige dual-sim telefoons blijkbaar niet voor 2 simkaarten hetzelfde kunnen doen (mij te technisch, maar vond het de moeite waard om te testen)


@LiekeK zou je voor de zekerheid alleen nog kunnen proberen de KPN simkaart in een ander toestel te testen? Ik zou daarmee willen uitsluiten dat het om een hardware issue zou kunnen gaan. Zou je hier kunnen laten weten wat het antwoord daarop is? Als je daarnaast ook je profiel invult kan ik met dat antwoord ook gelijk aansturing doen. :relaxed:


@LiekeK ik heb nog niks van je mogen horen. Is het ondertussen nog gelukt om een ander toestel te testen?