Skip to main content

 

Goedendag,

Tot op heden, na de update van de router en 2 dagen zonder verbindingen te hebben gezeten, zijn er geen storingen meer geweest in de TV ontvangst en het internet. Fijn te zien dat het nu goed gaat bij KPN.

Mobiel;

Wel vaak een slechte Wifi ondanks het afstellen met de app van KPN, de vaste verbinding via de mast is ook niet sterk en geeft de indicator slechts 2 tot 1 balkje aan op de telefoon. Ik zou dit best wel iets hogere ontvangst willen krijgen op mijn mobiel maar ik weet niet hoe. Iemand nog een goed idee?

Groetjes

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Rudolfo1 ,

Heb je de KPN Wifi Manager al geprobeerd?, zodat je zeker weet dat je wifi op z'n best is.

Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoekt KPN samen met jou de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. 

Wat betreft ontvangst op jouw mobiele telefoon? Dat is afhankelijk van de afstand tot de dichtstbijzijnde zendmast.  Daar is dus niet heel veel aan te doen. Bij ons thuis ging bezoek met een KPN-abonnement wel eens op het balkon staan op de eerste verdieping. Want hoe hoger in huis, hoe beter vaak de ontvangst….   

 


Hi @Rudolfo1,

Jammer dat zowel wifi als het bereik via het mobiele netwerk niet helemaal naar wens zijn op je mobiele telefoon :slight_frown:

Met ‘de app van KPN’ bedoel je denk ik de WifiManager waar @Noordzee het over heeft? Of doel je op een andere app zoals de KPN Thuis app? Als je de WifiManager nog niet hebt gebruikt, wil ik je wel aanraden om dat alsnog even te doen, wie weet levert het een flinke verbetering op :slight_smile:

Wat de mobiele ontvangst betreft, het klopt dat het bereik op sommige locaties niet optimaal is, over het algemeen hebben we een hele goed dekking maar er bestaan locaties in Nederland waar we een minder goed bereik kunnen bieden dan we zouden willen. Als het bij jou wél goed is zodra je naar buiten stapt, kan het echter ook te maken hebben met de isolatiewaarde van je woning. Hoe beter een woning geïsoleerd is, hoe slechter ons signaal de woning binnen kan dringen. Dit is niet iets waar wij invloed op hebben, wél hebben we het mogelijk gemaakt om -met daarvoor geschikte toestellen- te bellen via de wifi, mocht het bellen zelf binnenshuis ook niet helemaal goed gaan!


Ha Maja, 

Ik zal het zeker gaan proberen met de wifimanager, ik laat het weten. Gr. Rudolfo