Skip to main content

Ik heb ook het probleem dat, sinds mijn provider over is van Telfort naar KPN, ik slechter bereik heb. Normaal 4 blokjes, nu 1 of 2. En dat is overal.

Wat ik ook heel vervelend vind: als iemand mijn voicemail in spreekt, na een gemiste oproep, krijg ik pas 3 a 4 dagen later een melding dat ik een bericht heb (en kan het dan afluisteren).

Zijn bovenstaande problemen nog steeds gaande?

Hoe kan dit verbeterd worden?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Ik heb ook het probleem dat, sinds mijn provider over is van Telfort naar KPN, ik slechter bereik heb. Normaal 4 blokjes, nu 1 of 2. En dat is overal.


Dag @JanetF. Van harte welkom hier. Kun je iets verder toelichten wat je precies merkt? Speelt het alleen met mobiel internet of ook met bellen? En vallen gesprekken ook weg? Het aantal streepjes dat je ziet op het display van je toestel is namelijk niet zo veelzeggend, zoals @tmoesel ook uitlegt in dit topic.
 

Wat ik ook heel vervelend vind: als iemand mijn voicemail in spreekt, na een gemiste oproep, krijg ik pas 3 a 4 dagen later een melding dat ik een bericht heb (en kan het dan afluisteren).


Dat is natuurlijk hinderlijk. Wat voor merk en type toestel heb je? En met welke Android/iOS versie? In dit topic heeft het voor iemand geholpen om de toegangscode van voicemail te wijzigen. Wil je dat eens proberen? Anders vrees ik dat je voor voicemail op de workaround moet terugvallen: 

Bel naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms-notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms.

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.


Hallo @JanetF. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat je vraag zo is beantwoord. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.


Ha, excuses ! Dank voor je reactie, ik heb inderdaad mijn voicemail instellingen aangepast en krijg daar nu een melding van.

Het bereik is niet verbeterd en is echt veranderd sinds de overgang van Telfort naar KPN. Bellen gaat overigens prima. Het is puur het bereik /de snelheid van internet dat minder is geworden.


Duidelijk, @JanetF. En jammer om te lezen dat het bereik niet is verbeterd. Je geeft aan dat dit alleen geldt voor mobiel internet. Kun je toelichten wat je precies merkt? En wil je tevens je simkaart eens in een ander toestel plaatsen? Heb je dan wel goed bereik? Doorloop ook eens de stappen om problemen met mobiel internet op te lossen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.


Reageer