Skip to main content

Hoi, ik heb vandaag 2 keer met jullie gebeld en 2 keer een ander antwoord gekregen.

situatie: zaterdag nieuwe telefoon ontvangen bij verlengen abonnement maar deze bevalt niet. Ik heb de telefoon dus in gebruik nu 3 dagen. De ene medewerker zei je mag niet retourneren. De andere medewerker zei: je mag wel retourneren. Wat is nu het juiste antwoord? En kan ik de smartphone in een winkel retourneren? Heb niet al te beste ervaringen met via de post versturen. Hoe zorg ik dat het pakketje goed bij jullie aankomt?

Hallo @DKE- 

 

Je mag de telefoon binnen 14 dagen retourneren, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

Daar kan je dit vinden:

Mobiel toestel op kpn.com gekocht?

 

Een mobiele telefoon retourneren of omruilen?
Dit kan binnen 14 kalenderdagen na ontvangst.
Heb je schade aan je mobiel en ben je verzekerd?
Ga dan naar onze toestelverzekering pagina en vul je gegevens in.
Neem voor retourneren of omruilen telefonisch contact met ons op.

Bel ons
0800-0402

 

Het is heel vreemd dat de klantenservice je niet verder heeft geholpen, die moeten je vertellen hoe je de telefoon moet retourneren.
Je zou nog een keer kunnen bellen en ze wijzen op deze informatie.


Hallo @DKE- 

 

Je mag de telefoon binnen 14 dagen retourneren, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

Daar kan je dit vinden:

Mobiel toestel op kpn.com gekocht?

 

Een mobiele telefoon retourneren of omruilen?
Dit kan binnen 14 kalenderdagen na ontvangst.
Heb je schade aan je mobiel en ben je verzekerd?
Ga dan naar onze toestelverzekering pagina en vul je gegevens in.
Neem voor retourneren of omruilen telefonisch contact met ons op.

Bel ons

 

Het is heel vreemd dat de klantenservice je niet verder heeft geholpen, die moeten je vertellen hoe je de telefoon moet retourneren.
Je zou nog een keer kunnen bellen en ze wijzen op deze informatie.

Ook als hij dus al gebruikt is en verpakking open is?


Hallo @DKE- 

 

Je mag de telefoon binnen 14 dagen retourneren, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

Daar kan je dit vinden:

Mobiel toestel op kpn.com gekocht?

 

Een mobiele telefoon retourneren of omruilen?
Dit kan binnen 14 kalenderdagen na ontvangst.
Heb je schade aan je mobiel en ben je verzekerd?
Ga dan naar onze toestelverzekering pagina en vul je gegevens in.
Neem voor retourneren of omruilen telefonisch contact met ons op.

Bel ons

 

Het is heel vreemd dat de klantenservice je niet verder heeft geholpen, die moeten je vertellen hoe je de telefoon moet retourneren.
Je zou nog een keer kunnen bellen en ze wijzen op deze informatie.

Ook als hij dus al gebruikt is en verpakking open is?

 

Ja, je moet het product kunnen bekijken/proberen, zie ook deze pagina van ACM/Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd


als KPN hier morgen nog even op reageert, scheelt het weer een telefoontje :)


als KPN hier morgen nog even op reageert, scheelt het weer een telefoontje :)

Beste @DKE- 

Het kan enkele dagen duren voordat een moderator kan reageren op je bericht, omdat het op volgorde van binnenkomst wordt behandeld, wat wel zo eerlijk is natuurlijk!

Het beste is toch echt om jouw bestelling telefonisch te annuleren, en zoals @GeSp al schreef:
Ze moeten je dan gelijk uitleggen hoe je jouw bestelling (in dit geval een mobiele telefoon) het beste kan retourneren aan KPN, dat gaat (helaas) in de meeste gevallen via pakketpost van PostNL.

Zodra de “voice respond stem”  je vraagt waarom je belt, spreek dan het volgende in:
Bestelling Annuleren of Opzeggen, dan wordt je doorverbonden met de juiste afdeling.

Wil je toch liever geholpen worden door een moderator van het forum, vul in dat geval je forum profiel volledig in, zodat de moderator direct je gegevens heeft.
Dit is ALLEEN inzichtelijk voor jezelf en de KPN moderator.

Hou in dat geval rekening met een wachttijd van enkele dagen, tijdzij het wat rustiger is.

 


als KPN hier morgen nog even op reageert, scheelt het weer een telefoontje :)

Beste @DKE- 

Het kan enkele dagen duren voordat een moderator kan reageren op je bericht, omdat het op volgorde van binnenkomst wordt behandeld, wat wel zo eerlijk is natuurlijk!

Het beste is toch echt om jouw bestelling telefonisch te annuleren, en zoals @GeSp al schreef:
Ze moeten je dan gelijk uitleggen hoe je jouw bestelling (in dit geval een mobiele telefoon) het beste kan retourneren aan KPN, dat gaat (helaas) in de meeste gevallen via pakketpost van PostNL.

Zodra de “voice respond stem”  je vraagt waarom je belt, spreek dan het volgende in:
Bestelling Annuleren of Opzeggen, dan wordt je doorverbonden met de juiste afdeling.

Wil je toch liever geholpen worden door een moderator van het forum, vul in dat geval je forum profiel volledig in, zodat de moderator direct je gegevens heeft.
Dit is ALLEEN inzichtelijk voor jezelf en de KPN moderator.

Hou in dat geval rekening met een wachttijd van enkele dagen, tijdzij het wat rustiger is.

 

Thnx! Mijn KPNid is gekoppeld dus ik denk dat dat voldoende is? De reden dat ik het hier wil navragen is dat ik telefonisch andere antwoorden krijg. En wil niet zometeen na retour zenden horen; je hebt m gebruikt dus we nemen m niet retour. Retour zenden is op eigen risico staat in de brief dus dat wordt sowieso verzekerd verzenden ;)

 


Thnx! Mijn KPNid is gekoppeld dus ik denk dat dat voldoende is? De reden dat ik het hier wil navragen is dat ik telefonisch andere antwoorden krijg. En wil niet zometeen na retour zenden horen; je hebt m gebruikt dus we nemen m niet retour. Retour zenden is op eigen risico staat in de brief dus dat wordt sowieso verzekerd verzenden ;)

 

Nee je KPN-ID is niet voldoende @DKE- 

Het gaat om je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel zetten wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken

En de wachttijd op een KPN-medewerker kan al oplopen tot zo'n 5 dagen
Dus is een beller echt sneller, bedenk dat je alleen terug kunt sturen binnen 14 dagen nadat je hem gekregen hebt.
Daar zit geen rek in.
Dus mijn advies is ook bellen met 0800 0402 en zeg dat je de telefoon wilt terugsturen.


als KPN hier morgen nog even op reageert, scheelt het weer een telefoontje :)

Beste @DKE- 

Het kan enkele dagen duren voordat een moderator kan reageren op je bericht, omdat het op volgorde van binnenkomst wordt behandeld, wat wel zo eerlijk is natuurlijk!

Het beste is toch echt om jouw bestelling telefonisch te annuleren, en zoals @GeSp al schreef:
Ze moeten je dan gelijk uitleggen hoe je jouw bestelling (in dit geval een mobiele telefoon) het beste kan retourneren aan KPN, dat gaat (helaas) in de meeste gevallen via pakketpost van PostNL.

Zodra de “voice respond stem”  je vraagt waarom je belt, spreek dan het volgende in:
Bestelling Annuleren of Opzeggen, dan wordt je doorverbonden met de juiste afdeling.

Wil je toch liever geholpen worden door een moderator van het forum, vul in dat geval je forum profiel volledig in, zodat de moderator direct je gegevens heeft.
Dit is ALLEEN inzichtelijk voor jezelf en de KPN moderator.

Hou in dat geval rekening met een wachttijd van enkele dagen, tijdzij het wat rustiger is.

 

Thnx! Mijn KPNid is gekoppeld dus ik denk dat dat voldoende is? De reden dat ik het hier wil navragen is dat ik telefonisch andere antwoorden krijg. En wil niet zometeen na retour zenden horen; je hebt m gebruikt dus we nemen m niet retour. Retour zenden is op eigen risico staat in de brief dus dat wordt sowieso verzekerd verzenden ;)

 

Ik kan je enkel verouderde informatie geven, alleen drie jaar geleden in de corona tijd kort klantenservice gedaan bij KPN toen ik positief testen maar weinig klachten had en toen was het zeker een mogelijkheid om toestellen te retourneren. Binnen 14 dagen en niet defect. Dit is ook gewoon je consumentenrecht.

Aankoopkanaal was toen leidend in waar het retour moest. Aangekocht in de winkel was retouren in de winkel en was hij thuis opgestuurd dan moest hij ook terug naar KPN per post. Volgens mij is dat inmiddels recht getrokken en moet alles opgestuurd worden.


Telefoon verzekerd verzonden vandaag. Gaat daardoor wel naar een ander adres dan het antwoordnummer en daar las ik alweer gedoe over. Retourneren in de winkel zou veel makkelijker zijn!


@Kpn gaat iemand van jullie nog reageren?

Inmiddels gebeurd waar ik bang voor was: PostNL weet niet waar het pakket is en is een onderzoek gestart. De app geeft geen tracking updates meer. Ik heb het pakket gelukkig verzekerd verzonden maar PostNL adviseerde om nooit dit soort items per post te versturen en zeker niet naar een antwoordnummer. Jullie bieden alleen geen andere optie helaas. En nu?


Afwachten tot PostNL en/of KPN reageert.
Ik weet ook niet hoe dit verder afgehandeld wordt omdat je er voor gekozen hebt om het pakket zelf verzekerd te versturen.
Het risico van de retour verzending lag namelijk bij KPN omdat die aangeven hoe je moet retourneren, nu je het zelf op een andere manier verzonden hebt is dat waarschijnlijk anders.

Een KPN moderator zal hier binnen een paar dagen ook wel reageren, heb je jouw gegevens al ingevuld in je forumprofiel zodat ze gelijk kunnen kijken als je topic aan de beurt is.
 


Afwachten tot PostNL en/of KPN reageert.
Ik weet ook niet hoe dit verder afgehandeld wordt omdat je er voor gekozen hebt om het pakket zelf verzekerd te versturen.
Het risico van de retour verzending lag namelijk bij KPN omdat die aangeven hoe je moet retourneren, nu je het zelf op een andere manier verzonden hebt is dat waarschijnlijk anders.

Een KPN moderator zal hier binnen een paar dagen ook wel reageren, heb je jouw gegevens al ingevuld in je forumprofiel zodat ze gelijk kunnen kijken als je topic aan de beurt is.
 

Bedankt voor je reactie. KPN zet op het retourformulier duidelijk dat je zelf verantwoordelijk bent voor de retourzending. Daarom is het verzekerd verzonden zodat dan PostNL nog aansprakelijk gesteld kan worden. Het ging gewoon naar het antwoordnummer net als dat het gratis verstuurd zou worden. Ik heb KPN ook gebeld. Pakket is vandaag aangekomen. Dus informatie bij PostNL klopt ook niet. Telefonisch is nu bevestigd dat het pakket is aangekomen. Echter zou ik dit terug moeten zien op mijn-bestelling.kpn.com en daar is niks te zien. Gaat lekker zo!