Skip to main content

Ik heb een smartwatch voor kinderen. Hiervoor hebben we een kpn prepaid simkaart voor gekocht. Nu lukt bellen wel, maar de data krijgen we niet aan de gang. Hierdoor krijgen we de tijd niet juist, de gps locatie werkt niet en alles wat met data te maken heeft. 
 

wie kan helpen???????

Hi @Aurelie081211 ,
Welkom op het forum. Heb je al geprobeerd of het in een telefoon wel werkt? 

Zou je ook je profiel aan kunnen vullen? Dan doen we een poging:muscle_tone3: . Wil je ook aangeven om welke smartwatch het precies gaat? En even een seintje geven als je bovenstaande gedaan hebt en wat er uit kwam? > werkt het wel/niet in telefoon en zeg je het als je je profiel aangevuld hebt?


Beste Denise,

 

het is een Sanbo Q17. Ik had ook al een ander topic geopend met hetzelfde probleem. Bart_z had hier al op geantwoord, misschien dat jullie hem samen aan de praat krijgen  😉

 
bedoel je data op een 2g netwerk via de telefoon??

 


Bedoel eigenlijk überhaupt of data werkt op die specifieke simkaart. Als dat niet zo is hebben we het probleem gevonden denk ik.. 
@Bart_Z  nog andere ideeën? 


Als ik de simkaart in een oude telefoon steek, dan heb ik gewoon internet/dataverwerking. Heb hem dan wel op 4g gezet, anders had ik nu nog geen antwoord kunnen geven denk ik. 
 

dus data lijkt mij wel te werken op de simkaart, alleen niet in combinatie met de Sanbo q17 dus niet. Of hij maakt in ieder geval geen verbinding met SeTracker2. 
 

 


Oh ik denk dat ik iets heb gevonden. De handleiding geeft dit aan namelijk:

Dan doel ik op het eerste stukje van ‘2G Nano simkaart. De KPN simkaart die je hebt is niet een 2G simkaart. Deze leveren we ook niet meer uit. Uiteindelijk wil KPN namelijk op lange termijn 2G en 3G uit-faseren. Je kunt dus helaas je KPN simkaart niet gebruiken voor deze smartwatch. 

Helaas dus niet een leuk antwoord maar hopelijk wel een antwoord op je vraag.:persevere:


Helaas idd niet leuk, met name omdat ik expres naar een kpn-shop ben gegaan om hier advies in te krijgen en er werd mij ook verzekerd dat het geen probleem zou zijn. 
 

dus 10€ in de vuilbak. Beetje jammer. 


Maar wel bedankt voor jullie inzet. Ben mij er wel van bewust dat jullie van het forum geen schuld aan hebben. 


Normaal is het ook zo dat de smartwatches wel werken met simkaart. Ik weet niet waar deze besteld is natuurlijk maar je kunt ‘m (deze Sabo 17) ook kopen vanuit China. Daar gebruiken ze ook andere frequenties qua antennes voor providers. Als je een telefoon uit Azië haalt moet je daarom ook een 'global phone’ kopen zodat je telefoon uit Azië een interne antenne heeft voor gebruik van masten in Europa e.d.

Verder, mocht je nog een andere smartwatch willen kopen; let even goed op de weinig ster recensies die mensen achterlaten. Daar staan vaak wel nuttige dingen bij ( kijk ook even bij bol.com of een andere NL site of daar ook recenties beschikbaar zijn van je product.)

Hoop dat je hier iets aan hebt:blush:


Hij is gewoon gekocht via bol.com. Vanuit Sanbo zelf sturen ze nu een simkaart, maar blijft wel zonde van het geld. Had met de juiste voorlichting voorkomen kunnen worden.