Skip to main content

Nummer portering of nummerbehoud van mijn mobiele nummer bij Lyca Mobile is afhankelijk van een sms met de woorden JA naar de nummer 6688.

Dit werkt momenteel of permanent niet, dit ligt aan Lyca Mobile.

En ja ik heb meer dan genoeg tegoed om veel sms berichte te sturen.

En alle Android instellingen staan goed bij mijn mobiel (dat premium sms service gedoe) staat aan geschakeld.

Het ligt echt aan Lyca Mobile die dat functie blokkeert, wat ook logisch is omdat ik nu naar KPN gaat.

Lyca Mobile is ontzettend moeilijk te benaderen via de telefoon, je krijgt een waslijst aan opties maar geen één is voor het vragen naar mijn KLANTNUMMER om het te kunnen door geven naar KPN.

Via Mijn Lyca is mijn klantnummer ook niet te achterhalen, ja je PUK en adres en bankrekening nummer is meteen zichtbaar maar je klantnummer is in mijn mening opzettelijk verborgen!

 

Ik heb ze een email gestuurd netjes in me beste Nederlands,  maar krijgt een reactie in het Engels wat geen probleem is maar het is een simpele afwimpeling en geen hulp.

 

Kunnen jullie bij KPN mij helpen?

Ik heb een abonnement (Unlimited Data) bij jullie lopen maar door deze Lyca Mobile belemmeringen gaat dit behoorlijk stroef.

 

Alvast Bedankt

Hoi @Gezellig! Dat klinkt inderdaad als een behoorlijke stroeve overstap. Het abonnement bij KPN loopt dus al. De situatie die je beschrijft zijn ook de limieten waarbinnen wij moeten werken vrees ik. Wij kunnen (telefonisch) een verzoek voor nummerbehoud voor jouw indienen bij je oude provider maar dan moeten we of het betreffende klantnummernummer weten of je moet in staat zijn om die bevestiging van de nummer portering te versturen op jouw oude nummer. Kun je helemaal geen sms'jes meer versturen of gaat dan puur om een sms naar 6688? Je kan ook altijd even voor advies naar een KPN Winkel in de buurt gaan. Dan kunnen ze je ter plaatse helpen met het bevestigen van de portering.  


Hoi,

Het gaat hierbij puur om de nummer 6688.

Het schijnt dat Lyca Mobile van deze process weet op basis van verschillende forums die ik had bezocht.

Kijk KPN is top!

Het lijkt alsof 6688 niet in jullie beheer zijn.

 

Is dit een andere organisatie?

Dit probleem staat een aantal keren op jullie eigen forum gerapporteerd.

Dit is een punt wat KPN mag verbeteren voor een vloeiende overname van derde rangs partijen als Lyca. Het verspoedig de processen van overname en laat deze type bedrijven dweilen in hun slechte service aanbiedingen.

 

Op de website van Lyca Mobile tonen ze helemaal geen informatie over hoe je aan de klantnummer kan komen.

Had ik het geweten dat nummerbehoud zo moeizaam zou gaan, dan had ik een nieuw nummer genomen bij jullie en dan waren we allang klaar want het gaat om een e-sim…

 

Dus zit ik een beetje klem, het komt uiteindelijk goed.

Maar waarschijnlijk niet meer vandaag?

Of hangt dat af van KPN?


De sms komt dan vanuit onze systemen om te bevestigen dat jij daadwerkelijk wil overstappen. Er moeten wat beschermingen worden ingebouwd zodat niet iedereen zomaar een nummer kan overnemen vandaar dat het dan stroef verloopt. Ik loop het anders graag verder voor je na. Kun je jouw gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even.


Zoals gevraagd mijn profiel is aangevuld met mijn gegevens die nodig zijn.

 

Alvast bedankt.


@Gezellig Dank. Ik heb even gekeken en het verzoek is al wel door ons in het systeem gezet. Het kan zijn dat het weekend ons parten speelt. Ik zou het morgen nogmaals proberen met de sms en als dat niet werkt dan zou ik toch nog een keer contact met Lyca zoeken om het klantnummer te achterhalen.


Zoals je zei de klantnummer is nodig.

Ik heb uiteindelijk Lyca Mobile kunnen benaderen en mijn Lyca Mobile klantnummer kunnen krijgen van de helpdesk medewerker.

Hierna had ik gebeld met de helpdesk van KPN.

En binnen 3 minuten had de medewerker mijn gegevens handmatig ingediend.

Daarna krijg je van Lyca Mobile twee sms berichten ééntje toont aan dat je verzoek voor beindiging is geregistreerd. En de andere informeert dat de nummer overgenomen wordt door KPN.

 

6688 sms verzoek met JA wordt niet toegelaten door Lyca Mobile.

 

Tanx Remco!


Kijk dat zijn mooie berichten! Ja we kunnen het inderdaad vrij snel regelen mits we maar dat klantnummer hebben 🙂 . Nogmaals welkom bij KPN en post gerust nog eens topic in de toekomst als je onze hulp nodig hebt!