Skip to main content

Goedemiddag,

Ik reageer namens mijn ouders (78 en 81 jaar) . Vanochtend hebben zij een sms gehad waarbij wordt aangegeven dat er 75% van te goed verbruikt is. Terwijl dat er nog niets is verbruikt. Dit brengt hun helemaal in verwarring. Kunt u achter komen hoe dit kan, en hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt.

Hallo @KleinJan , in de mobiel van je ouders kun je precies zien wat er allemaal verbruikt is de afgelopen periode.

 


@JanD Ja dat kan ik ook online zien…, er is niets verbruikt maar ze krijgen wel een sms. Dat is het probleem. Ik hoop dat KPN zelf reageert om dit op te lossen. 


@JanD Ja dat kan ik ook online zien…, er is niets verbruikt maar ze krijgen wel een sms. Dat is het probleem. Ik hoop dat KPN zelf reageert om dit op te lossen. 

Hallo @KleinJan , voor een snelle(re) reactie kun je beter even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


Hoi @KleinJan, welkom bij ons op het forum. Als zij niet bewust data hebben gebruikt kan ik me voorstellen dat het als verrassing komt. Goed dat je hen hier bij helpt. Het kan zijn dat het toestel op de achtergrond iets heeft gedaan, zoals bijvoorbeeld updates installeren, en dat de data daar aan is gebruikt. Al er data is gebruikt, kunnen wij niet zien waaraan. Privacy technisch zien we alleen of er iets is gebruikt en hoeveel, niet waaraan. Heb je al contact gehad met het nummer wat Jan noemde? Is daar meer bekend geworden?

Als dat niet het geval is kan ik er ook een blik op werpen. Ik zie dat je al gegevens op je forumprofiel hebt staan, maar het is me niet duidelijk of dat de gegevens van jouw ouders zijn, of van jou. Als het de gegevens van je ouders zijn kan je de laatste 3 cijfers van je IBAN nog toevoegen bij "Persoonlijke opmerkingen”.


Hallo @Jasper, dank voor je bericht. Ik kon online zien dat ze niks verbruikt hebben. Ze hebben thuis wifi aanstaan. Dus daarom begrijp ik het ook niet goed. De gegevens in forum profiel is van hen. Ik heb de laatste 3 nummer van bankrekeningnr. toegevoegd.  Zou u toch even kunnen kijken? Alvast bedankt. 

Ik heb nog niet gebeld met het nummer, maar kan ik wel doen als u er niet uitkomt. Maar dat doe ik als ik bij mijn ouders ben, dat is iets handiger denk ik. 

 

 

 


Hallo @KleinJan ,

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Het abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást de reguliere bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je of gebruik je data uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt de reguliere bundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt kun je dan ook negeren.

Je kunt het controleren in de Mijn KPN app door te kiezen voor "Alle bundels bekijken"

 

Zo kun je het terugzien in de Mijn KPN app.

 

 


@Noordzee super dank je wel voor de info. Nu begrijp ik het! We gaan de sms negeren.


Met de gegevens heb ik het voor de zekerheid nog even nagekeken @KleinJan, en wat Noordzee vermoedde kan ik bevestigen. Jouw ouders hebben een abonnement met 5 GB, wat nog ongebruikt is. Daarnaast is er een extra bundel actief van 250 MB, daarvan is op dit moment nog 45 MB beschikbaar. Het sms'je was voor die bundel.


@Jasper dank je wel!!