Skip to main content

Ik ben gisteren overgestapt van proximus (Belgisch nummer) naar KPN. Ik kan bellen en internetten en ik krijg sms'en aan. Alsook komen de sms'en aan Nederlandse nummers aan, echter sms'en aan Belgische nummers komen niet aan. Mijn abonnement dekt het wel en volgens de klantenservice staat alles goed en kunnen ze dus niets doen.. kan iemand mij aub helpen ? 

@Kirsteb IK ga er van uit dat u +32 voor het nummer in Belgie plaatst ?


Hey, ja hoor 


Hoi @Kirsteb en welkom op het forum! Ook welkom bij KPN. 💚 Erg gek dat het versturen van SMS berichten naar Belgische nummers niet wil lukken. 😕 Wat als je je sim tijdelijk even in een ander toestel plaatst? Lukt het SMS’en dan wel? Dan kunnen we namelijk uitsluiten of het aan het toestel (en/of de instellingen ligt) of dat er bij ons iets niet snor zit.


Hoi @Kirsteb en welkom op het forum! Ook welkom bij KPN. 💚 Erg gek dat het versturen van SMS berichten naar Belgische nummers niet wil lukken. 😕 Wat als je je sim tijdelijk even in een ander toestel plaatst? Lukt het SMS’en dan wel? Dan kunnen we namelijk uitsluiten of het aan het toestel (en/of de instellingen ligt) of dat er bij ons iets niet snor zit.

Hey, 

Ik heb ze onderandere in andere gsm gestoken maar ook dat heeft niets opgelost ..

 


Check, dank voor het testen! Zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik zien of de instellingen vanuit ons allemaal goed staan. 🙂


Check, dank voor het testen! Zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik zien of de instellingen vanuit ons allemaal goed staan. 🙂

Goedemiddag, 

 

Ik heb de gegevens even aangevuld.


Bedankt! Ik heb alles doorgenomen en zie dat de instellingen goed staan, dus dat zit snor. Aan je toestel ligt het ook niet, want in een ander toestel werkte het ook niet. Wel zie ik dat op 12 augustus een SMS naar een Belgisch nummer is verstuurd rond 18:25, dus het lijkt wel goed te gaan. Hoe merk je dat ze niet aankomen? 


Bedankt! Ik heb alles doorgenomen en zie dat de instellingen goed staan, dus dat zit snor. Aan je toestel ligt het ook niet, want in een ander toestel werkte het ook niet. Wel zie ik dat op 12 augustus een SMS naar een Belgisch nummer is verstuurd rond 18:25, dus het lijkt wel goed te gaan. Hoe merk je dat ze niet aankomen? 

Hey, 

 

Omdat er nu wel een aantal sms’en aankomen. 

Ik verstuur ze met *0# ervoor en dan krijg ik een melding waarom ze niet aankomen. 

Daarop krijg ik steeds :” momenteel kunnen ze niet versturen, maar dit wordt later nog eens geprobeer”. 

een paar dagen laten komen ze dan toch aan… 


Ok, ze komen dus wel aan, maar met enorm veel vertraging. Slim dat je van *0# gebruikmaakt! Dit gebeurt dus bij meerdere Belgische nummers, of één bepaald nummer? 


Ok, ze komen dus wel aan, maar met enorm veel vertraging. Slim dat je van *0# gebruikmaakt! Dit gebeurt dus bij meerdere Belgische nummers, of één bepaald nummer? 

Het gebeurt bij meerdere nummers.

Sinds gisteren komen ze echter wel ineens aan.


Dat is goed nieuws! Erg mysterieus dat het eerder zo moeilijk ging, maar hopelijk komen ze nu permanent snel aan. Mochten er toch weer problemen spelen, trek je hier dan weer aan de bel? 


Dat is goed nieuws! Erg mysterieus dat het eerder zo moeilijk ging, maar hopelijk komen ze nu permanent snel aan. Mochten er toch weer problemen spelen? Trek je hier dan weer aan de bel? 

Idd , zal ik zeker doen 😀


Nou. Of *0# handig is…

Dat werkt raar de laatste maanden. Als ik ze daarmee verzendt ( naar een vriend) komen ze niet aan en er komt ook geen sms terug met wel of niet bezorgd. 

Stuur ik ze zonder *0# dan krijgt hij ze direct!

Ra ra 


Dat is goed nieuws! Erg mysterieus dat het eerder zo moeilijk ging, maar hopelijk komen ze nu permanent snel aan. Mochten er toch weer problemen spelen, trek je hier dan weer aan de bel? 

Hey, 

Ik weet niet hoe het komt maar hoop echt waar dat het niet opnieuw gebeurt.

Sinds vandaag is mijn partner overgeschakeld van Telenet naar Orange en opnieuw krijgt hij mijn sms’n niet aan.


Als alternatief kun je berichtjes natuurlijk met Whatsapp sturen. Maar dat doe je waarschijnlijk al.


Hoi @Kirsteb! Wat zuur dat het nu juist bij je partner misgaat. Krijgt alleen diegene je berichten te laat binnen? Ook als je ze zonder de *0# verstuurt? Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat, gezien @PeterG benoemde dat het daar bij hem juist misging. 


Hoi @Kirsteb! Wat zuur dat het nu juist bij je partner misgaat. Krijgt alleen diegene je berichten te laat binnen? Ook als je ze zonder de *0# verstuurt? Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat, gezien @PeterG benoemde dat het daar bij hem juist misging. 

Hey Sanne, 

 

Ondertussen is het probleem weer opgelost. 

Het heeft een 3tal dagen geduurd en dan kreeg wij al mijn smsen wel terug binnen.


Echt gek dat het zo weg blijft vallen. Er is niet iets anders in je toestel op de momenten dat dit gebeurt? Een app die je dan aanhebt, of een bepaalde plek waar je op dat moment bent bijvoorbeeld? Of laat je de *0# weg en gaat het dan wel goed? 


Hey, ik ben het stilaan echt beu aan het worden ! 

Ik kom net van vakantie en nu komen mijn berichten weer nergens aan! 

Ik snap er niets van, er veranderd voor de rest niets ik mijn gsm, niets is anders. Maar het is telkens hetzelfde ! Hiervoor betaal ik toch niet. Dit moet DRINGEND opgelost worden !!!!!


Is ook vreemd dat dit blijft gebeuren. 😕

Echt gek dat het zo weg blijft vallen. Er is niet iets anders in je toestel op de momenten dat dit gebeurt? Een app die je dan aanhebt, of een bepaalde plek waar je op dat moment bent bijvoorbeeld? Of laat je de *0# weg en gaat het dan wel goed? 

Als je deze zaken test, komt er dan wat uit? 


Hey, 

 

Er is niets anders datop dat moment gebeurt op men toestel. 

En of ik de*0# zet of niet. Het blijft hetzelfde..

 

Mvg

Kirsten


Het hoe en wat rond SMS is een in mijn beleving  organisch gegroeid netwerk, niet te doorgronden voor een normale gebruiker.
Maar, wellicht heb ik een "oplossing" dan wel een andere manier om sms-en te versturen.
Via bv :
freevoipdeal.com
Of hier een vegelijkings-site : https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont
Maar de SMS tarieven zie ik daar niet, wel weet ik dat naar belgie bellen fors duurder is dan naar nederland bellen op deze manier, maar het gaat nu om sms.

@ kpn, ik hoop dat deze hint hier is toegelaten hier.

@ vraagsteller, het is echt heel eenvoudig, je stort E 10,- + btw + kosten
Daarna moet je je nummer eenmalig verifiëren als uitgaand nummer voor je sms
Je kunt (op windows en ?) ook een klein handig programmaatje installeren er voor.

Ik zie nu wel (in mijn historie) dat een sms naar een nederlands nummer nu 8ct kost. (dat is stiekem ook aardig opgelopen)
Wat zou het bij cheapconnect kosten, 'kzal eens kijken :
https://www.cheapconnect.nl/sms/
Aha, vele mogelijkheden, waar ik in detail niets van weet.
Maar ik zie 7 ct dus orde grootte gelijk.

NB, ik verstuurde vele sms-en maar nog nooit met een mobiele telefoon, in den beginne van sms was de functionaliteit nog onbekend en was men verrast als ik een bericht stuurde, toen nog via een inbelmodem middels programma diafaan, maar dit geheel ter zijde.


Hey, 

 

Bedankt om mee te denken. 

maar het zit in mijn GSMpakket. 

Dus het zou niet echt logisch zijn om extra te betalen voor iets dat er standaard moet inzitten.

 

Mvg


Ja, dat begrijp ik, maar als het niet anders is, en anders voor de test om zie of dat wel werkt.

(NB, het hele bericht aanhalen is wat overbodig)


Tips mogen altijd @KeesYagi en super dat je meedenkt! Ik ben met de topicstarter eens dat ze ons betaalt om goede SMS diensten te hebben, dus ik zou ook niet snel van een betaalde optie gebruikmaken. Ik snap wel dat je hem aanraadt, om te testen of het dan wel werkt.

Bedankt voor het terugkoppelen @Kirsteb, ik heb onze technische dienst hiervoor ingeschakeld, ik zie dat destijds in september ook zijn aangestuurd hiervoor. Ze nemen binnen 10 werkdagen contact met je op, en hopelijk is de permanente oplossing dan snel gevonden. Laat je het hier weten wanneer je contact met ze hebt gehad?