Skip to main content

Ik wil graag mijn sms blokkades opheffen. Dat lukt niet via payinfo.nl

Hallo @RobbertStokhuijzen Ben je inmiddels al verder gekomen? Voor het opheffen van deze blokkade zul je even moeten bellen of chatten met de klantenservice (0800-0402). Niet dat ik je niet wil helpen, maar de collega's van de klantenservice doen een check, die ik hier niet kan doen. 


Ik blijf het een rare gang van zaken vinden, dat payinfo.nl. Via de chat de blokkade weggehaald, maar via payinfo.nl kan je deze wel weer zelf aanzetten en vervolgens niet zelf deblokkeren.Waarom is dit?


Wat vind je er precies raar aan, @RobbertStokhuijzen? Payinfo is een gezamenlijk initiatief ban alle partijen die betrokken zijn bij het aanbieden van SMS- en mobiele internet diensten en daar vallen wij als provider ook onder. Payinfo probeert, onder andere, jou als klant op een duidelijke manier inzicht te bieden in dergelijke diensten. Er zijn gedragscodes opgesteld waar de aanbieders van diensten en wij als provider ons aan houden. 

Wanneer je via Payinfo de blokkade erop zet, blokkeer je de betaalde diensten. Als het deblokkadeslot actief is, kun je de blokkades niet meer zelf verwijderen. Het verwijderen van de blokkades kan dan alleen nog door contact te zoeken met de klantenservice. Je kunt het deblokkadeslot dus zelf niet actief maken. Als je alleen de diensten blokkeert, kun je de sms-diensten wel zelf deblokkeren. In dat geval kies je alleen voor Diensten-Geblokkeerd.


Dat snap ik. Maar waarom kan je wel zelf blokkeren, maar niet zelf deblokkeren? Dat vind ik dus raar.


Het gaat je om het deblokkadeslot, @RobbertStokhuijzen en je kunt dat zien als een extra beveiliging. Stel dat je bijvoorbeeld handige kinderen hebt en je wilt voorkomen dat zelf een blokkade verwijderen, dan schakel je het deblokkadeslot in. Dan is er echt actie vanuit je provider nodig. 


Ik heb blokkade en payinfo werkt niet zegt dat im contact moet opnemen met provider dat is dus kpn mijn moeder heeft erop gezet maar ik krijg dus niet van af 🥺


mijn moeder heeft erop gezet maar ik krijg dus niet van af 🥺

Als zij (als contracthouder?) het deblokkadeslot erop gezet heeft (om kosten te voorkomen?), zal zij het  door KPN eraf moeten laten halen.


Ik heb blokkade en payinfo werkt niet zegt dat im contact moet opnemen met provider dat is dus kpn mijn moeder heeft erop gezet maar ik krijg dus niet van af 🥺

Dat is de extra bescherming, waar ik op doelde @Moonwolf Alleen de contractant mag dit doen; zo hou je de kosten in eigen hand. 


Reageer