Skip to main content

Hallo,

Op 21-09-2020 ben ik overgegaan van T-mobile naar KPN.
Als ik de (concept) nota bekijk schijn ik extra kosten gemaakt te hebben (SMS 3669, €11,20) op 23-09-2020, om 09.00uur (dan slaap ik nog). Ik heb geen gebruik gemaakt van deze SMS dienst en ben er bij mijn vorige provider ook nooit door ‘lastig gevallen'.

Moet ik dit betalen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

De kans is groot dat je moet betalen. Het gaat om smsjes over het vergeten kind.

https://www.hetvergetenkind.nl/help-mee/als-particulier/sms-3669


Ik heb niks geaccepteerd of gedoneerd inzake het  vergeten kind. Ik sliep op dat tijdstip.

 


Het is ook een sms die gewoon uit de bundel betaald word. Zo lijkt het in ieder geval. Vanuit daar kan je wel doneren. Check de factuur nog eens goed.


Hoi @KoksM en welkom op het forum! Gek dat hier kosten voor berekend zijn als jij hier geen SMS voor hebt verstuurd. 😕 Staan er ook geen SMS berichten naar dit nummer in je berichten app?

Zou in je forumprofiel je adresgegevens, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN willen zetten? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 


 


Bedankt, ook voor het aanvullen van je profiel! Ik zie in mijn systeem dat deze kosten berekend zijn voor SMS’jes die ontvangen zijn. Heb je in de berichtenapp op je toestel gekeken en staan de berichten hier tussen? Ze zijn namelijk ook in mijn systeem geregistreerd dus er is wel daadwerkelijk een SMS uitwisseling geweest waar kosten voor berekend zijn. Vaak gaat dit ongemerkt, bijvoorbeeld op een site je 06-nummer invoeren als je ergens aan mee wilt doen en voor je het weet kom je dit soort praktijken op de factuur tegen. Op deze pagina kun je hier meer over lezen. Ik zie dat je al op de site van payinfo zit, dus ik hoop dat je inmiddels een blokkade hebt laten zetten op betaalde SMS diensten en/of abonnementsdiensten. Dat voorkomt dat dit nogmaals gebeurt.


Ik kan de sms-jes nergens vinden op mijn toestel en ik kan me niet bedenken dat ik (mede gezien het tijdstip) mijn 06 nummer voor iets heb ingevuld.


Het tijdstip dat hier genoemd wordt is hoogstwaarschijnlijk niet het tijdstip waarop het 06-nummer ergens in is gevuld.

Desalniettemin, als er ook niks in de berichtenapp staat kan ik het ook niet plaatsen. 😕 Het gaat om 10 SMS’jes met elk €1,10 per SMS dus €11,- in totaal. Ook omdat ik zie dat er nu een blokkade staat op eenmalig betaalde SMS diensten heb ik de kosten deze keer eenmalig vergoed. De €11,- zal op de volgende factuur (of die daarna, als we voor de komende factuur te laat waren) in mindering worden gebracht. 🙂 Zo zijn de kosten dan weer weggestreept. 


Dat is mooi. Dank je wel.


Reageer