Skip to main content

Ik heb samen met mijn zoon de afgelopen rekening van zijn mobiel bekeken en staat dat hij 12,00 euro moet betalen voor een sms dienst zie payinfo.nl met nummer 7070. Hij zegt dat hij niks heeft gestuurd of heeft ontvangen en er staat ook niets op zijn mobiel. Ik vind het erg raar en vooral voor een kind van 16 dat dit zomaar op zijn mobiel gebeurd waar hij niets van weet. Via die site van payinfo.nl heb ik alle betaalde sms diensten geblokkeerd. Maar eigenlijk vind ik dit erg raar dat we zonder ons weten dit bedrag ook moeten betalen. Kan er misschien iets geregeld worden dat we dat bedrag terug krijgen?

Hoi @adc82, welkom.

Wat fijn dat het al gelukt is om om betaalde sms-diensten via Payinfo.nl te blokkeren. Zo voorkom je in de toekomst natuurlijk nare verassingen. Wanneer dit soort kosten op de rekening verschijnen zijn deze kosten helaas wel echt zelf gemaakt door de gebruiker van het toestel/abonnement. Hierom kunnen wij deze kosten niet vergoeden, je betaald de kosten niet aan ons maar via KPN. 

Minderjarigen kunnen bij KPN geen abonnementen afsluiten. Wanneer jongeren gebruik willen/moeten maken van een mobiel abonnement kan een ouder/voogd deze op eigen naam afsluiten. Het is als contractant je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden wat eventuele gebruikers van de door jouw afgesloten abonnementen daar mee doen.