Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat ik sms-jes krijg van de PKN met de mededeling dat ik 50 % van mijn bundel verbruikt heb, terwijl als ik inlog op mijn account zie dat ik 0 Mb gebruikt heb van mijn bundel van 2000 Mb ?

 

Ik kan me voorstellen dat je daar vreemd van opkijkt, @Albert T! Heb je toevallig vorige maand een Extra Bundel aangeschaft en had je hier nog units (belminuten, MB's én sms’jes) van over?  Zo ja, dan is de sms waarschijnlijk hiervoor bedoelt. De units uit deze Extra Bundel worden namelijk eerst verbruikt, vóór jouw basisbundel aangebroken wordt. Het idee hierachter is namelijk dat je voor de Extra Bundel extra hebt betaald. Het zou dan zonde zijn als een deel van deze units ongebruikt blijven. Daarom worden deze units dus eerst verbruikt voor we de basisbundel aanbreken. Hierdoor kan het lijken alsof je nog geen data hebt verbruikt -- je ziet namelijk alleen jouw basisbundel op de hoofdpagina van MijnKPN. De Extra bundels kan je terugvinden in de wachtrij. Klik hiervoor op het mobiele nummer en kies vervolgens de optie ‘Alle bundels bekijken’. Je krijgt hier te zien welke bundels in de wachtrij staan.


Klopt idd, ik had een kleine extra bundel, jou antwoord lijkt mij wel een plausibele verklaring.

Dank voor het antwoord.