Skip to main content

L.S.

Ik heb een SMS ontvangen om mijn oude simkaart te vervangen, want die zou verouderd zijn.

Maar ik ervaar nergens problemen mee, misschien wel omdat ik deze alleen voor bellen en sms gebruik.

 

Ik beschouw deze sms als smishing en wens de oude sim-kaar te behouden.

 

Helaas staat hierboven geen steekhoudend antwoord van KPN zelf (ben nimmer bij Telfort klant geweest) en helaas staat KPN er kennelijk niet voor open om eenvoudig in contact te kunnen treden.

Zelfs een bericht aan een service-desk is er kennelijk niet bij en worden we gedwongen van een forum gebruik te moeten maken waarop ook nog afzonderlijk dient te worden ingelogd.

Een vorm van ontfutselen van gegevens ?

@MWG1 

Oudere simkaarten (zo'n jaar of 5 en ouder) ondersteunen het gebruik van 4G niet. Als je die nu in een smartphone hebt, gebruik je derhalve 3G (buiten de deur). Maar 3G is na dit jaar niet meer beschikbaar en zou je terugvallen naar 2G voor internet, wat natuurlijk niet wenselijk is met een 4G smartphone. (2G is slechts 120 Kb/s; 4G is tot 500 Mb/s.)

Wil je dus fatsoenlijk internet kunnen blijven gebruiken is het zaak om de sim om te wisselen.

Gebruik je een GSM-telefoontje dan is het minder noodzakelijk.


Hallo PeterG, 

Ik verwacht een antwoord van KPN zelve als verantwoordelijke voor deze actie en niet slechts van een medegebruiker.

Sorry.


Dan krijg je hetzelfde antwoord, maar okee. Als jij dat wilt….


Het punt is dat ik de verantwoordelijke aan diens antwoord kan houden in tegenstelling tot een medegebruiker.  Vandaar dat ik persisteer bij een antwoord van KPN.


Je hebt dat schrijven van kpn toch gehad? E-mail en als ze geen e-mail adres hebben zelfs een brief.

Je kunt ook bellen met kpn via 0800-0402 om je vraag te stellen. Mogelijk sneller antwoord.

En simwissel is ook nog gratis. Ik moest ook mijn sim vervangen omdat 4G op mijn smartphone niet werkte. Met een nieuwe sim werkte 4G direct.

Maar ach, ik zit na 30 jaar werkzaam geweest in de electronica en inmiddels 7 jaar op het forum ook helemaal niet in de materie (volgens jou). Dus…

een reactie van een moderator kan wel enkele dagen duren hier. Er zijn vragen die namelijk een iets hogere prio hebben. Wees dus blij dat je antwoord krijgt van goed geïnformeerde mede-klanten. (en wij krijgen vaak ook extra informatie om vragen te beantwoorden zo ook hiervoor) Dat ontlast de moderators.

 

 

PeterG,

Ik heb slechts een sms ontvangen met het verzoek om de sim-kaart te vervangen.

In eerste aanleg heb ik die als smishing ervaren.

Als deskundig medegebruiker ben je echter niet bevoegd om namens KNP bindende afspraken en toezeggingen te doen.  Vandaar dat ik moet persisteren bij een bevoegd gegeven bindend antwoord.


Waarom onderstaande? Voor het geval de sim niet werkt? Dat is en blijft de verantwoordelijkheid van KPN (...). Dan wordt ie gewoon nogmaals vervangen.

de verantwoordelijke aan diens antwoord kan houden in tegenstelling tot een medegebruiker. 

 

Als je het gewoon via KPN regelt (0800-0402) dan kan het toch nooit smishing zijn.

Ik kreeg laatst een telefoontje om mijn bankpas te vervangen. Ik zei dus heel droog: '’ okee, dan ga ik nu de bank zelf bellen'’. Toen hingen ze op. Ha ha.
Dus als je een melding krijgt, maar het vervolgens gewoon via het bedrijf zelf regelt dan zit je altijd goed.


Ik houdt vast aan een juridisch volkomen en bevoegd gegeven antwoord !


:astonished::confused:


Hallo @MWG1, welkom op ons forum. Jammer dat je geen contact hebt kunnen leggen op de manier die jij graag zou willen. Op het forum helpen wij (moderators en mede-forumgebruikers) je desalniettemin graag verder bij jouw vragen. Wil je liever direct een-op-een contact, dan kan je ons altijd bellen op ons gratis telefoonnummer 0800 0402.

PeterG schreef:

Oudere simkaarten (zo'n jaar of 5 en ouder) ondersteunen het gebruik van 4G niet. Als je die nu in een smartphone hebt, gebruik je derhalve 3G (buiten de deur). Maar 3G is na dit jaar niet meer beschikbaar en zou je terugvallen naar 2G voor internet, wat natuurlijk niet wenselijk is met een 4G smartphone. (2G is slechts 120 Kb/s; 4G is tot 500 Mb/s.)

Wil je dus fatsoenlijk internet kunnen blijven gebruiken is het zaak om de sim om te wisselen.

Gebruik je een GSM-telefoontje dan is het minder noodzakelijk.

Wat PeterG (mede-forumgebruiker) zegt, klopt helemaal. Op onze website vind je meer informatie over deze simwissel.

Als je de sms toch niet helemaal vertrouwt, kan je eenvoudig zelf gratis een vervangende simkaart aanvragen via MijnKPN. Je ontvangt de nieuwe simkaart dan binnen enkele werkdagen in de brievenbus.

 

*Admin edit: bericht uitgebreid voor volledigheid


Hallo Denise,

Ben je bevoegd om namens KPN een juridisch volkomen en bevoegd  antwoord te geven ?

Zoals eerder aangegeven wens ik mijn huidige sim-kaart gewoon te blijven gebruiken met de service als gewend.

Bovendien zou het KPN sieren als op eenvoudige wijze contact gezocht kan worden zonder naar een forum als dit te worden verwezen.


Bel dan gewoon het officiele 0800-0402 nummer. Officiëler dan dat krijg je het niet. Of wil je misschien ook een notariële akte?
 

Het gaat hier om het omwisselen van een SIM kaartje, niet om de aankoop van een huis o.i.d. 


eenvoudige wijze contact

eenvoudiger dan dit kunnen we het niet maken: 0800-0402 en vraag meteen naar de juridische afdeling!:grin:
Hiervoor is de tel. ingang open op maa t/m vrij van 8:00 - 20:00 en zaterdag tot 17:00 uur.

 

Als je nu een GSM hebt kun je je huidige sim blijven gebruiken. Heb je nu een Smartphone dan zul je voor het najaar de sim moeten vervangen. 

mijn huidige sim-kaart gewoon te blijven gebruiken met de service als gewend.

 

Als je een kpn-moderator al niet serieus neemt….


Het gaat er hier niet om wie wie serieus neemt ik kan zo niet verifiëren of de moderator bevoegd is.

Wat het bellen betreft, mondelinge mededelingen zijn bewijsrechtelijk problematisch vandaar dat ik KNP heb opgeroepen schriftelijk aan het haar van mij bekende mailadres te reageren. 

Als eerder aangegeven wens ik mijn sim-kaart niet te moeten vervangen en als gewned van de service gebruik te kunnen blijven maken. Een eenzijdige wijziging van condities zou contractbreuk kunnen betekenen. Met name daar waar de device mogelijk een nieuwere sim-kaart niet verdraagt.


Nou nog één keer dan.

Als eerder aangegeven wens ik mijn sim-kaart niet te moeten vervangen en als gewned van de service gebruik te kunnen blijven maken. 

In mijn vorige bericht heb ik uitgelegd dat dat kan als je een GSM gebruikt, zonder internet dus. Als je een Smartphone hebt dan zul je wél een nieuwe simkaart moeten aanvragen anders werkt het internet buiten de deur van af het najaar niet meer. (nouja, supertraag)

Als je de simkaartwissel gewoon direct bij kpn doet, en dat kan niet anders want dat is je provider, dan is er toch niks aan de hand????

Met name daar waar de device mogelijk een nieuwere sim-kaart niet verdraagt.

En ik heb een 20 jaar oude GSM (tweede toestel) die het prima doet met een heel nieuwe simkaart.

Waarom ben je zo enorm achterdochtig???? 

 

mondelinge mededelingen zijn bewijsrechtelijk problematisch

Maar juridisch wel bindend en sluitend. (mijn vader was en mijn broer is advocaat dus dat weet ik wel)
Een bedrijf moet de opname indien nodig altijd kunnen overleggen. Dient een jaar bewaard.

Een bedrijf mag dit doen, apparatuur wisselen of zoasl nu simkaart, om de dienstverlening juist te kunnen continueren.


Hoezo achterdocht ??!


Hoezo achterdocht ??!

Laat maar. Je bent ongelooflijk!

  1. geen vertrouwen dat het geen smishing is
  2. geen vertrouwen dat je apparaat het met de nieuwe sim doet
  3. geen enkel vertrouwen in antwoorden; zelfs niet van de kpn-moderator

Je lijkt wel een internet-TROL.


@MWG1 Ik ben moderator in dienst van KPN, dus ik geloof dat ik wel bevoegd ben om antwoord op jouw vraag te geven. Ik kan me voorstellen dat je de sms niet helemaal vertrouwt. Gelukkig kan je ook direct via MijnKPN een simkaart aanvragen. Je weet dan zeker dat het goed zit. Het aanvragen van een vervangende simkaart is gratis. Bovendien zijn onze simkaarten 3-in-1 simkaarten. Dat betekent dat je de simkaart als macro-, micro- of nano-simkaart kunt gebruiken, afhankelijk van jouw toestel. Verder zijn onze simkaartengeschikt voor alle apparaten. PeterG heeft bijvoorbeeld een nieuwere type simkaart in gebruik in een toestel van 20 jaar oud. Dit werkt zonder problemen. Er is geen reden om aan te nemen dat een nieuwe simkaart bij jou ineens tot problemen zou leiden. Aan de service verandert ook niets. Het enige wat verandert is dat de nieuwe simkaart 4G ondersteunt, daar 3G en 2G op termijn gaan verdwijnen. Omdat we willen voorkomen dat jij ineens zonder diensten komt te zitten, willen we de verouderde simkaarten proactief vervangen. Wil je hier geen gebruik van maken, dan is dit natuurlijk aan jou.


Ik ben in het verleden benaderd om mijn sim-kaart ter beschikking te stellen aan iemand die een apparaat had waarin alleen een x-type werkt. Ik zou graag nadere informatie hebben over de technische verschillen in de sim-kaart en ben niet overtuigd van de noodzaak om de ondersteuning van 3G en 2G te beëindigen. Waarom zou dat niet gewoon naast 4G en 5G voortgezet kunnen worden ?

 


Verder zijn onze toestellen geschikt voor alle apparaten.

Typo van @Denise_ 

Moet natuurlijk zijn

Verder zijn onze simkaarten geschikt voor alle apparaten.


Wat moet natuurlijk zijn ??????????????????


Betrapt. Het is nu zeker. Internet-TROL en zeker geen serieuze vraag hier. Prettig leven nog.


PeterG,  bekijk het !


Ik ben in het verleden benaderd om mijn sim-kaart ter beschikking te stellen aan iemand die een apparaat had waarin alleen een x-type werkt. Ik zou graag nadere informatie hebben over de technische verschillen in de sim-kaart en ben niet overtuigd van de noodzaak om de ondersteuning van 3G en 2G te beëindigen. Waarom zou dat niet gewoon naast 4G en 5G voortgezet kunnen worden ?

 

Voor het ondersteunen van 2G en 3G moet KPN een uitgebreid netwerk van zendmasten met 2G en 3G apparatuur in leven houden dat miljoenen kost. Terwijl bijna niemand het nog gebruikt. KPN staat hier niet alleen in. Ook andere providers faseren 2G en 3G uit of hebben dat al gedaan.

Jouw SIM kaart ondersteund 2G en 3G maar geen 4G of hoger. Juist om te voorkomen dat je in de toekomst zonder internet op je telefoon komt te zitten en/of niet meer kunt bellen en SMS’en bied KPN jouw de kans om de SIM kaart alvast om te ruilen voor een moderne.

Zoals al aangegeven ben je volkomen vrij om hier niet op in te gaan. Maar dan zal op een gegeven moment je telefoon het niet meer doen en zul je alsnog over moeten. Je kunt niet eisen dat KPN het 2G en 3G niet afsluit.

 

(aan dit antwoord kun je geen enkel recht ontlenen)

 


voor 4G en 5G worden toch dezelfde zendmasten gebruikt dat kost dan och geen extra infrastructuur, of zie ik dat verkeerd ?