Skip to main content

L.S.

Ik heb een SMS ontvangen om mijn oude simkaart te vervangen, want die zou verouderd zijn.

Maar ik ervaar nergens problemen mee, misschien wel omdat ik deze alleen voor bellen en sms gebruik.

 

Ik beschouw deze sms als smishing en wens de oude sim-kaar te behouden.

 

Helaas staat hierboven geen steekhoudend antwoord van KPN zelf (ben nimmer bij Telfort klant geweest) en helaas staat KPN er kennelijk niet voor open om eenvoudig in contact te kunnen treden.

Zelfs een bericht aan een service-desk is er kennelijk niet bij en worden we gedwongen van een forum gebruik te moeten maken waarop ook nog afzonderlijk dient te worden ingelogd.

Een vorm van ontfutselen van gegevens ?

In die zendmasten hangt voor ieder type netwerk andere apparatuur en antennes. Dus 2G apparatuur, 3G apparatuur etc. En dan praat je nog niet eens over alle achterliggende systemen die in de lucht moeten blijven om de 2G en 3G netwerken te ondersteunen.

Verder moet je niet vergeten dat de overheid hier ook nog wat over te zeggen heeft. Die zal op een gegeven moment de voor 2G en 3G benodigde zendfrequenties voor andere doeleinden willen gaan gebruiken en opnieuw veilen.

Het is gewoon een voldongen feit dat 2G en 3G ergens in 2022 zullen worden uitgeschakeld.


voor 4G en 5G worden toch dezelfde zendmasten gebruikt dat kost dan och geen extra infrastructuur, of zie ik dat verkeerd ?

2G van KPN blijft nog tot 2025 actief maar KPN stopt eind dit jaar met 3G.

Dit zal absoluut een reden zijn voor KPN om simkaarten die geen 4G ondersteunen te vervangen zodat deze gebruik kunnen blijven maken van Internet.

Ik kan het derhalve wel waarderen dat KPN pro-actief de abonnees benadert die zonder vervanging van de SIM kaart verstoten zouden kunnen raken van Internet.

Ook kan ik heel goed begrijpen dat KPN daarin de relatief kleine groep abonnees die helemaal geen gebruik maakt van Internet (3G/4G/5G) toch ook aanschrijft omwille van kostenreductie door beperking van het aantal verschillende producten dat actief in de markt staat. 


Verder zijn onze toestellen geschikt voor alle apparaten.

Typo van @Denise_ 

Moet natuurlijk zijn

Verder zijn onze simkaarten geschikt voor alle apparaten.

@PeterG Oops :see_no_evil: Ik heb het gelijk aangepast!