Skip to main content

Ik kreeg afgelopen avond een sms dat ik op 50% van mijn data verbruik zat, op zich vrij raar omdat ik deze de laatste keer een jaar geleden (mei 2019) heb gekregen en normaal  dus niet over de 50% van mijn data ga in een maand tijd. Nu zou het mij gelukt zijn op de 7e dag.

nog opvallender was dat ik 14 minuten later weer een sms kreeg dat ik op 75% zat. Dat is meer dan 6GB binnen een kwartier met mijn mobiel(!) thuis red ik dat soms niet eens op mijn vaste lijn!

De afgelopen maanden was mijn gebruik rond de 5GB op een hele maand.

Ik heb gebeld naar de klantenservice en die kwamen met een mogelijkheid dat er misschien iets in de instellingen van mijn telefoon zou zitten. Beste KPN, ik heb in deze drukke Corona tijden niet eens de tijd om op mijn mobiel te kijken (cruciaal beroep). Alle minuten die ik bel gaan zelfs via de telefoon van de baas.

 

wie kan mij uitleggen hoe zo’n absurd groot verbruik überhaupt mogelijk is terwijl mijn telefoon niet actief gebruikt wordt? En wie heeft een oplossing om straks te voorkomen dat mijn verbinding dichtgeknepen wordt als ik ineens de 100% aan tik?
Als het antwoord is dat ik aanvullend moet betalen voor de data dan wil ik ook graag weten waar ik het declaratieformulier naartoe kan sturen. 

Hallo @Klapstra ,

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je onbeperkte bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je onbeperkte bundel gewoon door. 

De SMS-jes die je krijgt, kun je dan ook negeren.

 


@Noordzee, geldt dit dan ook voor het dataverbruik? Over mijn belminuten heb ik geen klagen of sms ontvangen..


Ja, dat geldt ook voor het dataverbruik.


Hoi @Klapstra, welkom op het forum!  Het issue wat @Noordzee noemt is inderdaad een beetje een gek voorval maar ik durf je nog niet te garanderen dat dit hier nu ook speelt. 

Kun je je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?  Dan kijk ik meteen even met je mee!

Als je wilt mag je me hier ook even een privébericht over sturen als dat makkelijker praat!


Hallo @Klapstra ,

Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je onbeperkte bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je onbeperkte bundel gewoon door. 

De SMS-jes die je krijgt, kun je dan ook negeren.

 

@Klapstra

 

We zijn nu acht dagen verder. Kun je nog steeds gebruik maken van jouw mobiele internet of was de bundel een dag later helemaal op?


Hoi @Klapstra, welkom op het forum!  Het issue wat @Noordzee noemt is inderdaad een beetje een gek voorval maar ik durf je nog niet te garanderen dat dit hier nu ook speelt. 

Kun je je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?  Dan kijk ik meteen even met je mee!

Als je wilt mag je me hier ook even een privébericht over sturen als dat makkelijker praat!

Hallo @Thomas, ik heb deze gegevens toegevoegd. 
In de tussentijd heb ik geen sms’en meer ontvangen. Heb verbruik sindsdien lijkt op ‘normaal’, toch ben ik nog steeds benieuwd waar dit hoge verbruik vandaan komt.

 

groet,

Wim


Dank voor de informatie, @Klapstra . Ik kan het verbruik opzoeken en dat heb ik uiteraard gedaan.

Ik zie op 07-05-2020 04:27:27  plotseling erg veel data verbruik.  De melding is dus legitiem geweest. Vanwege de privacy weet ik uiteraard niet wat er op dat moment gedownload werd maar ik moet er wel bij vertellen dat het systeem dat dit bijhoudt doorgaans geen fouten maakt. (eigenlijk nooit).

Kan het zijn dat er op dat moment een update van je telefoon is opgestart, ik noem maar iets.  Of wellicht een automatische backup?