Skip to main content

Hi, 

ik heb ditzelfde probleem. 

Ik heb voor mijn dochter een kids sim only aangevraagd met nummerbehoud. Zij heeft een prepaid van Lyca. Daarop kreeg ze een sms ontvangen dat ze JA naar 6688 moet sturen. Dit doet ze, maar krijgt het bericht dat het niet afgeleverd is. Is er een andere manier om dit door te geven? 

Hoi @Spost. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het niet lukt om een sms te versturen naar 6688. 

Het kan voorkomen dat je op jouw toestel hebt ingesteld dat er geen gebruik mag/kan maken van Premium SMS. In dat geval komt er na het verzenden van de SMS naar 6688 een uitroepteken te staan bovenin het scherm. Premium SMS-diensten kunnen bij Android toestellen ook vanuit het toestel geblokkeerd zijn in plaats van via Payinfo.

Hoe zet je de blokkade uit?

  • Ga naar ‘Instellingen
  • Kies Apps
  • Kies ‘Menu’ (3 puntjes rechts bovenin)
  • Kies ‘Speciale toegang’
  • Kies ‘Premium SMS Services gebruiken’
  • Deze moet zijn ingesteld op ‘Altijd toestaan’ of ‘Vragen’

 

Als dit niet lukt, bel dan met onze klantenservice (0800 0402, gratis). Mijn collega's kunnen jou ook verder helpen hierin. :blush:


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het is gelukt, anders horen we het graag van je!


Het is gelukt, maar niet met bovenstaande. Ik heb een iphone dus bovenstaande is dan het probleem niet. Het probleem is lyca mobile. Zij staan zo’n sms sturen gewoonweg niet toe. 
je moet met de klantenservice bellen om het klantnummer behorende bij je mobiele nummer te achterhalen. Zodra je dat hebt is het via de klantenservice van kpn met 1 minuut geregeld. 
Het zou handig zijn als kpn klantenservice dat gelijk zou adviseren. Scheelt een hoop gedoe.