Skip to main content

Ik krijg net een sms bericht dat ik al 50%van mijn bundel heb verbeld deze maand.

Terwijl ik onbeperkt bellen heb en amper geb gebeld afgelopen 2 dagen.

Hoe kan ik dit smsje dan hebben gehad van kpn?

Hi @Miep103, welkom op ons forum.

Als je een abonnement hebt met onbeperkt bellen en sms’en, kan ik me de vraagtekens goed voorstellen als je een sms krijgt dat je 50% van je belbundel hebt verbruikt. Ik wil graag uitzoeken hoe dit precies in elkaar steekt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je aan de slag!


Ik krijg KPN smsjes met melding dat 50%, 75%, 100% van mijn bundel verbruikt is en ik het met een smsje à € 2,99 kan verhogen. Als ik in MijnKPN kijk heb ik nog ruim voldoende bundellimiet. 

Heeft iemand hier ervaring mee. KPN Helpdesk kon mij niet verder helpen dan ‘u kunt die smsjes negeren'. Maar waarom krijg ik ze dan?

Daarnaast staat er in MijnKPN dat ik extra verbruikskosten heb gemaakt deze periode; terwijl mijn bundel het tegendeel aangeeft. Ook hier kon KPN Helpdesk mij niet mee verder helpen.


Bij mij gebeurd vandaag precies hetzelfde.. ik heb ook onbeperkt bellen.

Zou ook graag willen weten hoe dit mogelijk is!!


Ook ik kreeg zojuist een waarschuwing dat mijn bundel voor 50% verbruikt is, terwijl ik een abonnement heb voor onbeperkt bellen en sms-en. En mijn internettegoed is nog ruim 6000 Mb. Merkwaardig.... 


Ik kreeg ook een melding van 50% verbruikt, terwijl ik onbeperkt bellen heb. Ik heb een Telfort-abonnement. Ik ben benieuwd hoe het zit. Via de telefonische helpdesk krijg ik geen contact.

Groet, Erik 


Hi @Enelym, ​@Marthejo en @ErikOl welkom op ons forum. Ik heb jullie berichten samengevoegd met dit topic. Ik wil graag uitzoeken hoe dit precies in elkaar zit. Kunnen jullie het profiel invullen en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik op onderzoek uit!


Profiel ingevuld.

Aanvulling op vraag:

  • omdat ik als ik via mijn mobiel naar vaste nummers op Curaçao belde, steeds kreeg ‘dit nummer is niet in gebruik’, toch maar een bundel à € 2,99 besteld.
  • bundel staat in wachtrij in MijnKPN “Deze bundels zijn al ingegaan maar worden pas actief als uw huidige bundels op zijn of zijn verlopen.”
  • én raar maar waar, ik krijg weer contact met vaste telefoonnummers op Curaçao
  • N.B.: ik ken nog 2 personen die precies dezelfde ervaring hebben: van mobiel naar mobiel op Curaçao lukt wel, van mobiel naar vast op Curaçao lukt niet.

Dag Ron

Ik heb het profiel ingevuld


Hi @Marthejo en @acsdbroers, Met de informatie die jullie hebben ingevuld in het profiel, ben ik direct op onderzoek uitgegaan. Ik zie inderdaad dat jullie een abonnement hebben met onbeperkt bellen, wat het vreemd maakt dat jullie het sms’je krijgen. Nu zie ik ook dat er naast het onbeperkt bellen een belbundel met een bepaald aantal belminuten actief is. Deze belbundel wordt eerst verbruikt, voordat de onbeperkt bellen bundel wordt aangesproken. Het sms’je wordt verstuurd vanwege het 50% verbruik van deze bundel. Hiervoor heb ik contact gehad met een collega van de achterliggende dienst en hij gaf aan dat je dit sms’je mag negeren. Er wordt ook uitgezocht hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen.

@Enelym, bovenstaande geldt niet voor jou. Ik zie dat jij een abonnement hebt met een bepaald aantal belminuten, sms’jes en data. De factuurperiode loopt van de eerste dag van de maand tot en met de laatste dag. Ik zie dat je een sms’je hebt ontvangen over het verbruik op 24 februari. Op 1 maart heb je weer een nieuwe bundel gekregen. Voor de kosten buiten de bundel, kun je het beste de factuur afwachten, waarop deze kosten worden berekend. 

Wat betreft het bellen naar vaste nummers op Curaçao, ervaar je dit probleem bij 1 specifiek nummer, of speelt dit bij meerdere nummers? Kun je me daarbij ook vertellen of je het toestel een hebt herstart en of je de SIM-kaart in een ander toestel hebt getest? Zo kunnen we een en ander uitsluiten als mogelijke oorzaak van dit probleem. Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn!


Hoe bedoel je dat "er naast het onbeperkt bellen een belbundel met een bepaald aantal belminuten actief is. Deze belbundel wordt eerst verbruikt, voordat de onbeperkt bellen bundel wordt aangesproken".  Ik heb inderdaad nog een ander abbonnement met wat belminuten,maar dat is een compleet ander telefoonnummer en staat hier toch los van??


Hoe bedoel je dat "er naast het onbeperkt bellen een belbundel met een bepaald aantal belminuten actief is. Deze belbundel wordt eerst verbruikt, voordat de onbeperkt bellen bundel wordt aangesproken".  Ik heb inderdaad nog een ander abbonnement met wat belminuten,maar dat is een compleet ander telefoonnummer en staat hier toch los van??

Dat is een goede vraag. Het telefoonnummer wat hoort bij het klantnummer in jouw profiel heeft een onbeperkt bellen bundel en daarnaast nog een (gratis) bundel met beperkte belminuten. Het kan zijn dat je deze bundel hebt gekregen bij een verlenging. Als je belt, gaat dit eerst van de bundel met beperkte belminuten af. Als deze op is, schakel je automatisch naar de bundel met onbeperkte belminuten. Het sms’je wat je krijgt, is vanwege het gebruik van de belbundel met beperkte belminuten. Omdat je ook een onbeperkt bellen bundel heb, mag je de sms negeren. Heb ik hiermee jouw vraag beantwoord? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. 


bundel limiet

Dus op 5 maart had ik geen uitbreiding van de bundel nodig?

 

bellen van mobiel naar vaste nummers op Curaçao

  • Het probleem doet zich voor bij alle vaste nummers op Curaçao die ik bel.
  • Het telefoontoestel heb ik ook uit- en weer aangezet
  • Ook heb ik de SIM-kaart in een ander toestel gedaan; hetzelfde probleem doet zich dan ook voor.

Beste @Enelym, ik neem het even van Ron over. Je hebt die uitbreiding inderdaad nog niet nodig zie ik. Laat het hier even weten als je in maart deze bundel helemaal niet aangesproken hebt. Je krijgt de kosten dan terug van me. Voor wat betreft het bellen naar Curaçao: deze belminuten worden niet uit jouw bundel gehaald. Je betaalt hiervoor extra, vandaar ook de kosten buiten de bundel.