Skip to main content

Goedemorgen. Een Franse bank die sinds kort met SMS-verificatie werkt, zegt dat de SMS-jes bij ons niet aankomen omdat onze provider (KPN) nummers blokkeert die beginnen met 38. Is dat een bekend probleem? Het maakt niet uit of we met het toestel in Nederland of in Frankrijk zijn.

Ik zie nu bij reeds gestelde vragen dat soortgelijke problemen vaker voorkomen. Jullie verwijzen naar de bank en de bank verwijst naar jullie. Graag wil ik een antwoord op specifiek die nummers die beginnen met 38.
Ik ben met deze vraag al weken bezig via de chat vaan KPN maar krijg gewoon geen antwoord.
Hopelijk lukt het zo….

Dank, Joke

 

Wat lastig dat je dan nu niet kunt inloggen.

Maar 38 ???? Dat is niet eens het landnummer van Frankrijk (verzender) of Nederland (ontvanger). Lijkt me het bekende kluitje.

De vraag is: kunnen ZIJ wel naar NEDERLANDSE nummers verzenden? Dus naar +316 etc. Je moet dan daar dus een nummer op kunnen geven van tenminste 12 posities. En ze moeten, i.v.m. die sms, NL nummers ook accepteren.

Gebruiken zij een verkort (!) nummer om die sms te verzenden? Dan zal dat inderdaad alleen naar Franse nummers kunnen.

Hun verzendnummer moet beginnen met +33… (een gewoon Frans mobiel nummer dus) anders kan het niet internationaal verzonden worden.


Dank voor je reactie Peter. Ik was niet helemaal duidelijk. Ze sturen het naar +316 enzovoort (ons nummer), maar de afzender is +33 en dan een nummer dat met 38 begint. Dus +3138…

Onze provider zou nummers die beginnen met 38 (ook uit het buitenland) hebben geblokkeerd.


Onze provider zou nummers die beginnen met 38 (ook uit het buitenland) hebben geblokkeerd.

de afzender is +33 en dan een nummer dat met 38 begint. Dus +3338…

Dat mag volgens Europese wetgeving helemaal niet. KPN blokkeert geen enkel nummer, dat durf ik zo wel te stellen.

Een internationaal nummer beginnend met +3338 danwel 003338 is niet verstandig van die bank...


Nu snap ik ook dat er ergens ter wereld best providers zouden kunnen zijn die dit nummer blokkeren...Dank voor je antwoord Peter. Erg jammer dat KPN dit zelf in twee weken niet heeft kunnen vertellen….


Helaas lost dat het probleem (nog) niet op dat je die verificatiecode nu niet krijgt.


Toch maar weer terug naar de bank. We kunnen wel iemands Franse nummer opgeven maar zij moeten zorgen dat dat in het systeem komt. Want om je nummer te veranderen moet je inloggen….


Beste mensen, ik heb het zelfde probleem met mijn Franse bank.

Ik krijg steeds een telefoontje met het verzoek om de code in te toetsen en af te sluiten met een # 

Maar als ik via de SMS geen code binnen krijg dan kan ik die ook niet in tikken.

Het is denk ik allemaal geautomatiseerd voor cliënten in FR met Fr land nummer.

Dus vandaar je geen SMS binnen krijgt.

Ik ga weer contact opnemen met de bank. 
bedankt voor de info.