Skip to main content

Ik heb een internetbankrekening in Hongarije. Tot oktober heeft alles gewerkt maar sinds kort ontvang ik de sms berichten die nodig zijn voor de verificatie bij het inloggen niet meer.

Volgens de bank wordt er bij KPN iets tegengehouden.

Een medewerker van de bank heeft naar mij een sms bericht gestuurd en dat werkt gewoon.

We hebben een ander telefoonnummer opgegeven waarop we de sms berichten kunnen ontvangen maar dat werkt ook niet.

Kennelijk zit er iets niet goed met de berichtencentrale/server van kpn

Wie weet raad.

 

JFKHolland

Welkom op het KPN forum, @JFKHolland. Wat balen dat je sinds kort geen verificatie sms’jes meer ontvangt van jouw Hongaarse bank. 

Het is belangrijk dat jouw Hongaarse bank de sms’jes verstuurd naar jouw nummer inclusief het landnummer, dus beginnend met +316 of 00316. Het is dus belangrijk dat je een telefoonnummer van tenminste 12 cijfers moet kunnen invoelen. Daarnaast moet de Hongaarse bank ook Nederlandse nummers accepteren. Aangezien dit tot voor kort wel werkte, vertrouw ik erop dat dit gewoon in orde is.

KPN blokkeert in ieder geval geen nummers. Is er mogelijk iets veranderd aan de kant van de bank? Maakt jouw Hongaarse bank bijvoorbeeld gebruik van een verkort nummer voor het verzenden van de verificatie sms? Dit kan doorgaans namelijk alleen bij nationale nummers en werkt niet als er naar buitenlandse nummers verstuurd wordt. Je zou dit eens bij jouw Hongaarse bank kunnen navragen.