Skip to main content

ik kan geen sms verzenden met een iPhone Xs, iOs 14.4. Sms ontvangen lukt wel; iMessage werkt ook. Resetten etc. heb ik al gedaan, helpt niet. Ik krijg steeds de foutmelding 'Bericht sturen niet mogelijk. Dit bericht kan alleen worden verstuurd als mms-berichten zijn ingeschakeld. De klantenservice en de kpn-website kunnen mij ook niet helpen.

Hoi @Malibloem! Het formaat van de sms is te groot om als sms te sturen. De sms kan te lang zijn, of afbeeldingen/emoticons bevatten die de sms te groot maken. We zijn al een lange tijd (2017) gestopt met MMS-berichten ondersteunen.
Als de sms alleen uit tekst bestaat, adviseer ik je om de sms in delen te versturen. Houdt emoticons simpel (bijv. 😛, 🙂, 😃, xD). Verstuurd afbeeldingen via iMessage, Whatsapp, mail of een ander online platform. 


De sms die ik wil versturen bestaat maar uit 4 (kleine) letters.

Overigens heb ik ook al geprobeerd om de sms centrale in te stellen (zie hulp bij iPhone 😵 maar ook dan krijg ik een foutmelding: versturen niet gelukt, onbekende fout.


@Malibloem Wellicht heb je iets aan de informatie en antwoorden uit dit topic? 

Ergens in de instellingen van je iPhone staat: ‘Stuur als sms’. Die moet uitstaan, want dit betekent eigenlijk, ‘Stuur als MMS’. Het is een topic van een jaar oud, dus het kan inmiddels aangepast zijn. Als je ziet staan: Stuur als MMS’, dan moet dit schuifje uitstaan.

 @huistijger Weet jij of dit inmiddels is aangepast? Ik heb geen iPhone:smiley:


Hoi @Malibloem 
Waarschijnlijk stuur je een foto er bij naar iemand die geen iPhone heeft, dan krijg je n.l. deze foutmelding.
MMS wordt al heel lang niet meer ondersteund.
Dus geen bericht met foto's sturen naar iemand die geen iPhone heeft.
Dan kun je beter een email sturen.

Wat @Lisa  zegt staat hier:
ga naar instellingen
scroll naar beneden naar Berichten en zet Stuur als sms uit
 


Nog een reden om over te stappen naar een aanbieder die niet zomaar opties weghaald.