Skip to main content

Waarom krijg ik  ‘s-nachts een melding welkom in duitsland als ik in mijn nederlandse bed lig. 
Bijbehorend krijg ik een duitse melding ivm. Corona. Verstrekt KPN mijn nummer aan derden voor deze doeleinden?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Woon jij in de buurt van de Duitse grens?


Ik woon 12 km vanaf de duitse grens. 


Dan ben ik toch bang dat jouw toestel werkelijk verbinding heeft gehad met een mast in Duitsland.


@Fham ik krijg ze ook, als het goed is staat er ook in dat sms’je dat je daarvoor kunt afmelden. 👍🏼


Waarom krijg ik  ‘s-nachts een melding welkom in duitsland als ik in mijn nederlandse bed lig. 
 

Doe jij ook aan slaapwandelen? 


Dan ben ik toch bang dat jouw toestel werkelijk verbinding heeft gehad met een mast in Duitsland.

@Fham 

De kans is aanwezig dat een Nederlandse mast eventjes uitgeschakeld is geweest. Misschien wel voor onderhoud midden in de nacht?

En dan maakte jouw telefoon wellicht tijdelijk even verbinding met een Duitse zendmast.  

 


Wegvallen van NL mast kan. Wel vreemd dat er zoveel afhangt van een mast. Zou betere dekking veronderstellen. Vind het vooral vervelend dat ik dat corona bericht krijg. Voelt als schending van mijn privacy. Mag KPN mijn nummer zomaar delen?


Ik vermoed dat die Coronamelding standaard wordt verstuurd aan iedereen die contact maakt met een Duitse zendmast. 

Ik kan dat alleen nu niet testen omdat ik de grens niet over mag steken. 


Mag KPN mijn nummer zomaar delen?

KPN deelt jouw nummer niet.

Het is, zoals al vermeld, simpelweg zo dat jouw telefoon verbonden raakt met een mast in Duitsland. De Duitse provider ziet dat je een buitenlands toestel hebt en stuurt je dus een "Wilkommen in Deutschland" bericht en, met de verplichtingen rond coronatesten nu dus ook dat corona bericht.