Skip to main content

We krijgen per 10 augustus solcon compleet korting op kpn mobiele abonnementen. Maar in het overzicht staat nr. 06******** niet meegeteld. Dit is toch echt een kpn abonnement. Hierbij de rekening. Ik hoop dat u het alsnog opneemt in de kortingsregel. 

mvg Henk Straalman

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

KPN


Geachte heer H.J.T. Straalman,

In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN Mobiel.
Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € 12,50.

Dit totaalbedrag is als volgt opgebouwd:

Abonnementskosten 12,50
Verbruikskosten 0,00
Eenmalige kosten 0,00
Online aankopen 0,00

 

Uw factuur in MijnKPN

U kunt uw factuur 12 maanden terugzien in MijnKPN. Dit is uw persoonlijke en beveiligde KPN-omgeving. Ga hiervoor naar kpn.com/mobielefactuur.

 

Hebt u nog vragen?

Kijk dan op kpn.com/mobielefactuur.

 

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

Hallo @HenkStraalman ,

Je moet hiervoor niet bij KPN zijn. 

Voldoet jouw abonnement aan de voorwaarden, dan heb je recht op Solcon Compleet.

Stappen:

  • Je gaat naar de Serviceweb pagina van Solcon
  • Je selecteert de gewenste extra's
  • Heb je vragen over Solcon Compleet? Dan kan je terecht bij Solcon.

Ik heb hetzelfde abo , Solcon compleet, maar Solcon verwijst me voor de korting naar KPN. 

Ik heb hiertegen bezwaar gemaakt en nu zegt Solcon dat mijn KPN-abo een voormalig Telfort-abo is en dat ik daarom geen korting krijg. Hoe kan je het bedenken?! Ik heb immers nu een KPN-abo, een KPN-app en mijnKPN. HELP!


De korting vraag je bij Solcon aan. Zij kunnen je helpen als je aan de voorwaarden voldoet. Maar ja, als je nu over bent van Telfort heb je nog een abonnement met de voorwaarden die daarbij horen. Die zijn anders dan een KPN abonnement. En dat Telfort abonnement voldoet niet aan de voorwaarden. Toen het nog Telfort was kon je daar ook niet mee aanmelden voor Solcon Compleet. Pas als je verlengd kun je Solcon Compleet aanvragen. 


Oh, dat is treurig om te horen. Het leek mij dat mijn Telfortabo omgezet was in een KPN-abo: ik heb immers de nota’s van KPN, MijnKPN etc. 


De naam is inderdaad wel al veranderd. Maar de voorwaarden zijn nog niet veranderd van jouw abonnement. Pas als je naar de Hussel verlengt, dan heb je een KPN abonnement. 


Het is dus eigenlijk zo: Ik koop altijd pindakaas van Super, maar die heet opeens Calve en gaat eruitzien als Calve, maar is geen Calve - niet in smaak, bereik en voorwaarden. 

Is dat een fijne behandeling van de consument?

 


Die vergelijking vind ik niet goed moet ik eerlijk zeggen. Pindakaas is een los product. Bij ons ben je akkoord gegaan met de voorwaarden van het abonnement waar wij ons aan moeten houden. Op papier is het nog steeds een Telfort abonnement. Dat zal het ook blijven tot je verlengd. 


Ik begrijp het best, maar de KPN-actie is m.i. niet handig gedaan voor de consument.

Voor mij is ‘op papier’ wat je ziet: ik zie alleen maar KPN-logo’s. MijnTelfort moest ik zelfs vervangen door MijnKPN. Dit maakt dat deze operatie van KPN niet lekker voelt en sowieso verwarring zaait. Over en uit.


Die begrijp ik, alles ademt KPN. Kijk anders eens of je leuk kan verlengen naar de Hussel. Dan kun je je wel aanmelden. 

Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik dat graag.