Skip to main content

Ik loop tegen het volgende probleem aan.

 

Ik heb een IPhone 11 pro max gehad. Ik had wel volle dekking en 4G maar kon niet via safari iets opzoeken. ook kreeg ik geen WhatsApp berichten binnen volgens de iPhone was er geen internet

pas bij opnieuw opstarten werkte het weer. hiermee naar Apple geweest konden ze niks mee. toestel ingeruild. voor een Samsung zo gefrustreerd was ik. met de Samsung s20 geen enkel probleem en geen klachten

 

Daarna een IPhone xr gekocht via telecombinatie doet het prima. geen problemen mee.

 

Daarna een IPhone xs gekocht. via mobiel.nl  hiermee wel het probleem wel dekking en 4G geen toegang tot internet.

 

Daarna toch weer gekozen voor een IPhone xr die ook het probleem had.

 

Uiteindelijke gekozen voor een IPhone 7 plus die had geen problemen met internet.

wel met bellen dat als ik aan het bellen was bijvoorbeeld met de bank dat de verbinding verbrak. (Meerdere keren opnieuw gebeld met de bank en toch verbrak de verbinding.)

 

Simkaart in een galaxy a71 gedaan en opnieuw met de bank gebeld werkt prima en internet draait als een zonnetje 

 

Ik ben benieuwd wat ik hieraan kan doen en of meerdere mensen hier tegen aan lopen.

 

Teruggegaan naar de winkels om de telefoon te retourneren met dit probleem

 

Apple zegt licht aan het netwerk neem contact met provider.

 

Verschillende telefoonwinkels zeggen neem contact op met provider 

 

naar mijn mening licht het niet aan de provider zolang ik wel kan internetten in andere toestellen van bv Samsung en andere Apple telefoons 6S 8 

 

#5 Wel verbinding, geen internet
Heb je bereik en staat er in de statusbalk van je iPhone dat je verbinding moet hebben met 2G, 3G of 4G, maar werkt het internet niet? Probeer dan even je iPhone even in vliegtuigmodus te plaatsen en er weer uit te halen. Mogelijk lost dit het probleem op. Je iPhone opnieuw opstarten kan ook helpen.

Lost dit het probleem niet op, check dan even of je niet door je databundel heen bent. Dit kan er namelijk voor zorgen dat het lijkt alsof je internet hebt, maar toch niet online kan. Het kan ook zijn dat je provider netwerkproblemen heeft. Check de storingsmeldingen of neem contact met je provider om het probleem op te lossen.

Hoi @Mattie95, welkom. 

Met bepaalde toestellen dus slechte verbinding. Of althans je kon er weinig mee. Andere toestellen geen probleem. Dan zit het niet in de verbinding of simkaart. In andere toestellen werkt het immers. Dus het moet iets in het toestel zijn. Zou een instelling kunnen zijn of iets. Ik durf het niet te zeggen. Maar Apple zou hier toch een antwoord op moeten kunnen geven aangezien het alleen daarbij voorkomt. Ik durf het niet te zeggen. Hopelijk krijg je nog duidelijkheid.