Skip to main content

Ik kan bellen en door sommige gebeld worden. Sommige kunnen mij niet bellen, die krijgen een afsluittoon.

Hoi @Claudje71! Wat gek dat dit alleen bij sommige mensen misgaat. 😕 Zijn deze mensen wel opgeslagen als contacten in je telefoon en heb je niet toevallig een instelling actief dat je niet door onbekende nummers gebeld kunt worden bijvoorbeeld? Weet je ook sinds wanneer dit ongeveer speelt en zijn het altijd dezelfde nummers die je niet kunnen bereiken, of verschilt dit nog wel eens? Als dit sinds kort speelt, is er iets verandert in de tussentijd waardoor deze mensen je niet meer kunnen bellen? Een ander toestel, andere instellingen bijvoorbeeld? Veel vragen, maar hopelijk hebben we de oplossing zo snel te pakken! 💪🏻


Hi Sanne,

Dank voor je reactie. Ik heb het sinds een maand of 2. Dacht eerst dat het nummer afgesloten was, maar, zoals ik al aangaf, is het maar bij een aantal nummers. Er is niets veranderd, de mensen die het nummer bellen staan in contacten en zijn ook geen onbekende nummer. (nummer herkenning staat aan) Kun je zien of er iets mis is met het nummer bij KPN? Ik heb hier over gelezen op het forum. 


Helder, dank voor de toelichting! Ik kan zeker kijken naar of ik gekke zaken in je abonnement kan vinden. Zou je in je forumprofiel je adresgegevens, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN willen zetten? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum.

Om ook uit te sluiten of het niets met het bereik te maken heeft: op de momenten dat dit gebeurt heb je dus goed bereik en als je kort daarna door een ander nummer gebeld wordt gaat het wel goed? 


Zojuist gedaan!


Oh, ja goed bereik en bij sommige nummer gaat het wel goed. En de andere krijgen een afsluittoon


Bedankt! Ik heb alle instellingen van het abonnement doorgenomen en kan daar geen blokkades op vinden of iets wat zo snel kan verklaren waarom je door bepaalde nummers niet gebeld kan worden. Ik wil daarom aan je vragen of je het volgende zou kunnen testen: 

  • Je kunt de netwerkmodus vastzetten in het toestel, zou je deze tijdelijk op 3G willen zetten en kijken of je dan wel gebeld kan worden?
  • Wil je voor alle zekerheid eens alle doorschakelingen verwijderen: bel je via 4G dan gebruik je: ##002# (dan de beltoets, alsof je belt naar deze code). Bel je niet via 4G dan ‘bel’ je naar ##002# (beltoets)
  • Als dit alles geen baat heeft gehad, zou je dan jouw simkaart in een ander toestel kunnen plaatsen tijdelijk? Als je dan gebeld wordt door de nummers waar het om gaat ben ik benieuwd of ze deze keer wel doorkomen. Zo kunnen we achterhalen of het in de simkaart/het netwerk zit, of toch iets in je toestel. 

Ik ben benieuwd!


Is het gelukt met bovenstaande tips @Claudje71? Ik ben heel benieuwd of het opgelost is of niet. 


Het is niet gelukt. Ik blijf afsluittoon horen bij het bellen naar het nummer. Nu moet ik nog het sim kaartje in een andere telefoon testen. Ik heb net een nieuwe iPhone 13 Pro dus ik ga er vanuit dat het niet aan de telefoon ligt :grin:  Ik laat het je weten!


Hoi @Claudje71, heb je de simkaart nog in een ander toestel kunnen proberen?


Hi! wat ontzettend fijn dat er een bericht hierover is terug gekomen. Ik was het een beetje vergeten. Ik had Nord VPN geïnstalleerd. En dat was het probleem! Is nu opgelost!! Mega dank voor jullie tijd!


Ah wat fijn dat je de oplossing hebt gevonden en bedankt voor het terugkoppelen! Graag gedaan! 😄