Skip to main content

Ik wil de standaardcode aanpassen naar een persoonlijke code maar lees nergens waar en hoe dit kan?

Hallo @netoveropKPN , je wil dus de standaard pincode 0000 veranderen in een zelf gekozen code.
Hoe dat gaat hangt af van het merk/type telefoon dat je hebt. Is het een Apple (iOS) of Android toestel?


Hallo Ruud, het is een IPhone. 


Ik heb zelf een Samsung (Android) dus moest even zoeken, maar zo zou het moeten gaan:

Simkaart pincode wijzigen op iPhone

Heb je iOS 12 of nieuwer geïnstalleerd dan kun je de pincode wijzigen via onderstaande stappen.

  1. Open Instellingen
  2. Navigeer naar 'Mobiel netwerk'
  3. Selecteer 'Simpincode'
  4. Tik op 'Wijzig pincode'

Vul eerst de oude pincode in om vervolgens de nieuwe pincode tweemaal (ter controle) in te voeren. Vanaf dat moment is de pincode gewijzigd.


Dank je, ik heb het net ontdekt bij Instellingen dacht dat ik het via mijn KPN moest wijzigen. 


Ik heb zelf een Samsung (Android) dus moest even zoeken, maar zo zou het moeten gaan:

Simkaart pincode wijzigen op iPhone

Heb je iOS 12 of nieuwer geïnstalleerd dan kun je de pincode wijzigen via onderstaande stappen.

  1. Open Instellingen
  2. Navigeer naar 'Mobiel netwerk'
  3. Selecteer 'Simpincode'
  4. Tik op 'Wijzig pincode'

Vul eerst de oude pincode in om vervolgens de nieuwe pincode tweemaal (ter controle) in te voeren. Vanaf dat moment is de pincode gewijzigd.

@RBxx, ik hoef echt niets meer te doen als jij in een topic bezig bent. 😁


Haha, lekker makkelijk toch @Alex_P , houd jij tijd over om lastige forumleden met fout taalgebruik tot de orde te roepen of de deur te wijzen 😁 zoals eerder vanavond. Dat laat ik graag aan jullie over.


Haha, lekker makkelijk toch @Alex_P , houd jij tijd over om lastige forumleden met fout taalgebruik tot de orde te roepen of de deur te wijzen 😁 zoals eerder vanavond. Dat laat ik graag aan jullie over.

Jij snapt het! 😎