Skip to main content

Als grote fan had ik in de eerste minuut van de pre-order de nieuwe iPhone 12 besteld. Een week daarop zou geleverd worden tussen 10:00 en 12:00, toen opeens de status naar bezorgd ging rond 11:55. Niet afgeleverd bij mij, nergens een briefje van de bezorger oid.

Ik heb PostNL gebeld die niets kon doen anders dan wachten op het onderzoek van KPN. Toen KPN gebeld en die hebben het onderzoek gestart, dat begon met deze mail waarin ze gaan onderzoeken of er wel of niet een handtekening is gezet. Als dit zo zou zijn moet ik maximaal 30 dagen (!) wachten op mijn nieuwe telefoon.

Nou is dit voor mij geen vraag, ik kan direct toegeven dat er een handtekening gezet is en ik wil heel graag dit formulier dus invullen (als mij dat dichterbij een nieuwe telefoon brengt). Ik heb met de klantenservice gebeld en gechat en zij geven aan dat dit een proces is waarmee de backoffice bezig is en zij verder geen zicht op hebben.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het ‘niet ontvangen’ van pakketten met frauduleuze opzet doen, daarom heb ik aangifte gedaan bij de politie van diefstal (die ik graag met KPN zou delen via een email oud). In het proces van aangifte daarmee ook verklarende dat dit voor mij geen valse aangifte is en ik geen frauduleuze opzet heb.

Kan iemand me vertellen wat de status hiervan is en wat ik kan doen om dit te bespoedigen? Als straks de eerste rekening komt terwijl ik mijn toestel nog niet heb kan ik niets anders doen dan het bedrag storneren denk ik. Waarom zou ik betalen voor een telefoon die KPN’s bezorgpartner is kwijtgeraakt?

Ik kan me voorstellen dat KPN in deze situaties afhankelijk is van PostNL, maar ik hoop dat jullie met hen zo’n nauwe samenwerking hebben inmiddels dat jullie dit soort incidenten snel kunnen verhelpen zodat jullie trouwe klanten niet de dupe worden van jullie samenwerking.

 

Ik zie dat er iets gemarkeerd is als ‘antwoord’ voor alle duidelijkheid, we zijn weer bijna een week verder en ik heb nog steeds geen antwoord van KPN.

De beloofde maximum van 30 dagen is nu 10 dagen verstreken zonder enige communicatie van KPN, zware zware teleurstelling. Extreem klantonvriendelijk.

Uiteindelijk heb ik juridische bijstand moeten zoeken om deze, eenvoudige, kwestie met KPN op te lossen. Hier is echt iets heel grondig fout in KPNs processen. 


Meen je niet, er was tegen mij gezegd dat je wat zou horen. Ik ben er weer achteraan gegaan, hoop dat je nu echt wat hoort, dit duurt veel te lang. 


Meen je niet, er was tegen mij gezegd dat je wat zou horen. Ik ben er weer achteraan gegaan, hoop dat je nu echt wat hoort, dit duurt veel te lang. 

Dankjewel voor al je hulp. Het ligt ook zeker niet aan jou inzet, laat dat duidelijk zijn. En ik begrijp ook dat voor het forum iets afgemeld en afgerond moet worden met een “antwoord”.

Maar ik wil ook dat het eerlijke verhaal hier verteld wordt en niet dat naar de buitenwereld wordt geschetst alsof dit een succesverhaal is, waarin ik echt snel ben geholpen doordat ik het forum gebruik als medium.


Ik vind het niet fijn hoe het loopt. Dit duurt gewoon veel te lang. Ik begrijp je antwoord dan ook volledig. Ik hoop dan ook snel wat van je te horen dat het opgelost is. 


Ik krijg zojuist bericht dat het al de 30ste van november is geannuleerd en dat je een nieuwe order kan plaatsen. Maar ik verwacht dat je je eenmalige bijdrage van het toestel nog niet terug hebt. Dit krijg je binnen 10 werkdagen na annulering terug, dus dat zal uiterlijk deze week zijn. 


dankjewel Bart!