Skip to main content

Mijn zoon wordt steeds gebeld door onbekende telefoonnummers, als ik ze dan terugbel krijg ik een toon dat nummer niet bestaat.

Het is ook steeds een ander nummer. Iemand enig idee wat we hieraan kunnen doen?

@Cosno Zeker niet terugbellen. Nummers blokkeren indien mogelijk. Ook kunt u de nummers controleren op de website Wie heeft gebeld | Wilt u een onbekend nummer zoeken? dan wordt meestal vrij snel duidelijk of het zuivere koffie is of niet. 


Hoi @Cosno, welkom bij ons op het forum. Ik sluit me aan bij Hans inderdaad, bel dat soort nummers niet terug. Het is vaak geen zuivere koffie zoals hij het mooi omschrijft. Als het onzuivere koffie is, zijn het vaak willekeurige nummers die worden 'gebruikt’. Ze gebruiken dat nummer niet echt maar gebruiken een techniek die laat lijken alsof ze dat nummer gebruiken: spoofing (Wikipedia)

De overheid waarschuwt ook voor zulke telefoontjes, jouw zoon en jij kunnen die tips ook gebruiken in dit geval: Wat kan ik doen bij een raar of nep-telefoontje (spoofing)?

Zelf kan je er verder niet zoveel tegen doen helaas, het houdt meestal na een tijdje vanzelf op.