Skip to main content

Ik wil heel graag in contact komen met iemand van de backoffice, die ons WEL kan helpen.

Hieronder de post die ik op Tweakers heb geplaatst. VF webcare verwijst me middels de mail weer naar KPN.

 

“Beste Tweakers,

Wij zitten met een probleem en we worden door Vodafone en KPN steeds van het kastje naar de muur gestuurd. We zijn ten einde raad en ik hoop dat hier een Tweaker aanwezig is die ons eindelijk kan helpen..

Eind vorig jaar zijn mijn vrouw en ik verhuisd. We zijn daarbij overgestapt van KPN Glasvezel naar Ziggo kabel. Het leek mij wel een goed idee om daarbij ook Vodafone als mobiele provider te nemen, ipv KPN Mobiel. Hiervoor heb ik op 10 dec. 2020 een aanvraag gedaan voor een Red Together abonnement bij Vodafone.

Een week later kwam ik er achter dat ze in ons dorpje bezig zijn met het aanleggen van glasvezel. Na contact met het bedrijf, wisten ze me te vertellen dat ik waarschijnlijk na de zomer over zou kunnen gaan naar glasvezel. Hierop heb ik de aanvraag van het Vodafone abonnement geannuleerd. Immers zou ons mobiele abonnement van KPN pas in maart aflopen en overgaan naar Vodafone.

Van deze annulering heb ik netjes een bevestiging gekregen en de reeds ontvangen simkaarten en documentatie van Vodafone weg gegooid.

Vorige week ontving ik een sms dat mijn nummer overzet werd naar Vodafone. Uiteraard was ik hier nogal verbaasd over. Even later ging mijn KPN simkaart uit de lucht en kon ik niet meer bellen, sms-en of gebruik maken van mobiel internet.

Via mijn werktelefoon en de chat contact gehad met Vodafone en KPN. Vodafone zou het nummer 'back porteren' zodat KPN het weer over kon nemen.

KPN wist mij te vertellen dat het nummer van mijn vriendin op vrijdag over zou gaan naar Vodafone. Na het gesprek met KPN weer terug naar Vodafone om te proberen deze overstap te voorkomen. Immers, wij hadden ons abonnement bij VF geanuleerd, en gingen er vanuit dat we dus bij KPN zouden blijven.

Om weer terug te komen bij KPN, heb ik direct een nieuw SIM only abonnement afgesloten (op de aansluitkosten kom ik later terug).

Inmiddels zijn er een paar dagen verstreken en heb ik mijn simkaartje ontvangen. Echter was mijn nummer nog steeds bij VF. Wederom contact gehad om te kijken of mijn nummer om kon van VF naar KPN.

Op vrijdag kreeg mijn vriendin hetzelfde smsje dat ze overgezet ging worden naar VF en een uur later was ook zij uit de lucht.

Ook voor haar een nieuwe simkaart aangevraagd, met een sim only abonnement. Ook dit bleek niet te werken.
Deze order weer geanuleerd door KPN, een nieuwe order aangemaakt, met een nieuwe simkaart, met wederom een aanvraag voor nummberbehoud. De laatste simkaart komt morgen binnen, dus het zou kunnen dat het voor haar opgelost is.

Voor mij is het nog steeds niet geregeld...

Lang verhaal kort: We hebben uren (volgens mij staat de teller boven de 20 uur) aan de telefoon gehangen.
VF zegt dat de nummers vrij zijn om kostenloos over genomen te worden door een andere provider.
Van KPN heb ik inmiddels de 3e afwijzing van nummerbehoud binnen, ondanks alle notities van de medewerkers, met als reden dat ik nog steeds een contract heb bij VF.
VF zegt dat KPN de aanvraag verkeerd doet.

Ondertussen weet ik niet meer wat ik moet geloven of wat ik moet doen. Ik heb al tientallen keren het verhaal moeten doen, waarbij de verbinding verbroken werd, ik doorverbonden zou worden met de juiste medewerker en waar het uiteindelijk wederom op niets uit liep.

Wij zijn ten einde raad.

Daarnaast is het zo dat wij 2 maal aansluitkosten bij KPN mogen betalen, a 25 euro. Ik heb VF gevraagd of zij dit willen vergoeden, maar dat willen ze niet doen. Ik moest KPN maar vragen of zij uit coulance ons de aansluitkosten willen kwijtschelden. :F KPN wilt dit ook niet doen.
Buiten het feit dat ik nu meer dan een week niet mobiel bereikbaar ben, mijn vriendin vanaf vrijdag al 'offline' is , hebben we ook nog eens extra kosten, door een fout van VF.

Uiteraard ga ik een klacht indienen, de aansluitkosten op VF verhalen en het liefst zou ik nog een schadevergoeding eisen, maar voor nu wil ik graag dat we allebei weer online zijn bij KPN!”

 

Onderstaande mail zojuist van VF ontvangen.

Als ik nu de klantenservice van KPN bel, kom ik weer bij dezelfde medewerkers uit die ons niet kunnen  helpen. Wellicht zit hier iemand van KPN die ons WEL kan helpen, zodat we eindelijk onze nummers terug hebben en weer bereikbaar zijn!!

 

 

Bericht op tweakers;

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2059336


Hoi Riez, welkom hier. 

Wat een verhaal! Ik heb het ook 2 keer moeten doorlezen om het te snappen, hehe. 

Het gaat dus om 2 nummers die bij ons actief zouden moeten zijn? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook beide nummer vermelden. 
 


Ja, zeg dat wel!

 

Ik heb vanmiddag, wederom contact gehad met de KPN klantenservice. Als het goed is, zijn nu de juiste aanvragen voor nummerbehoud ingediend. Er MOET volgens VF een notitie bij staan “: per direct”, zodat de aanvraag handmatig wordt verwerkt en dan zou het goed moeten komen.

VF heeft wederom bevestigd dat aan hun zijde alles klaar is om de nummers terug te geven. Nu hopen dat KPN inderdaad de juiste notitie heeft toegevoegd. 

Heb inmiddels ook een twitter account aangemaakt en daar heeft KPN Webcare ook al gevraagd of ze iets kunnen doen. Het enige wat ik kan verzinnen is om te dubbelchecken of de juiste afdeling (Niet de helpdesk, maar backoffice / nummerbehoud) de notitie bij de aanvraag heeft gezet, zodat VF deze in behandeling neemt en niet weer automatisch wordt afgewezen.

Heb ook VF gevraagd om te kijken of de aanvraag bij hun goed binnen komt, middels twitter.


Profiel aangevuld.


 


Hi, dankjewel voor je gegevens. Ik heb beide nummers kunnen vinden en heb opnieuw het porteerverzoek gestuurd. Ik verwacht hier morgen een antwoord op te hebben, als de nummers per direct vrij zijn gegeven moet dit geen probleem zijn. Ik ga dit zelf nu ook volgen, dan hoef je dat zelf niet meer te doen. Zodra ik morgen een reactie heb zal ik het hier laten weten.


Bedankt voor je reactie en telefoontje! We wachten af 😊


Goedemorgen, 

 

Vanaf maandag heeft mijn vrouw haar nummer terug en sinds vanochtend heb ik die van mij ook terug!

We gaan nog even uitzoeken waar het probleem precies lag.

Ik wil @Alex_P enorm bedanken voor zijn persoonlijke aandacht en inzet om ons te helpen! Hartstikke bedankt!!! Het is heel fijn om persoonlijk geholpen te worden, zeker nadat we steeds tussen de helpdesken heen en weer werden gestuurd. 

We hebben vanmiddag nog even telefonisch contact. 


Graag gedaan Riez, ben blij dat alles nu opgelost is. :relaxed: